ΕΖΑ: Το 2026 «βλέπει» επιστροφή στην κερδοφορία - Τα νέα προϊόντα και η αγορά μπύρας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΕΖΑ: Το 2026 «βλέπει» επιστροφή στην κερδοφορία - Τα νέα προϊόντα και η αγορά μπύρας
Ποια η στρατηγική ανάπτυξης της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης και η επόμενη μέρα.

Στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στην πολλά υποσχόμενη αγορά της μπύρας επικεντρώνεται η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, μέσα από στρατηγικές επενδύσεις στα προϊόντα της. Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε τροχιά εξυγίανσης από το 2023 με τη διοίκηση να εκφράζει αισιοδοξία για ένα καλύτερο 2025, ενώ η επιστροφή στην κερδοφορία τοποθετείται το 2026.

«Τα δύσκολα είναι σίγουρα πίσω μας», δήλωσε χθες η διοίκηση της ΕΖΑ, σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους, παρουσιάζοντας τη στρατηγική εξέλιξης της εταιρείας, η οποία στηρίζεται σε ένα σύγχρονο και ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο, με έμφαση στα προϊόντα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, το οποίο φέρει και τη στήριξη των μετόχων.

Αύξηση του EBITDA κατά 55%, μείωση τζίρου κατά 9% λόγω μείωσης της παραγωγής

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, το 2024 καταγράφηκε σημαντική αύξηση του EBITDA κατά 55%, καθώς και βελτίωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους. Ειδικότερα, το μεικτό κέρδος προ αποσβέσεων αυξήθηκε κατά 7%, φτάνοντας τα 13 εκατ. ευρώ, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να ανέρχεται σε 44%, έναντι 38% το 2023.

Και αυτό παρά τη μείωση του κύκλου κατά 9% στα επίπεδα των 29 εκατ. ευρώ, λόγω του στοχευμένου περιορισμού του όγκου παραγωγής στις 200 χιλιάδες εκατόλιτρα. Επί της ουσίας, η εταιρεία έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια τη στρατηγική περιορισμού της παραγωγής μπύρας στις 200 χιλιάδες εκατόλιτρα, διασφαλίζοντας την ένταξή της στο καθεστώς της μικροζυθοποιίας και πετυχαίνοντας χαμηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ).

Το EBITDA ανήλθε σε 2,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 55%, ενώ τα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων επανήλθαν σε οριακά θετικό πρόσημο, βελτιωμένα κατά 1 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τις λειτουργικές ταμειακές ροές. Την ίδια στιγμή, οι καθαρές ζημιές της εταιρείας περιορίστηκαν στα επίπεδα των 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 3,5 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.

«Επόμενος στόχος είναι να μειωθεί και το χρηματοοικονομικό κόστος ώστε να μηδενίσουμε τις ζημιές», αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης.

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 7 εκατ. ευρώ

Μόλις τον περασμένο μήνα, η ΕΖΑ ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 7 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή όλων των υφιστάμενων μετόχων, δηλώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο έμπρακτα την πίστη τους στο επιχειρηματικό μοντέλο. Παράλληλα, το net debt (δάνεια μείον διαθέσιμα) μειώθηκε στα 22,2 εκατ. ευρώ, ενώ σε αναμορφωμένη βάση, λαμβάνοντας υπόψη την ΑΜΚ που ολοκληρώθηκε εντός του 2025, ανέρχεται στα 18,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 4,6 εκατ. ευρώ και 7,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023 και 2022 αντίστοιχα. Η μείωση του δανεισμού αναμένεται να επιφέρει σημαντική βελτίωση στα αποτελέσματα της χρήσης 2025, καθώς τα χρηματοοικονομικά έξοδα θα διαμορφωθούν χαμηλότερα κάτι που θα βελτιώσει περαιτέρω τις ταμειακές ροές.

Πέρυσι, οι πωλήσεις φιάλης και βαρελιού στην εγχώρια αγορά αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό, ρυθμός ανάπτυξης μεγαλύτερος σε σχέση με την αγορά μπύρας για το 2024. Σε ό,τι δε αφορά το μείγμα πωλήσεων, το 25% προέρχεται από το κανάλι της HORECA και το 75% από το κανάλι του σούπερ μάρκετ και τη μικρή λιανική.

Τα νέα προϊόντα και οι στόχοι για το 2025

Με την έλευση της νέας χρονιάς, η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα νέα προϊόντα είναι η Pils Hellas Radler 2%, η Pils Hellas 0,0% και η A Toda Madre που έρχονται να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό της, προσφέροντας περισσότερες επιλογές με έμφαση στην ποιότητα, τη γεύση και τη διαφοροποίηση.

Ταυτόχρονα κυκλοφορεί ξανά η Πειραϊκή, αρχικά στην αγορά του Πειραιά. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΕΖΑ απέκτησε το εμπορικό σήμα της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας το 2024 μέσα από πλειστηριασμό.

Το στοίχημα της μπύρας χωρίς αλκοόλ

Όπως επιβεβαιώνεται και από τα νέα προϊόντα, η επένδυση στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρείας, καθώς πρόκειται για μια κατηγορία που, σύμφωνα με τον κ. Ασπιώτη, καταγράφει υγιή ανάπτυξη και φέρνει όγκους και από άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα αναψυκτικά.

Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ η ΕΖΑ καταγράφει σημαντική ανάπτυξη, ενώ το συνολικό μερίδιο αυτής της κατηγορίας στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται κοντά στο 3%. «Η κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ μας αφορά πολύ και έχει μεγάλα περιθώρια ανόδου», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ασπιώτης. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι πλέον η ΕΖΑ διαθέτει μια μοναδική γραμμή παραγωγής σε όλη την Ελλάδα, η οποία παρασκευάζει μια ολοκληρωμένη μπύρα και αφαιρεί στη συνέχεια την αλκοόλη.

Σε ό,τι δε αφορά το σύνολο της εγχώριας αγοράς μπύρας, η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα εκτιμάται κοντά στα 30 λίτρα ετησίως.

«Καμία εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργήσει σε καθεστώς ζημιών»

Σχετικά με την επόμενη μέρα της εταιρείας και το ενδεχόμενο εξεύρεσης επενδυτή ο κ. Ασπιώτης ήταν σαφής «Καμία εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργεί σε καθεστώς ζημιών είτε καλλωπιστεί, είτε «παντρευτεί», είτε «αρραβωνιαστεί» κλπ. Το χρωστάμε στους εαυτούς μας, στους μετόχους και στους συνεργάτες μας. Στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε την αξία της επιχείρησης».

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το fund Diorama Investments Sicar έχει ήδη ολοκληρώσει από τα τέλη του 2024 τον δεκαετή επενδυτικό του κύκλο και αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα προχωρήσει σε πώληση των συμμετοχών του στις εταιρείες που έχει τοποθετηθεί.

Σήμερα το fund Diorama κατέχει ποσοστό λίγο υψηλότερο από το 40% των μετοχών της ΕΖΑ, ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος μέσω εταιρείας συμφερόντων του κατέχει επίσης ένα ποσοστό άνω του 40%, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 16-17% ανήκει στον Θανάση Συριανό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider