Με βήμα ταχύ προχωρά ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στο μονοπάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς οι ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται στο μέτωπο της κατανάλωσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό κρίνουν πιο επιτακτική από ποτέ τη μετάβαση των ελληνικών σούπερ μάρκετ στην ψηφιακή εποχή.
Μέσα σε αυτό το γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον, οι εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιδίδονται σε μπαράζ επενδύσεων σε ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να κερδηθεί η περίφημη μάχη… στο ράφι και στο μέτωπο του ψηφιακού μετασχηματισμού, αλλά και με στόχο να διευκολυνθούν οι καθημερινές αγορές των καταναλωτών. Η σύγχρονη άλλωστε αγοραστική εμπειρία επιτάσσει «έξυπνες», γρήγορες και αποτελεσματικές αγορές, με λίγα κλικ.
«Σήμερα οι λιανέμποροι πρέπει να είναι τολμηροί», σημείωνε πρόσφατα ο πρόεδρος της Convert Group, Παναγιώτης Γκεζερλής, σε μια ενδεικτική δήλωση για τα όσα φέρνει το μέλλον του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Σκλαβενίτης
Θέμα χρόνου είναι, κατά τις πληροφορίες, η δημιουργία ειδικής εφαρμογής (app) για κινητά τηλέφωνα από τον όμιλο Σκλαβενίτης, καθώς η περαιτέρω ανάπτυξη του online καναλιού αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής στρατηγικής της αλυσίδας για τα επόμενα χρόνια.
Ο leader της οργανωμένης λιανικής τροφίμων με κύκλο εργασιών που ξεπερνάει τα 5 δισ. ευρώ, έχει βάλει πλώρη να καταστήσει ακόμη πιο εύκολες τις καθημερινές αγορές των καταναλωτών, με τη δημιουργία του ειδικού app για τα κινητά να αναμένεται το αμέσως προσεχές διάστημα.
Το eMarket της εταιρείας μετρά σχεδόν τέσσερα χρόνια λειτουργίας, καθώς ο όμιλος Σκλαβενίτη εισήλθε επισήμως στην ψηφιακή εποχή στα τέλη του 2020. Ήταν Νοέμβριος του 2020, όταν στη σκιά των νέων αναγκών που γέννησε τότε η πανδημία του κορονοϊού, ξεκίνησε η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας του sklavenitis.gr. Πρώτος σταθμός ήταν η Αττική. Να σημειωθεί πως η εταιρεία από τις αρχές του 2020 είχε ξεκινήσει την ηλεκτρονική της παρουσία μέσω της εξαγοράς του caremarket.gr, το οποίο τελικά ενσωματώθηκε στο eMarket της Σκλαβενίτης.
Μετά την Αττική, η συνέχεια ήρθε τον Οκτώβριο του 2021, όταν το sklavenitis.gr ενεργοποιήθηκε στη Λάρισα, εγκαινιάζοντας την επέκτασή του στην περιφέρεια. Ακολούθησαν τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς η Πάτρα και η Θεσσαλονίκη και πλέον – τον περασμένο Σεπτέμβριο - μετά από τρία χρόνια, ανακοινώθηκε η επέκτασή του στα Γιάννενα.
Στο eMarket οι καταναλωτές μπορούν να βρουν χιλιάδες κωδικούς ειδών ευρείας κατανάλωσης και να προμηθευτούν τα βασικά αγαθά που χρειάζονται εύκολα, γρήγορα και απλά. Επιπλέον, μπορούν να κάνουν τις παραγγελίες τους όλες τις ημέρες και ώρες της εβδομάδας, με όλους τους δυνατούς τρόπους πληρωμής που ισχύουν και στα φυσικά καταστήματα της εταιρείας (κάρτα, μετρητά, κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό). Οι τιμές των προϊόντων στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας είναι οι ίδιες με αυτές που ισχύουν και στα φυσικά καταστήματα.
Lidl Hellas
H Lidl Ελλάς, που φιγουράρει στη δεύτερη θέση στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αναπτύσσει εδώ και καιρό την εφαρμογή Lidl Plus . Πρόκειται επί της ουσίας για το πρόγραμμα πιστότητας που προσφέρει η εταιρεία, το οποίο ωστόσο προσφέρει πολλαπλά οφέλη για τους καταναλωτές, διευκολύνοντάς τους να κάνουν τις αγορές τους εύκολα και γρήγορα.
Σκανάροντας την εφαρμογή, οι καταναλωτές είναι σε θέση να λαμβάνουν τις καθημερινές προσφορές της αλυσίδας, να εξαργυρώνουν τα προσωπικά τους κουπόνια, να δημιουργούν λίστες αγορών με τα προϊόντα που προμηθεύονται περισσότερο, να αναζητούν το πλέον κοντινό τους κατάστημα, αλλά και να βλέπουν το ιστορικό των συναλλαγών τους απευθείας στη συσκευή του κινητού τους τηλεφώνου, λαμβάνοντας τις αποδείξεις τους ηλεκτρονικά.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Την ανανεωμένη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα (mobile app), με αναβαθμισμένη τεχνολογία, ανακοίνωσε πρόσφατα η ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο να βελτιώσει την εμπειρία των αγορών των πελατών της.
Οι βελτιωμένες λειτουργίες αφορούν σε όλο το ταξίδι του χρήστη, από τις λίστες προϊόντων έως και το «checkout», προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και ευκολία. Το ανανεωμένο mobile app της αλυσίδας είναι βασισμένο σε νέα τεχνολογία (React Native) που δίνει τη δυνατότητα να εφαρμοστούν σύγχρονες λειτουργίες πιο μεθοδικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, το σημείο με τους πόντους έχει ανανεωθεί, δίνοντας περισσότερη έμφαση στο κέρδος των πελατών, ενώ η εξαργύρωση γίνεται πιο εύκολα με 2 μόνο κλικ.
Ο σχεδιασμός του app έχει αλλάξει με στόχο να είναι πιο εύχρηστο, ενώ η ανανέωση των κατηγοριών βοηθά στην καλύτερη πλοήγηση. Οι χρήστες έχουν άμεση πρόσβαση στα φυλλάδια προσφορών για εύκολες και οικονομικές αγορές, στα κουπόνια τους, στα παιχνίδια για να κερδίζουν επιπλέον πόντους και σε προσωπικές προσφορές. Στο κομμάτι του eshop, ανά πάσα στιγμή, μπορούν να επεξεργαστούν τις λίστες τους με τα προϊόντα που έχουν επιλέξει, να έχουν πρόσβαση στη λίστα με όσα αγόρασαν πρόσφατα, στις προσφορές και στις προσωπικές προσφορές κάθε εβδομάδας. Μέσα από την εφαρμογή, μπορούν να περιηγηθούν πιο εύκολα σε 12.000 κωδικούς στο eshop, στο καλάθι τους, ενώ είναι διαθέσιμη η υπηρεσία home delivery.
Οι χρήστες θα χρειαστεί μόνο να κάνουν μια αναβάθμιση στην εφαρμογή τους, όταν τους ζητηθεί, αποκτώντας ένα νέο περιβάλλον διεπαφής χρήστη (interface), που θα τους επιτρέψει να περιηγηθούν στην εφαρμογή και να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες λειτουργίες με πιο αποτελεσματικό τρόπο.
METRO ΑΕΒΕ
Για τον όμιλο METRO ΑΕΒΕ, που λειτουργεί τα My Market στη λιανική και τα METRO Cash & Carry στη χονδρική, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί προτεραιότητα, καθώς οι επενδύσεις σε ψηφιακά εργαλεία με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, σταδιακά αποδίδουν.
Με το My Market app οι καταναλωτές βλέπουν από την οθόνη του κινητού τους τηλεφώνου όλες τις τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, δημιουργούν τις δικές τους λίστες αγορών με τα αγαθά που επιθυμούν, αναζητούν το πλησιέστερο σε εκείνους κατάστημα όπου κι αν βρίσκονται, ενώ έχουν επίσης τη δυνατότητα να λάβουν απευθείας μέρος σε σειρά διαγωνισμών.
Μασούτης
Το ταξίδι στην ψηφιακή εποχή έχει από καιρό ξεκινήσει και για τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης.
Με το Masoutis App, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις online αγορές τους γρήγορα και εύκολα, να ενημερώνονται για όλες τις προσφορές, αλλά και να ελέγχουν τους πόντους που έχουν συγκεντρωθεί από αγορές με τη χρήση της κάρτας πιστότητας MasCard. Επιπλέον με το Masoutis App οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύψουν εκπτωτικά κουπόνια για extra κέρδος σε κάθε συναλλαγή στα καταστήματα Μασούτης.
Να σημειωθεί εδώ ότι το MasoutisApp λειτουργεί με AR τεχνολογία (ήτοι επαυξημένης πραγματικότητας).
ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Τον δρόμο του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει από καιρό ακολουθήσει και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που έχει κατορθώσει τα τελευταία χρόνια να συγκαταλέγεται στους μεγάλους «παίκτες» του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Με το ΚΡΗΤΙΚΟΣ app, οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε όλες τις προσφορές του φυλλαδίου, σε όλα τα προϊόντα Θησαυροί της Ελλάδας και σε όλα τα προϊόντα Επιλογή μου.
Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές μπορούν επιπλέον να παρακολουθούν τους πόντους και τα οφέλη της κάρτας club.
e-katanalotis
Συμπληρωματικά δε στα app των ισχυρών «παικτών» του οργανωμένου λιανεμπορίου μπορεί να λειτουργήσει και η ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis (https://e-katanalotis.gov.gr/) του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία έχει πρόσφατα αναβαθμιστεί και είναι σε θέση να προσφέρει σύγκριση τιμών σε εκατοντάδες προϊόντα από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας.
Ήδη στην εν λόγω πλατφόρμα φιλοξενούνται φυλλάδια αγορών, «καλάθια του νοικοκυριού» για κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, καθώς και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, διευκολύνοντας έτι περαιτέρω τις αγορές του καταναλωτικού κοινού.