Apple: Αντιμονοπωλιακό πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ από τις γαλλικές αρχές

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Apple: Αντιμονοπωλιακό πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ από τις γαλλικές αρχές
Πρόστιμο ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ (162 εκατομμύρια δολάρια) επέβαλε στην Apple η αντιμονοπωλιακή αρχή της Γαλλίας μετά από μακρά έρευνα για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στο mobile app advertising σε συσκευές iOS και iPadOS το διάστημα 2021 και 2023.

Πρόστιμο ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ (162 εκατομμύρια δολάρια) επέβαλε στην Apple η αντιμονοπωλιακή αρχή της Γαλλίας μετά από μακρά έρευνα για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στο mobile app advertising σε συσκευές iOS και iPadOS το διάστημα 2021 και 2023.

Συγκεκριμένα, η Γαλλική Αρχή Ανταγωνισμού (FCA) έκρινε ότι το πλαίσιο Διαφάνειας Παρακολούθησης Εφαρμογών (App Tracking Transparency) της Apple, ενώ σχεδιάστηκε για την προστασία του απορρήτου των χρηστών, εφαρμόστηκε με τρόπο που βλάπτει αθέμιτα τον ανταγωνισμό. Το πλαίσιο ATT απαιτεί από τους χρήστες iPhone και iPad να συναινούν ρητά στην παρακολούθηση δεδομένων από εφαρμογές τρίτων μέσω ενός τυποποιημένου αναδυόμενου παραθύρου, με την Apple να υποστηρίζει ότι αυτή η δυνατότητα δίνει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα τους. Ωστόσο, οι συγκεκριμένες εφαρμογές εμφανίζουν πολλά αναδυόμενα παράθυρα, καθιστώντας τη χρήση τους υπερβολικά περίπλοκη.

Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να τραβήξει την προσοχή του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει προειδοποιήσει ότι θα απαντήσει με μεγάλους δασμούς μετά από τυχόν «δυσανάλογες» κυρώσεις σε αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας.

Η Apple δήλωσε «απογοητευμένη» με την απόφαση και ότι η ρυθμιστική αρχή δεν ζήτησε συγκεκριμένες αλλαγές στο πλαίσιο ATT, σε δήλωση που εστάλη μέσω email. Οι ενάγοντες, οι οποίοι είναι μια ομάδα εμπορικών ενώσεων που εκπροσωπούν διαφημιστές, ζήτησαν από την Apple να «αναστείλει αμέσως» το σύστημα και να κάνει αλλαγές σε αυτό.

Η ρυθμιστική αρχή είπε ότι το ATT πλαίσιο της Apple δεν ήταν «προβληματικό», ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόστηκε ήταν «καταχρηστικός κατά την έννοια της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού».

Γάλλοι αξιωματούχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού ερεύνησαν την υπόθεση και εξέτασαν εάν η Apple εφάρμοσε λιγότερο αυστηρούς κανόνες για τον εαυτό της από ό,τι σε άλλες υπηρεσίες. Η υπόθεση άνοιξε αφού μια ομάδα διαφημιστών υπέβαλε καταγγελία στη ρυθμιστική αρχή, ισχυριζόμενη ότι οι αλλαγές στη συλλογή δεδομένων που τέθηκαν σε ισχύ το 2021 θα έβλαπταν τα έσοδά τους.

Η Apple είπε ότι το πλαίσιο «δίνει στους χρήστες περισσότερο έλεγχο του απορρήτου τους μέσω μιας απαιτούμενης, σαφής και κατανοητής προτροπής», προσθέτοντας ότι είναι συνεπές για όλους τους προγραμματιστές.

Παρόμοιες έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε Γερμανία, Πολωνία, Ιταλία, Ρουμανία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υψηλότερους δασμούς και κίνδυνο ύφεσης σε ΗΠΑ βλέπει η Goldman Sachs

Performance Technologies: Άνοδος 30,3% στα EBIΤDA και 28,5% στον τζίρο το 2024 – Μέρισμα 1,51 εκατ. ευρώ

Κίνηση ματ από Alpha Bank - Εξαγοράζει την Axia Ventures

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider