Τη νέα της μεγάλη καμπάνια για το ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση), με κυρίαρχο μήνυμα «μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα», παρουσίασε η KPMG στην ετήσια συγκέντρωση του “World Economic Forum” στο Davos, κάτι που εκφράζεται και στον τίτλο της καμπάνιας:
Δεν μιλάμε απλώς για βιωσιμότητα, αλλά για τη δημιουργία μιας μόνιμης παρακαταθήκης.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, οι χώρες που συμμετείχαν στη Σύνοδο COP28 συμφώνησαν να τριπλασιάσουν την ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, να διπλασιάσουν την ενεργειακή αποδοτικότητα και, για πρώτη φορά, να φροντίσουν ώστε η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα ενεργειακά συστήματα να γίνει με δίκαιο, κατάλληλο και ισότιμο τρόπο. Ο Εκτελεστικός Γραμματέας του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή κάλεσε «όλες τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις... να μετατρέψουν αυτές τις δεσμεύσεις σε αποτελέσματα της πραγματικής οικονομίας, χωρίς καθυστερήσεις».
Ως εκ τούτου, η προσοχή των ηγετών παγκοσμίως στρέφεται πλέον στους βέλτιστους τρόπους υλοποίησης για την επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων, στη διερεύνηση του ρόλου της τεχνολογίας και της ΤΝ προς το μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα (Net Zero), ενώ εξετάζουν πώς το 2024, μια χρονιά με πρωτοφανή αριθμό εκλογικών αναμετρήσεων, ενδέχεται να επηρεάσει την πορεία προς μια δίκαιη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή βλέπουμε τις δράσεις για τη βιωσιμότητα να κερδίζουν έδαφος και να προσελκύουν επενδύσεις, με πολλές πρωτοβουλίες ωστόσο να καθυστερούν, να προχωρούν αργά ή να μην επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Πέρα από τις ανακοινώσεις στο Davos, η KPMG σχεδίασε αυτή την καμπάνια για να σημάνει έναν παγκόσμιο συναγερμό για την επείγουσα πρόοδο που απαιτείται.
Στο έργο της, η KPMG αναγνωρίζει την ύπαρξη της επιτακτικής ανάγκης για συμβουλές και λύσεις σε σχέση με τη βιωσιμότητα. Επομένως η καμπάνια της δίνει έμφαση στα οφέλη της άμεσης δράσης, έναντι της αναμονής ή των ανεπαρκών επενδύσεων. Για να ενθαρρύνει αυτήν την προορατική νοοτροπία, η καμπάνια αναδεικνύει την εις βάθος εξειδίκευση της ομάδας της KPMG, η οποία κατανοεί τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πελάτες ενώ έχει αποκτήσει την εμπειρία της στο πεδίο.
Πέρα από ανακοινώσεις για το ESG
Η KPMG πιστεύει ότι ο ρυθμός της αλλαγής θα επιταχυνθεί, αν στο επίκεντρο του ESG τεθεί ο άνθρωπος. Για τον λόγο αυτόν, η καμπάνια εστιάζει στους επαγγελματίες της KPMG που πρωτοστατούν σε κλάδους, αγορές και γεωγραφικές περιοχές. Μέσω διαδικτύου, των social media και εξωτερικών καναλιών, παρουσιάζει ορισμένους από τους συμβούλους και ειδικούς της KPMG που βοηθούν τους πελάτες να επιτύχουν τους στόχους τους για το ESG και βιωσιμότητα.
Ο John McCalla-Leacy, Head of Global ESG, σχολιάζει «Οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν να σημειώνουν ταχύτατη πρόοδο στο μετασχηματισμό τους με τρόπο που να υποστηρίζει τη βιώσιμη δημιουργία αξίας. Η πρωτοβουλία που εγκαινιάσαμε στο Davos έχει ως στόχο να πυροδοτήσει συζητήσεις γύρω από την έρευνα και την καινοτομία, την κρίσιμη ανάγκη για ανάληψη δράσης και την ενθάρρυνση των επενδύσεων. Ελπίζουμε ότι αυτή η καμπάνια θα δώσει ώθηση στους οργανισμούς και θα συμβάλει στην ανάδειξη της KPMG ως κορυφαίας εταιρείας για το ESG».
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, Director ESG & Sustainability Services, Advisory, KPMG στην Ελλάδα δήλωσε: «Η νέα καμπάνια της KPMG αποτελεί ένα ηχηρό κάλεσμα για επείγουσα δράση και συνεργασία σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην KPMG, αναγνωρίζουμε ότι η επιτάχυνση των πρωτοβουλιών για τη βιωσιμότητα και το ESG είναι κρίσιμη για την επίτευξη ενός δίκαιου, βιώσιμου μέλλοντος. Μέσω της εξειδίκευσής μας και των καινοτόμων λύσεων μας, υποστηρίζουμε τους οργανισμούς να ενσωματώσουν τις αρχές του ESG στις στρατηγικές τους, να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες και να διασφαλίσουν μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα.
Η καμπάνια αυτή αναδεικνύει τη δέσμευσή μας να είμαστε ένας αξιόπιστος εταίρος στη μετάβαση προς την οικονομία του μέλλοντος, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη, την καινοτομία και τη διαφάνεια σε κάθε στάδιο της πορείας προς τη βιωσιμότητα»
Τα θέματα και οι θεματικές της καμπάνιας αναδεικνύουν την εις βάθος εξειδίκευση και την ευρεία εμπειρία της KPMG. Αντιπαρατίθενται με το status quo και συνδέουν την ευημερία του πλανήτη με τη μελλοντική ευημερία όλων μας.
Εστίαση σε έξι δυνάμεις της αγοράς
Κατά τη διάρκεια της καμπάνιας, η KPMG θα αναδείξει έξι τομείς που οι οργανισμοί μπορούν –και πρέπει– να συμπεριλάβουν στις στρατηγικές και τις δράσεις τους. Αυτές οι «δυνάμεις της αγοράς» εναρμονίζονται επίσης με τις ικανότητες και τις λύσεις της KPMG που έχουν αποδειχθεί ότι επιταχύνουν την πρόοδο στη βιωσιμότητα και το ESG:
• Υπεύθυνη χρήση πόρων και επιπτώσεις για τη φύση – Η KPMG παρέχει συμβουλές για τη βιώσιμη διαχείριση των πόρων, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική και υπεύθυνη χρήση των φυσικών πόρων, μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προστατεύοντας τη βιοποικιλότητα.
• Παγκόσμιοι στόχοι για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής – Η KPMG στηρίζει τους πελάτες στην ευθυγράμμιση με διεθνείς στόχους για το κλίμα, υλοποιώντας στρατηγικές για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στις κλιματικές αλλαγές.
• Θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα – Η KPMG υποστηρίζει την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλο το εύρος της λειτουργίας των επιχειρήσεων, βοηθώντας τους οργανισμούς να επιτυγχάνουν μεγαλύτερη διαφάνεια και να σέβονται και να προάγουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ισότητα στις αλυσίδες αξίας τους.
• Ανακατεύθυνση κεφαλαίων – Η KPMG βοηθά τους πελάτες να κατευθύνουν τα κεφάλαιά τους προς πιο βιώσιμα αποτελέσματα, αξιοποιώντας επενδυτικές ευκαιρίες για βιώσιμη δημιουργία αξίας και μακροπρόθεσμη επιχειρηματική ανθεκτικότητα.
• Αυξημένοι κανονισμοί, πληροφόρηση και κίνητρα – Η KPMG παρέχει στους πελάτες καθοδήγηση στο συνεχώς εξελισσόμενο κανονιστικό τοπίο, βοηθώντας τους με την συμμόρφωση, τη διαφάνεια στην πληροφόρηση και την αξιοποίηση κινήτρων για βιώσιμες πρακτικές.
• Αυξημένη εστίαση στην εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια – Η KPMG βοηθά τους πελάτες να καλλιεργήσουν την εμπιστοσύνη μέσω διαφάνειας στην πληροφόρηση και τις αναφορές ESG, πιο αξιόπιστων δεδομένων και ελέγχων, ενισχύοντας την εταιρική φήμη και τις σχέσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ένα παγκόσμιο μήνυμα
Το ESG παραμένει μια σχετικά νέα ιδέα για ορισμένες αγορές. Έτσι, το μήνυμα της καμπάνιας της KPMG μπορεί να προσαρμοστεί σε συγκεκριμένους τομείς ανάλογα με τις προτεραιότητες των πελατών μας, όπως ο κλιματικός κίνδυνος, η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και η βιοποικιλότητα. Οι θεματικές της καμπάνιας καλύπτουν τα εξής:
- Κλιματικός κίνδυνος – Αξιολόγηση και περιορισμός των κινδύνων που σχετίζονται με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών και των αγορών.
- Απαλλαγή από τον άνθρακα – Μετάβαση σε μια δίκαιη οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, επιτυγχάνοντας συμμόρφωση με κανονισμούς και ικανοποίηση των προσδοκιών των πελατών.
- Φύση και απώλεια βιοποικιλότητας – Προστασία των φυσικών βιότοπων και των ειδών, ενσωματώνοντας τη βιοποικιλότητα στα επιχειρηματικά μοντέλα.
- Στρατηγική, μετασχηματισμός και υλοποίηση – Σχεδιασμός και εφαρμογή μακροπρόθεσμων στρατηγικών δημιουργίας βιώσιμης αξίας που μετασχηματίζουν τις επιχειρησιακές λειτουργίες αλλά και ολόκληρους τους οργανισμούς.
- Πληροφόρηση ESG – Διασφάλιση ακρίβειας και ολοκληρωμένης πληροφόρησης σε σχέση με τους δείκτες ESG για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας για τα ενδιαφερόμενα μέρη.
- Φορολογία και νομικές συμβουλές για το ESG – Παροχή συμβουλών για νομικά και φορολογικά θέματα και κίνητρα σχετικά με το ESG, για τη διασφάλιση συμμόρφωσης και την επίτευξη οφελών.
- Αξία ESG και συναλλαγές – Αξιολόγηση και ενσωμάτωση παραγόντων ESG σε συγχωνεύσεις, εξαγορές, κοινοπραξίες, συμμαχίες και άλλες συναλλαγές για τη δημιουργία αξίας.
Κάθε μία από αυτές τις θεματικές της καμπάνιας ευθυγραμμίζεται με την εξειδίκευση και την εμπειρία της KPMG, βοηθώντας τους πελάτες να προωθήσουν τη βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη και να επιτύχουν ευρύτερα κοινωνικά αποτελέσματα μέσω των δραστηριοτήτων και των επενδύσεών τους στο ESG.
Μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες ESG της KPMG εδώ.