Ασλάνης: Οι εξαγωγές, μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ασλάνης: Οι εξαγωγές, μοχλός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας

Αποτελεί μία νέα πρωτοπόρα παρουσία στο χώρο των startups, η οποία έχει εγκαινιάσει την online παρουσία της μέσα στο 2017.

Πρόκειται για την ExportsManager, μία εταιρεία η οποία έχει παρουσία σε Αθήνα και Λευκωσία και έχει υλοποιήσει την πρώτη πλατφόρμα εξαγωγών τροφίμων και ποτών που βασίζεται σε ένα εξελιγμένο μοντέλο ηλεκτρονικής αγοράς (marketplace) που παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες αλλά κυρίως χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες για να συνδέσει Μεταφορείς, Ασφαλιστικές Εταιρείες και Τράπεζες με τους συναλλασσόμενους εξαγωγείς και αγοραστές την στιγμή που εξελίσσεται η συμφωνία.

Η εταιρεία ξεκίνησε δυναμικά κερδίζοντας το χρυσό βραβείο στα Greek Export Awards το Νοέμβριο του 2016 ως η κορυφαία τεχνολογική λύση για την υποβοήθηση των εξαγωγών και κατάφερε να υπογράψει στρατηγικές συμφωνίες με εταιρείες όπως η Atradius Credit Insurance στο τομέα των εξαγωγικών πιστώσεων αλλά και με διεθνείς μεταφορικές εταιρείες.

Στην πλατφόρμα του ExportsManager καθημερινά εντάσσονται μικρομεσαίες εταιρείες που επιθυμούν να εξάγουν τα προϊόντα τους. Η πρόσβαση και η δημιουργία του B2B shop για κάθε εταιρεία είναι δωρεάν ενώ μόνο σε περίπτωση πώλησης ο εξαγωγές πληρώνει ένα success fee στην πλατφόρμα. Όσο αφορά την ανάπτυξη στο εξωτερικό η εταιρεία διαθέτει μία ομάδα αναλυτών που αναγνωρίζει και επικοινωνεί με δίκτυα αγοραστών.

Η πιο πρόσφατη συμφωνία του ExportsManager άνοιξε την αγορά της Αυστραλίας και πιο συγκεκριμένα μέσα από την πλατφόρμα αναζητούν προϊόντα δίκτυα διανομέων που τροφοδοτούν 33.000 επιχειρήσεις εστίασης.

Πρόσφατα η εταιρεία ξεκίνησε να αναπτύσσεται και στις πωλήσεις λογισμικού αφού υπήρξε ενδιαφέρον από μεγάλους Τραπεζικούς Ομίλους του εξωτερικού στο να υιοθετήσουν το συγκεκριμένο μοντέλο της πλατφόρμας του ExportsManager για τα δίκτυα πελατών τους. Η εταιρεία βρίσκεται στα τελικά στάδια διαπραγμάτευσης με ομίλους στην Ασία και τη Μέση Ανατολή. Σε μία περίοδο που η οικονομία χρειάζεται άξονες ανάπτυξης όπως οι εξαγωγές προϊόντων αλλά και γιατί όχι οι εξαγωγή τεχνογνωσίας και λογισμικού (όπως απέδειξαν πρόσφατα οι εξαγορές ελληνικών start ups) το ExportsManager αποτελεί μία θετική προσπάθεια και προς τις δυο κατευθύνσεις.

Όπως δηλώνει στο insider.gr ο κ. Γιάννης Ασλάνης Γενικός Διευθυντής της εταιρείας «Σε μία εποχή που η Ελληνική Οικονομία δοκιμάζεται αλλά και οι διεθνείς συνθήκες αλλάζουν διαρκώς θεωρήσαμε ότι η πλέον κατάλληλη κίνηση ήταν η επένδυση στη τεχνολογία ως μέσο παροχής εξαγωγικής τεχνογνωσίας προς τις μικρομεσαίες εξαγωγικές εταιρείες στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη γενικότερα. Η προσπάθεια μας ξεκίνησε το 2016 και πήρε μορφή τους πρώτους μήνες του 2017. Έχοντας παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο ξεκινήσαμε άμεσα την επαφή με τις μικρομεσαίες εταιρείες αλλά και με δίκτυα αγοραστών έτσι ώστε να δημιουργήσουμε συναλλαγές και πωλήσεις.»

«Στην δικτύωση αυτή μας βοήθησε σημαντικά και η διάκριση μας στα Greek Export Awards το Νοέμβριο του 2016 κερδίζοντας το χρυσό βραβείο ως η καλύτερη τεχνολογική λύση για την υποστήριξη των εξαγωγών.»
«Η καινοτομία μας επικεντρώνεται στο ότι πήραμε το παραδοσιακό μοντέλο της ηλεκτρονικής αγοράς (marketplace) και το εξελίξαμε στο εργαλείο που χρειάζονται όλοι όσοι συμμετέχουν στο τομέα των εξαγωγών.»
«Μέσα από ένα διαχειριστικό που έχει τη μορφή ενός social media chat ο εξαγωγέας και ο αγοραστής έρχονται σε συμφωνία και έχουν άμεση πρόσβαση με ένα κλικ σε μεταφορικές, ασφαλιστικές και τραπεζικές υπηρεσίες .»
«Στην πορεία διαπιστώσαμε ότι μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει σε επίπεδο αγοράς λογισμικού από μεγάλους διεθνείς οργανισμούς με μεγάλα δίκτυα πελατών οι οποίοι επιθυμούν να προσφέρουν νέες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Έτσι το τελευταίο διάστημα έχουμε ξεκινήσει πωλήσεις σε Ασία και Μέση Ανατολή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα τελευταία χρόνια οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να αποτελούν βασικό κλάδο για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Ειδικότερα οι εξαγωγές τροφίμων και ποτών , έχουν καταγράψει εντυπωσιακή άνοδο, κυρίως προς χώρες όπως η Ισπανία (+100,6%), η Τουρκία (+44,6%) και η Βουλγαρία (+16,5%). Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις εξαγωγές των προϊόντων τους.

Βέβαια για να μπορέσουν να αναπτυχθούν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις χρειάζεται να θεσμοθετηθεί ένα σταθερό φορολογικό πλαίσιο και ένα καθεστώς επιστροφής του ΦΠΑ που θα δίνει κίνητρα στις επιχειρήσεις να εξάγουν. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι να στραφούμε στη δημιουργία συσκευασμένων προϊόντων και να στοχεύσουμε τις μεγάλες καταναλωτικές αγορές του κόσμου όπως η Αμερική, η Κίνα, η Ευρώπη και η Ρωσία. Πρέπει να μειωθούν οι εξαγωγές χύμα προϊόντων. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι να εξελιχτεί η μεταποίηση προϊόντων στη χώρα μας με την εισαγωγή πρώτων υλών και την εξαγωγή ελληνικών/ευρωπαϊκών προϊόντων.

Όλα αυτά τα στοιχεία και κυρίως η ανάγκη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για εξαγωγικά εργαλεία μας οδήγησαν στη δημιουργία του ExportsManager. Σχεδιάσαμε μια διεθνή Β2Β πλατφόρμα που ουσιαστικά καλύπτει όλες τις ανάγκες και τα ζητούμενα μιας μικρομεσαίας επιχείρησης που θέλει να ενισχύσει τις εξαγωγές της, προσφέροντας παράλληλα υπηρεσίες και μοναδικές λειτουργίες για μια ολοκληρωμένη εξαγωγή».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider