Παρά τις πτωτικές τάσεις που παρατηρούνται στην τιμή του πετρελαίου, και τις μεσοπρόθεσμες διακυμάνσεις που μπορεί να παρουσιάσει ο «μαύρος χρυσός» εξαιτίας των γεωπολιτικών εντάσεων, των κυρώσεων των ΗΠΑ και της πολιτικής του ΟΠΕΚ, το πετρέλαιο θεωρείται πιθανό ότι μακροπρόθεσμα θα ακολουθήσει ανοδική τάση.
Διεθνείς αναλυτές υποστηρίζουν ότι το πετρέλαιο θα μπορούσε να φθάσει τα 90 δολάρια το βαρέλι μέχρι το 2020. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNBC ως ο καθοριστικός παράγοντας μέσα στην επόμενη διετία για την τιμή του πετρελαίου δεν αναδεικνύεται ούτε ο ΟΠΕΚ, ούτε το Ιράν ούτε η Βενεζουέλα αλλά η ναυτιλία.
Οι νέοι κανονισμοί οι οποίοι θα τεθούν σε εφαρμογή σε περίπου 18 μήνες έχουν προκαλέσει «πονοκέφαλο» στις διεθνείς εταιρείες παραγωγής πετρελαίου και προετοιμάζονται προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε εποχή που επιβάλλει λιγότερους ρύπους και μειωμένη χρήση χρήση πετρελαίου.
Από την 1η Ιανουαρίου 2020 ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, IMO, θέτει σε εφαρμογή τα νέα πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων. Με αυτόν τον τρόπο θα επηρεαστεί η ζήτηση με χώρες της Μέσης Ανατολής και κάποια κράτη-μέλη του ΟΠΕΚ να βρίσκονται σε πιο δεινή θέση σε σχέση για παράδειγμα με τις ΗΠΑ καθώς οι τελευταίες παράγουν το λεγόμενο αμερικανικό «ελαφρύ αργό».
Όπως προβλέπει σχετική έρευνα της Morgan Stanley η οποία δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες, η τιμή του μπρεντ μπορεί να «σκαρφαλώσει» στα 90 δολάρια μέχρι το 2020 καθώς θα τίθενται σε εφαρμογή οι νέοι διεθνείς κανονισμοί για τα καύσιμα στη ναυτιλία.
Από την άλλη, πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι ο ΟΠΕΚ και η Ρωσία μπορεί να αποφασίσουν να αυξήσει την παραγωγή τον Ιούνιο εξαιτίας των ανησυχιών που προκαλεί η ενδεχόμενη μείωση παραγωγής σε Ιράν και Βενεζουέλα καθώς ήδη τα μέτρα για τη μείωση της παραγωγής που έχει λάβει κατάφεραν να «καθαρίσουν» κάπως το τοπίο με τις πλεονάζουσες ποσότητες.
Αυτό μεσοπρόθεσμα τουλάχιστον θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση της τιμής του πετρελαίου πριν από το «ξέφρενο ράλι» που προβλέπουν οι διεθνείς αναλυτές.