Ξεκινά η μάχη του παγωτού

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ξεκινά η μάχη του παγωτού

Σε θέση μάχης έχουν μπει οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του παγωτού, με έπαθλο την διεκδίκηση του μεγαλύτερου μεριδίου της εν λόγω αγοράς η οποία ανέρχεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.

Τα προβλήματα και αυτή τη χρονιά είναι πολλά και έχουν να κάνουν κυρίως με την οικονομική κρίση και την τάση των καταναλωτών να περιορίζουν αισθητά τα έξοδα τους αλλά και την άνοδο της τιμής των παγωτών λόγω της μετάταξης του από τον μειωμένο ΦΠΑ 13% στον υψηλό 23%.

Όπως αναφέρουν στελέχη του χώρου, η αγορά παγωτού στη χώρα μας από το 2010 μέχρι και το 2014 έχει υποχωρήσει πάνω από 30% σε αξία και πάνω από 35% σε όγκο.
Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς που κατέχουν οι εταιρείες αυτά με βάση τα τελευταία στοιχεία του 2016 διαμορφώνονται ως εξής: Nestle 29%, ΕΒΓΑ 22,7%, Algida 19,6%, Kρι Kρι 11% και λοιποί 3,4%.

Η μάχη και αυτή τη χρονιά αναμένεται να είναι σκληρή, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι συμμαχίες και το λανσάρισμα νέων προϊόντων που ετοιμάζονται να ριχτούν στην αγορά όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει.

Ήδη σάρκα και οστά παίρνει η διεθνής συνεργασία της Nestle με την εταιρεία R&R, η οποία και διαθέτει εξαιρετική τεχνογνωσία στον κλάδο και οι οποίες προχώρησαν στη σύσταση της Froneri, της νέας κοινοπραξίας στον τομέα του παγωτού, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της και στην Ελλάδα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή κοινοπραξία «ανοίγει το δρόμο» και για ενδεχόμενη είσοδο στην αγορά του χύμα παγωτού, καθώς η R&R εξειδικεύεται στον τομέα αυτό. Ως προς το ζήτημα της εμπορικής ονομασίας, τόσο τα προϊόντα (παγωτά) όσο και η επωνυμία της Nestlé θα παραμείνουν, προκειμένου να μην υπάρξει καμία αναταραχή στην αγορά από την εταιρική εξέλιξη.

Από την άλλη πλευρά με, νέο συνεργάτη-διανομέα πορεύεται πλέον στην αγορά παγωτού η Mars Hellas, η οποία ολοκλήρωσε τη συνεργασία της στον τομέα διανομής προϊόντων παγωτού με την Κρι Κρι και συνεργάζεται με την Cold Sin, η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία και παραγωγή τροφίμων και ειδών ζαχαροπλαστικής και έχει έδρα στη ΒΙΠΕ Λαμίας.

Mε αυτή την εξέλιξη ολοκληρώθηκε μια συνεργασία ετών μεταξύ της MARS Hellas και της Kρι Κρι στον τομέα του παγωτού. Στο αρχικό της στάδιο αφορούσε τη διάθεση επιλεγμένων κωδικών παγωτού της MARS μέσα από τα ψυγεία της Κρι Κρι και αντίστροφα αλλά από τον Ιανούαριο του 2011 και μέχρι σήμερα είχε διευρυνθεί με την την ανάληψη της αποκλειστικής διανομής των παγωτών MARS από την Κρι Κρι, σε πανελλαδικό επίπεδο. Με αυτή την εμπορική συμφωνία, η Κρι Κρι είχε αφ' ενός διευρύνει τη γκάμα των κωδικών παγωτού της MARS που διέθετε μέσω των δικών της κίτρινων ψυγείων και αφ' ετέρου, είχε αναλάβει εξ ολοκλήρου τη διανομή όλων των παγωτών MARS μέσω των ψυγείων της MARS.

Όσον αφορά την σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Kρι- Kρι διατηρεί αγαστή συνεργασία με την σοκολατοβιομηχανία ION. Η εταιρία ποντάρει πολλά στα «κίτρινα ψυγεία» της καθώς σχεδόν το 29,8% των εσόδων της (19,82 εκατ. ευρώ) το 2016 προήλθε από τη διάθεση παγωτών. Oι συνέργειες αυτές εκτός από την «έμπνευση» νέων γεύσεων, συμβάλλουν και στην τόνωση των πωλήσεων των συνεργαζόμενων μερών.

Μία επταετία κλείνει η συμφωνία της πολυεθνικής Unilever με την ΕΒΓΑ, με την οποία η πρώτη απέκτησε τις μάρκες παγωτού της ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας (μεταξύ των οποίων τα Scandal, Variete και Karabola), καθώς επίσης και το δίκτυο διανομής τους.

Να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2015 άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα στο εργοστάσιο της ΕΒΓΑ στο Βοτανικό.

Aφορμή στάθηκαν οι καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων, προκαλώντας τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Eκπρόσωποί τους είχαν καταγγείλει τότε ότι η διοίκηση προσπάθησε να επιβάλει «λοκάουτ», δηλ. το κλείσιμο του εργοστασίου ως ένα είδος ανταπεργίας και ως μοχλό πίεσης προς τους εργαζομένους ώστε να μην προχωρήσουν στις κινητοποιήσεις τους. Το lockout δεν κράτησε πολύ λόγω της συμφωνίας με την Unilever.

H EΒΓΑ είναι μία από τις παλαιότερες ελληνικές εταιρείες τροφίμων στην Ελλάδα, η οποία ξεκίνησε την δραστηριότητα της πριν από περίπου 80 χρόνια, δηλαδή το 1934.

Τέλος, η Unilever όμως δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με την επωνυμία Algida από το 1982. Η Algida τα τελευταία χρόνια λανσάρισε καινοτόμα και πρωτοποριακά για τα ελληνικά δεδομένα προϊόντα που καθιερώθηκαν πολύ γρήγορα και δημιούργησαν τάσεις σε όλη την αγορά του παγωτού. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται οι δημοφιλείς μάρκες Magic, Cornetto, Carte D' Or, Solero και Vienetta.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider