Στις 11 Απριλίου αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα προβλήματα φαίνεται να έχουν ξεπεραστεί και το Δημόσιο έχει δεσμευτεί για την ολοκλήρωση της παραχώρησης τη Μεγάλη Τρίτη με την κοινοπραξία της Fraport Greece.
Nα σημειωθεί ότι η Intrakat ανέλαβε τις μελέτες και τα έργα που απαιτούνται για την υλοποίηση της μεγαλύτερης ξένης επένδυσης των τελευταίων ετών στη χώρα. Oι Fraport Greece και Intrakat υπέγραψαν δύο συμβάσεις για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η Fraport Greece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.
Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece - Intrakat περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων. Οι δύο συμβάσεις είναι συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Η πρώτη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου: Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Ακτίου. Η δεύτερη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Αιγαίου: Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου, Σκιάθου, Μυτιλήνης.
Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τραπεζικούς και επενδυτικούς φορείς
Η Fraport χρηματοδοτείται από μεγάλες τράπεζες και το έργο έχει εξασφαλισμένα τα αναγκαία κεφάλαια από ξένες και ελληνικές τράπεζες. Τη Δευτέρα 27/3 μάλιστα κοινοπραξία χρηματοδοτικών ιδρυμάτων υπέγραψε μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου με τη Fraport Greece. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η κοινοπραξία των δανειστών περιλαμβάνει τις: Alpha Bank (284,7 εκατ. ευρώ), Παρευξείνια Τράπεζα (62,5 εκατ. ευρώ), European Bank for Reconstruction and Development (186,7 εκατ. ευρώ), Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (280,4 εκατ. ευρώ) και International Finance Corporation (154,1 εκατ. ευρώ), μέλος του World Βank Group.
H IFC θα παρέχει επίσης στη Fraport Greece αποκλειστικά ανταλλαγή επιτοκίων αντιστάθμισης σε ευρώ, έτσι ώστε να βοηθήσει την εταιρεία να αντισταθμίσει πιθανές διακυμάνσεις στα επιτόκια κατά τη διάρκεια του δανείου. Επιπλέον η Fraport Greece ανακοίνωσε πρόσφατα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυξάνοντας το συνολικό κεφάλαιό της στα 650 εκατ. ευρώ.
Η Fraport Greece, μία κοινοπραξία της Fraport AG και του Όμιλου Κοπελούζου, θα καταβάλει 1,234 δις. ευρώ συνολικά στο ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση. Το ποσό αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο τίμημα παραχώρησης που έχει καταβληθεί ποτέ στο ελληνικό κράτος. Μέσω της επένδυσης αυτής, οι δύο μέτοχοι της Fraport Greece υποστηρίζουν τις προσπάθειες της χώρας για ανάκαμψη, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις δυνατότητές της. Η συμφωνία περιλαμβάνει, επίσης, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των υποδομών στα αεροδρόμια. Η Fraport Greece θα επενδύσει τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πρώτων 4 ετών σε κατασκευαστικά έργα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού, μία από τις κινητήριες δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας.
Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece και Intrakat είναι συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια. Από την πλευρά της η Intrakat για την ομαλή εκτέλεση έχει εξασφαλίσει και από τις 4 συστημικές τράπεζες εγκεκριμένα όρια για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών που απαιτούνται, για καλή εκτέλεση ή προκαταβολή.
Για την υπογραφή της σύμβασης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, δήλωσε στο insider.gr: «Οι πιστοποιήσεις (pedigree) που έχουμε πάρει από το χρηματοδοτικό σχήμα EIP, ΙΦΣ, EBRD και Παρευξείνια Τράπεζα, αποτελούν το διαβατήριο του μέλλοντος για την διεκδίκηση νέων έργων. Πρόκειται για την μεγαλύτερη σύμβαση της δεκαετίας»
Όσον αφορά τα οφέλη από την επένδυση, πέρα από την εταιρεία, θα ωφεληθούν όλοι οι εξωτερικοί συνεργάτες (υπεργολάβοι, προμηθευτές υλικών κλπ), ενώ πολλαπλάσια οφέλη θα υπάρξουν για την τόνωση της οικονομίας αλλά και της απασχόλησης τοπικά, σε όλες τις περιοχές που καλύπτουν τα 14 αεροδρόμια. Υπολογίζεται ότι στην φάση πλήρους ανάπτυξη του έργου θα απασχοληθούν 1.800 – 2.000 άτομα.
Τέλος ο project manager της Intrakat για το έργο των περιφερειακών αεροδρομίων, Χάρης Μπάτσιος, τόνισε στο insider.gr «Η μεγαλύτερη πρόκληση του έργου είναι ότι η κατασκευή του λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα με την αδιάλειπτη τήρηση της λειτουργίας των αεροδρομίων».