Στην ανάγκη να διευκολυνθούν οι αδειοδοτήσεις για την ανάπτυξη των υποδομών ηλεκτροκίνησης στη χώρα αλλά και στην αλλαγή νοοτροπίας που απαιτείται από την πλευρά των οδηγών για να αναπτυχθεί περαιτέρω η βιώσιμη κινητικότητα αναφέρθηκε ο κ. Μιλτιάδης Μπαμπίλης, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ μιλώντας την Τετάρτη το πρωί στο 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνει η HAEE σε συνεργασία με το Insider.gr.
Τι πρέπει να κάνει η Πολιτεία για να αναπτυχθεί περαιτέρω η Ηλεκτροκίνηση
Τα προγράμματα που είναι σε εξέλιξη για την επιδότηση και την ανάπτυξη του δικτύου αποδίδουν αλλά υπάρχουν αστερίσκοι και αδειοδοτικοί περιορισμοί και ρυθμίσεις που δεν έχουν νόημα, σημείωσε ο κ. Μπαμπίλης.
Τα προγράμματα επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι χρήσιμα ενώ σημαντική είναι η συμβολή και του προγράμματος Φορτίζω Παντού, το οποίο ωστόσο έχει κάποιους αστερίσκους οι οποίοι σχετίζονται με αδειδοτικούς περιορισμούς και ρυθμίσεις όπως επεσήμανε. Ως παράδειγμα, ανέφερε το θέμα της νησιωτικότητας όπου υπάρχουν περιορισμοί για το πως θα επιβιβαστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ένα ferry καθώς υπάρχει η απαίτηση να είναι φορτισμένο στο 40%.
Αυτό όπως εξήγησε δεν εδράζεται σε κάποια επιστημονική τεκμηρίωση. Από την άλλη, βγαίνοντας στο λιμάνι θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να φορτίσει άμεσα ο χρήστης και επομένως θα πρέπει να εγκατασταθούν φορτιστές στα λιμάνια κάτι που αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο και για αυτό θα πρέπει να μεριμνήσουν οι αδειοδοτικές αρχές.
Η μακροπρόθεσμη στρατηγική της ΔΕΗ Blue
Αναφερόμενος στη στρατηγική της ΔΕΗ, ο κ. Μπαμπίλης, ανέφερε ότι ο όμιλος ΔΕΗ είναι συνυφασμένος με το ενεργειακό μέλλον της χώρας και η ΔΕΗ blue ενσωματώνει τους τρεις βασικούς πυλώνες που το απαρτίζουν, δηλαδή την απανθρακοποίηση, την ψηφιοποίηση και την πελατοκεντρικότητα. «Αποτελεί στρατηγική απόφαση να συμμετάσχουμε ως ηγέτιδα δύναμη στο ενεργειακό κομμάτι, αυτό το μεταφέρουμε και στην ηλεκτροκίνηση ως οι πρώτοι που επεκτείνουμε το δίκτυό μας δυναμικά επενδύοντας εμπροσθοβαρώς για να καλύψουμε τις ανάγκες της χώρας», σημείωσε σχετικά.
Όπως εξήγησε, το δίκτυο της ΔΕΗ Blue καλύπτει περισσότερα από 2.600 σημεία φόρτισης. Με βάση τα ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία, τα σημεία φόρτισης ως προς τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τριπλάσια. Υπάρχει μεγάλη γεωγραφική κάλυψη και στόχος είναι να αναπτυχθεί τόσο η δημόσια όσο και η ιδιωτική φόρτιση με επενδύσεις που θα επιτρέψουν την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.
Ως προς τις καινοτομίες της ΔΕΗ blue, ο κ. Μπαμπίλης αναφέρθηκε στην εφαρμογή PPC blue η οποία συνδυάζει προσφορές, εκπτώσεις και πολλές άλλες δυνατότητες και καλύπτει δραστηριότητες στην ελληνική και ρουμανική αγορά και στόχος της εταιρείας είναι σύντομα να καλύψει και άλλες περιοχές της ΝΑ Ευρώπης.
Στόχος της εταιρείας είναι να επενδύσει εντατικά ώστε να καλυφθεί η χώρα με σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τόσο για ιδιωτική όσο και για δημόσια χρήση και να δημιουργηθούν ΔΕΗ Βlue Hubs. Αναλύοντας περαιτέρω, υπογράμμισε ότι το charging hub είναι τομέας που η εταιρεία επένδυσε πρώτη και πλέον διαθέτει πάνω από 30-35 hub με τελευταία επένδυση τον ηλεκτρισμό 29 σταθμών φόρτισης στην Πάτρα (χαμηλής, υψηλής και υπερυψηλής ταχύτητας). Στο συγκεκριμένο hub έχει εγκατασταθεί και ο μεγαλύτερος φορτιστής που είναι εγκατεστημένος στην Ελλάδα (360 κιλοβάτ).
Να αλλάξει η νοοτροπία των οδηγών
Βασικό συστατικό της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης αποτελεί και η αλλαγή της νοοτροπίας και προσέγγισης των οδηγών, οι οποίοι πρέπει να ξεφύγουν από τους ρυθμούς και τις ταχύτητες που επιβάλουν οι γρήγοροι ρυθμοί μετακίνησης και φόρτισης ή αγοράς καυσίμων και να προσεγγίσουν μια πιο βιώσιμη φιλοσοφία, σημείωσε ο κ. Μπαμπίλης.