Το Γραφείο Οικονομικής Προστασίας των Καταναλωτών των ΗΠΑ μήνυσε την Παρασκευή τις JPMorgan Chase, Bank of America και Wells Fargo, επειδή όπως ισχυρίζεται δεν διερεύνησαν σωστά τις καταγγελίες για απάτη ή δεν απέδωσαν αποζημιώσεις στα θύματα του δικτύου πληρωμών Zelle.
Σύμφωνα με την ελεγκτική αρχή (CFPB ), οι πελάτες των τριών τραπεζών, έχουν χάσει περισσότερα από 870 εκατομμύρια δολάρια από την κυκλοφορία της εφαρμογής Zelle το 2017.
Πρόκειται για ένα δίκτυο πληρωμών που διευθύνει η εταιρεία fintech Early Warning Services και το οποίο επιτρέπει άμεσες πληρωμές σε άλλους καταναλωτές και επιχειρήσεις. Η ταχύτητα και η ευκολία που προσφέρει η υπηρεσία είχε κάνει ιδιαίτερα δημοφιλής.
«Οι μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας ένιωσαν ότι απειλούνται από ανταγωνιστικές εφαρμογές πληρωμών, έτσι έσπευσαν να αποκλείσουν τη Zelle», δήλωσε ο διευθυντής του Γραφείου Οικονομικής Προστασίας των Καταναλωτών, Rohit Chopra. «Με την αποτυχία τους να εφαρμόσουν τις δέουσες ασφαλιστικές δικλείδες, η εφαρμογή Zelle έγινε χρυσωρυχείο για απατεώνες, ενώ συχνά άφηνε τα θύματα να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους».
Η Zelle ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι ήταν έτοιμη να υπερασπιστεί τον εαυτό της ενάντια σε αυτήν την «άδικη αγωγή».
«Η Zelle ηγείται της μάχης κατά της απάτης και της εξαπάτησης και έχει κορυφαίες στον κλάδο πολιτικές αποζημίωσης που πηγαίνουν και πέρα του νόμου», δήλωσε η Jane Khodas, εκπρόσωπος της Zelle.
«Οι άστοχες επιθέσεις της CFPB θα ενθαρρύνουν τους εγκληματίες, θα κοστίσουν στους καταναλωτές περισσότερα χρεώσεις, θα καταπνίξουν τις μικρές επιχειρήσεις και θα δυσκολέψουν τον ανταγωνισμό για χιλιάδες κοινοτικές τράπεζες και πιστωτικές ενώσεις» τόνισε.