Το ερχόμενο Φθινόπωρο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το νέο εργοστάσιο της εταιρείας «Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την κρητική αρτοποιία με ηγετικά μερίδια στην αγορά του παξιμαδιού, καθώς αποκτά πλέον παραγωγική βάση και στην Αθήνα.
«Με το νέο εργοστάσιο θα πάμε σε έναν ωκεανό ανάπτυξης», δήλωσε χθες στους εκπροσώπους του Τύπου η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, Ελένη Τσατσαρωνάκη, αποκαλύπτοντας πως τη δεδομένη στιγμή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη επισκευαστικές εργασίες ύψους 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ ως το τέλος του Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθεί και η μετεγκατάσταση σε επίπεδο logistics, ώστε το εργοστάσιο να τεθεί επισήμως σε λειτουργία το φθινόπωρο.
Να σημειωθεί εδώ ότι πρόκειται για το πρώην εργοστάσιο της Κατσέλης, συνολικής έκτασης άνω των 22.000 τμ, το οποίο η οικογένεια Τσατσαρωνάκη απέκτησε μετά από πλειστηριασμό το 2021. Υπενθυμίζεται ότι η Κατσέλης είχε μετονομαστεί σε Nutriart προτού τελικά οδηγηθεί σε πτώχευση πριν από 12 χρόνια.
Ανάπτυξη 15% και focus στις εξαγωγές
Όπως αποκάλυψε η κυρία Τσατσαρωνάκη, η νέα χρονιά βρίσκει το brand Μάννα στην κορυφή του κλάδου, με την εταιρεία να καταγράφει ανάπτυξη 15% σε αξία και 16% σε όγκο στο πρώτο τρίμηνο του 2025, μετά από ανάπτυξη 3% όπου έκλεισε το 2024.
Παρά, δε, τις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά όλο το προηγούμενο διάστημα, η κρητική εταιρεία δεν προέβη σε καμία ανατίμηση στα προϊόντα της εδώ και τρία χρόνια, διατηρώντας όπως τονίστηκε σε «υπερβολικά τίμια» επίπεδα τις τιμές, με γνώμονα το συμφέρον του καταναλωτή. Μάλιστα, ούτε για το 2025 υπάρχουν σχέδια για αυξήσεις τιμών.
Βασική προτεραιότητα ωστόσο για την οικογένεια Τσατσαρωνάκη παραμένει το άνοιγμα σε νέες αγορές, με αιχμή του δόρατος και τη λειτουργία του νέου εργοστασίου. Τη δεδομένη στιγμή, οι εξαγωγές δεν ξεπερνούν το 7% του τζίρου της εταιρείας, καθώς η εταιρεία είχε δώσει έμφαση στην κάλυψη των αναγκών της ελληνικής αγοράς. Για το άμεσο μέλλον όμως υπάρχουν σημαντικά σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό, με την κρητική αρτοποιία να χαρτογραφεί ξένες αγορές αλλά και να εξετάζει τον εμπλουτισμό του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου.
Πατάει ακόμη πιο γερά «πόδι» στην αγορά των σνακ με έμφαση στους νέους
Μεγάλο στοίχημα για την κρητική εταιρεία παραμένει η ακόμη μεγαλύτερη εδραίωσή της στην αγορά των σνακ, κατηγορία στην οποία εισήλθε με τη σειρά «Δαγκωτό», ενός σνακ με βάση το παξιμάδι. Το «Δαγκωτό» κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2023 και πλέον αγγίζει το 11% των πωλήσεων.
«Το παξιμάδι γίνεται σύγχρονο προϊόν και υπηρετεί την υγιεινή διατροφή. Η σειρά ‘Δαγκωτό’ έβαλε το παξιμάδι στην κατηγορία του σνακ ως καθαρό τρόφιμο», τόνισε χαρακτηριστικά η διοίκηση, αποκαλύπτοντας μάλιστα πως έρχονται και νέοι κωδικοί προϊόντων τον ερχόμενο Μάιο. «Είναι υποχρέωσή μας το υγιεινό σνακ μέσα από το παξιμάδι, καθώς ο καταναλωτής θέλει καθαρές γεύσεις», αναφέρθηκε επίσης.
«Η αγορά του σνακ είναι τεράστια, δεν αφορά μόνο στο παξιμάδι. Απλά εμείς με τη σειρά ‘Δαγκωτό’ φέραμε την καινοτομία και κάναμε τον καταναλωτή να μας σκεφτεί ως μια επιλογή σνακ», σημείωσε η κυρία Τσατσαρωνάκη, καθιστώντας σαφές πως η εταιρεία στοχεύει στο άνοιγμα της πελατειακής της βάσης, επιθυμώντας να προσελκύσει με τα προϊόντα τους νέους καταναλωτές και δη εκείνων κάτω των 30 ετών.
«Πρωτιά» με διαφορά
Όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία και τα οποία παρουσίασε χθες η κυρία Τσατσαρωνάκη, στην αγορά του παξιμαδιού η κρητική εταιρεία κατέχει ηγετικά μερίδια.
Ειδικότερα, το brand «Το Μάννα» κατέχει μερίδιο 30% επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς, έχοντας αποκτήσει τον τίτλο του leader, ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 28%. Έπονται στη συνέχεια η βιομηχανία μπισκότων και ειδών διατροφής Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε. με το brand Krispies και μερίδιο 10%, αλλά και η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος με το brand Παξαμάς που συγκεντρώνει μερίδιο της τάξης του 9%.