Fais Group: Ξεκινά σήμερα η δημόσια προσφορά για την είσοδο στο Χρηματιστήριο - Οι πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Fais Group: Ξεκινά σήμερα η δημόσια προσφορά για την είσοδο στο Χρηματιστήριο - Οι πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου
Το κατώφλι του ΧΑ ετοιμάζεται να περάσει ο όμιλος Φάις. Πού ποντάρει για την ανάπτυξή του και ποια τα σχέδιά του για το μέλλον.

Σε ανάπτυξη 8% και κύκλο εργασιών άνω των 215 εκατ. ευρώ προσβλέπει για το 2025 ο όμιλος Φάις, ένας από τους κορυφαίους ομίλους λιανικής και χονδρικής στην Ελλάδα με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει περισσότερα από 100 διεθνή brands, ενώ προετοιμάζεται την ερχόμενη εβδομάδα να περάσει το κατώφλι του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Μετά την έγκριση του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η δημόσια προσφορά συνολικά έως 11.375.625 νέων, κοινών, ονομαστικών μετοχών της εταιρείας, ξεκινά σήμερα 19 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 21 του μηνός, ώστε η έναρξη της διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών να υλοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη 27 Μαρτίου.

Πωλήσεις άνω των 200 εκατ. το 2024, άνω των 215 εκατ. το 2025

Όπως ανέφερε χθες στους εκπροσώπους του Τύπου ο γενικός διευθυντής του ομίλου Χασδάι Καπόν, το 2024 έκλεισε με πωλήσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 40 εκατ. ευρώ, ενώ μια πρώτη πρόβλεψη για το 2025, παρ’ ότι είναι εξαιρετικά νωρίς, τοποθετεί τις πωλήσεις άνω των 215 εκατ. ευρώ.

Η στρατηγική του ομίλου στοχεύει στη συνεχή ανάπτυξη και ενίσχυση της αγοράς του, μέσα από ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, το οποίο έχει στον πυρήνα του την ένδυση και την υπόδηση, ενώ επεκτείνεται σε κλάδους υψηλής ανάπτυξης, όπως τα καλλυντικά, η εμπορική εκμετάλλευση ακινήτων, ο αθλητικός εξοπλισμός και η μηχανοκίνηση. Με πολύ γνωστά brands όπως Kalogirou, Ferragamo, TOD'S, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi's, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma,Kiko Milano και Harley Davidson, ο όμιλος αξιοποιεί ένα εκτενές χαρτοφυλάκιο που καλύπτει κάθε καταναλωτικό προφίλ, από προσιτές επιλογές έως premium και luxury brands , ενώ έχει εδραιωμένη παρουσία σε τρεις χώρες εκτός Ελλάδας (Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία) και προγραμματισμένη είσοδο σε Τσεχία και Σλοβακία. Το εκτεταμένο δίκτυο του περιλαμβάνει περισσότερα από 110 φυσικά σημεία πώλησης, οκτώ ηλεκτρονικά σημεία πώλησης και περισσότερους από 700 πελάτες χονδρικής. Παράλληλα, ο όμιλος επενδύει στρατηγικά και στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης ακινήτων, με σημαντικά ακίνητα όπως το Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη, η Αγορά Μοδιάνο και το One Salonica Outlet Mall στη Θεσσαλονίκη.

«Αιχμή του δόρατος» τα καλλυντικά

Σύμφωνα με τον κ. Καπόν, με 67% περιθώριο κέρδους ο κλάδος των καλλυντικών θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της ανάπτυξης του ομίλου τα επόμενα χρόνια. Ο όμιλος είναι master franchisee τoυ ιταλικού brand Kiko Milano σε Ελλάδα και πέντε ακόμη χώρες, ενώ δεν αποκλείεται να αποτελέσει το «κλειδί» και για το άνοιγμα επιπλέον αγορών.

Ειδικότερα, ο όμιλος έχει δεσμευτεί να επεκτείνει το δίκτυό του, προγραμματίζοντας τη λειτουργία 10 νέων καταστημάτων Kiko Milano έως το 2027 στην Τσεχία και τη Σλοβακία ενώ έως το 2030, έχει αναλάβει τη σταδιακή ανάπτυξη επιπλέον εννέα καταστημάτων Kiko Milano σε Βουλγαρία, Κύπρο και Ρουμανία. Παράλληλα, σχεδιάζει το άνοιγμα ενός καταστήματος Michael Kors στην Ελλάδα και έξι νέων καταστημάτων Levi’s σε Ελλάδα και Κύπρο. Συνολικά, και με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει την προσθήκη περίπου 50 νέων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

«Ο όμιλος έχει υπερβάλλουσα ρευστότητα για να υλοποιήσει τα σχέδιά του», σημείωσε ο κ. Καπόν, εξηγώντας πως οι τράπεζες έχουν μειώσει στο μισό τα spread δανεισμού σε σχέση με τρία χρόνια πριν. «Το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας κάθε άλλο παρά αρνητικό είναι, αφού στο εννεάμηνο του 2024 πλησίασε το 15%», πρόσθεσε ο ίδιος.

Το 2023 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στο ποσό των 191,31 εκατ. ευρώ έναντι 163,28 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 17%.Τα ενοποιημένα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 5,10 εκατ. ευρώ έναντι 8,95 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το ενοποιημένο μικτό περιθώριο κέρδους της χρήσης 2023 ανήλθε σε 45%, όπως ακριβώς και στην προηγούμενη χρήση. Το δε EBITDA διαμορφώθηκε σε 38,92 εκατ. ευρώ από 32,78 εκατ. ευρώ το 2022. Παράλληλα, στα τέλη της χρήσης 2023, το σύνολο των δανείων του ομίλου αυξήθηκε στα 98,85 εκατ. ευρώ έναντι 75,72 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ αν αφαιρεθεί ο δείκτης των ταμειακών διαθεσίμων, ύψους 12,3 εκατ. ευρώ, το καθαρό χρέος του ομίλου άγγιζε τα 86,54 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί εδώ ότι οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου αφορούν στη χρήση 2023, ενώ τα αποτελέσματα του 2024 – της εισηγμένης τότε πλέον – αναμένονται περί τα τέλη Απριλίου 2025. Σύμφωνα, ωστόσο, με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο κ. Καπόν, στο εννεάμηνο του 2024, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 191,6 εκατ. ευρώ και το ενοποιημένο EBITDA στα 34,6 εκατ. ευρώ.

H δυναμική των tax free πωλήσεων

Ταυτόχρονα, όπως επισημάνθηκε χθες, οι αυξημένες τουριστικές ροές ενισχύουν τις πωλήσεις του ομίλου, καθώς πλέον ένα ποσοστό της τάξης του 8,5%-9% του τζίρου των πωλήσεων λιανικής προέρχεται από τις tax free πωλήσεις, οι οποίες από κοινού με τις πωλήσεις χονδρικής αγγίζουν το 15%.

Όπως σημειώθηκε, η ανάπτυξη των tax free πωλήσεων αποδίδεται στο γεγονός ότι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η τουριστική περίοδος διαρκεί πλέον 12 μήνες.

Τα αντληθέντα κεφάλαια

Μέσω της εισαγωγής του στη Λεωφόρο Αθηνών ο όμιλος σχεδιάζει να αντλήσει κεφάλαια ύψους περί 60 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας το 25% των μετοχών του στο επενδυτικό κοινό.

Ειδικότερα, τα αντληθέντα κεφάλαια θα αξιοποιηθούν:

-Για την εξόφληση υπολειπόμενων ποσών συμμετοχής σε θυγατρικές καθώς και συμμετοχή σε μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών συνολικού ποσού, ποσό 9,68 εκατ. ευρώ.

-Για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του δικτύου φυσικών καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ποσό 12 εκατ. ευρώ.

-Για επενδύσεις σε ακίνητα και πάγιο εξοπλισμό, ποσό 2 εκατ. ευρώ.

-Για αποπληρωμή υφιστάμενου δανεισμού, ποσό 14,4 εκατ. ευρώ.

-Για τεχνολογικό εξοπλισμό, συστήματα και λογισμικά, ποσό 1,3 εκατ. ευρώ.

-Για κεφάλαιο κίνησης, ποσό 3,27 εκατ. ευρώ.

Το «comeback» του Σάμι Φάις

Με την είσοδο του ομίλου Φάις στη Λεωφόρο Αθηνών, ο Σάμι Φάις επιστρέφει στο Χρηματιστήριο μετά από περίπου δύο δεκαετίες, «εγκαινιάζοντας» μια νέα εποχή και αφήνοντας πίσω του τις περιπέτειες του παρελθόντος.

Ο Σάμι Φάις ξεκίνησε την επιχειρηματική του πορεία στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ως ο άνθρωπος που «έφερε» στην Ελλάδα τη Nike, στρώνοντας το χαλί να έρθουν κι άλλα brands στη χώρα μας. Προχώρησε στην ίδρυση την Elmec Sport, η οποία με το πέρασμα των ετών εξελίχθηκε σε όμιλο, μέσω της ανάπτυξης της Factory Outlet, την απόκτηση μετοχών στην Αττικά Πολυκαταστήματα, καθώς και του ιστορικού ακινήτου του Μινιόν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider