Καφεκοπτεία Λουμίδη: Η οικογενειακή επιχείρηση που «σερβίρει» καφέ 100 χρόνια

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καφεκοπτεία Λουμίδη: Η οικογενειακή επιχείρηση που «σερβίρει» καφέ 100 χρόνια
Με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων Καφεκοπτείων Λουμίδη, o Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, Iάσων Λουμίδης μιλάει στο Insider.gr

Έναν αιώνα λειτουργίας συμπληρώνουν το 2020 τα Καφεκοπτεία Λουμίδη. Η οικογενειακή επιχείρηση την οποία ξεκίνησαν τρία αδέλφια και 100 χρόνια μετά, θεωρείται συνώνυμο του καφέ, με την τρίτη γενιά της οικογένειας να συνεχίζει την παράδοση.

Ο τζίρος της εταιρείας το 2018 ανήλθε περίπου στα 6,5 εκατ. ευρώ ενώ μετρά 11 καταστήματα, έξι εταιρικά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Περιστέρι, Μαρούσι και Καλλιθέα καθώς και πέντε franchise σε Άγιο Δημήτριο, Πειραιά, Χαλκίδα, Κατερίνη και Καστοριά.

Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη σήμερα, εκτός από τον καφέ, διαθέτουν και επιλεγμένα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα όπως λουκούμια, γλυκά του κουταλιού, ζαχαρώδη, βουτήματα, σοκολατοειδή, αξεσουάρ καφέ και τσαγιού.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ
 O κος Βασίλης Λουμίδης, ο κος  Άρης Λουμίδης , ο κος Ιάσων Λουμίδης και ο κος Νικόλας Λουμίδης.

Στην οικογένεια Λουμίδη, ο καφές μοιάζει πλέον να είναι μέρος του DNA τους. Στη διοίκηση της εταιρείας βρίσκονται σήμερα, από την τρίτη γενιά της οικογένειας, οι Ιάσων, Βασίλης, Νίκος καθώς και ο θείος τους, Αριστείδης, μοναδικός εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς.

««Λίγες εταιρείες κατορθώνουν να φτάσουν στην τρίτη γενιά, δέκα στις 100. Περάσαμε δύσκολες στιγμές στη δεύτερη γενιά και ακριβώς για αυτό, παρόλο που τα ξεπεράσαμε και επιβιώσαμε, είμαστε πολύ προσεκτικοί και σχεδιάζουμε καλά κάθε βήμα μας. Κάνουμε μελετημένες κινήσεις που στοχεύουν στην διασφάλιση της θέσης μας στην αγορά και την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Ας μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια, ιδίως μέσα στην κρίση, έχουμε δει πολλούς διάττοντες αστέρες στον χώρο του καφέ, και όχι μόνο. Φροντίζουμε πάνω από όλα να είμαστε μια υγιής, κερδοφόρα επιχείρηση» λέει στο Ιnsider. gr o Εμπορικός Διευθυντής των Καφεκοπτείων Λουμίδης, Iάσων Λουμίδης.

ΙΑΣΟΝΑΣ ΛΟΥΜΙΔΗΣ

«Έχουμε σαν αξίες μας την τιμιότητα, την εμπιστοσύνη και τον επαγγελματισμό και φροντίζουμε οι συνεργάτες μας να ασπάζονται τις ίδιες αξίες με εμάς. Νούμερο ένα είναι η ικανοποίηση των πελατών μας. Έχουμε σταθερούς πελάτες τόσα χρόνια και παρά την κρίση φροντίζουμε να ανανεώνουμε τα καταστήματά μας με στόχο να συνεχίσουμε να προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες μέσα από τον κόσμο του καφέ» προσθέτει.

Η ιστορία των Καφεκοπτείων Λουμίδη ξεκινά όταν το 1920, τρία αδέλφια από την Κάρυστο, ο Αντώνης, ο Νίκος και ο Ιάσων Λουμίδης, δημιουργούν στην οδό Ρετσίνα στον Πειραιά, το πρώτο δίκτυο κατ’ οίκον διανομών με κάρα, πωλώντας φρεσκοκομμένο καφέ στις γειτονιές του Πειραιά.

«Η πρωτοπορία τότε ήταν ότι ο καφές δεν πουλιόταν όπως σήμερα σε ένα σακουλάκι έτοιμος προς παρασκευή και κατανάλωση Η κάθε νοικοκυρά έπρεπε να βρει ωμό καφέ, να τον καβουρδίσει και να τον αλέσει. Αυτό είδαν τότε οι προγονοί μας σαν ευκαιρία και αποφάσισαν να κάνουν ένα κατάστημα αποκλειστικά για τον καφέ. Έδιναν στον πελάτη φρεσκοκομμένο καφέ. Αυτή ήταν η διαφορά και εκείνο που τους έκανε να εξαπλωθούν ραγδαία» λέει ο κ. Λουμίδης.

ΚΑΦΕΣ

Και πράγματι, τα αμέσως επόμενα χρόνια, τα τρία αδέλφια μοίρασαν τη δουλειά μεταξύ τους και άνοιξαν νέα καταστήματα σε Ομόνοια και Θεσσαλονίκη.

Το 1938 ανοίγει το κατάστημα – καφενείο «Πατάρι του Λουμίδη» της Σταδίου, το οποίο γίνεται γρήγορα στέκι καθώς όλα τα γνωστά ονόματα της λογοτεχνικής, καλλιτεχνικής και δημοσιογραφικής Αθηναϊκής σκηνής συχνάζουν και συζητούν εκεί τα δρώμενα της εποχής πίνοντας καφέ.

Τις επόμενες δεκαετίες η εταιρεία, ενώ έχει ήδη περάσει στα χέρια τη δεύτερης γενιάς αναπτύσσεται ραγδαία , δημιουργεί ακόμη και σοκολατοποιΐα.

Στα τέλη της δεκαετίας του΄80 και συγκεκριμένα το 1987 η Λουμίδης Α.Ε., που παράγει και διανέμει τον συσκευασμένο καφέ «Παπαγάλο», εξαγοράζεται από τη Nestle S.A. H οικογένεια Λουμίδη συνεχίζει να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο δίκτυο των καταστημάτων «Καφεκοπτεία Λουμίδη» και στο δίκτυο Χονδρικής.

Τα επόμενα χρόνια ξεκινά η λειτουργία αυτόνομων Καφεκοπτείων Λουμίδη (shop in shop) στις αλυσίδες supermarkets Carrefour και ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ ανακαινίζονται σταδιακά και τα μεγάλα Καφεκοπτεία της εταιρείας.

100 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ

Σήμερα, όπως λέει ο Ιάσων Λουμίδης, στα Καφεκοπτεία Λουμίδη ο καφές αποτελεί λιγότερο από 50% των προϊόντων. Τα υπόλοιπα προϊόντα είναι τα συνοδευτικά του καφέ, από γλυκά του κουταλιού, λουκούμια, μέλι κτλ. μέσα από συνεργασίες με Έλληνες κυρίως προμηθευτές.

Στόχος της εταιρείας είναι, εκτός από τους σταθερούς πελάτες όλων αυτών των χρόνων που έχουν τη συνήθεια του παραδοσιακού ελληνικού καφέ, να προσελκύσει και τους μικρότερους σε ηλικία.

«Ακούγοντας 100 χρόνια, κάποιος νεότερος μπορεί να σκεφτεί ότι πρόκειται για μία παλιά εταιρεία και φέρνει στο μυαλό του παλιές εικόνες. Στηριζόμαστε στην πολύχρονη εμπειρία μας και επικεντρώνουμε τις προσπάθειες μας στην εξέλιξη. Στόχος μας είναι όλα τα προϊόντα μας να απευθύνονται και στους παλιούς αλλά κυρίως στους νεότερους καταναλωτές. Έχουμε την πληρέστερη γκάμα καφέδων, ελληνικούς, φίλτρου, στιγμιαίους εσπρέσο, αρωματικούς, κάψουλες. Παράλληλα, επιλέγουμε συνεχώς νέα προϊόντα που βασίζονται σε σύγχρονες τάσεις και που απευθύνονται και στις νεότερες γενιές» σημειώνει ο κ. Λουμίδης.

ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ

Ο κλάδος του καφέ έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, ωστόσο κατά τον κ. Λουμίδη, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης που επιβλήθηκε στον καφέ πριν από περίπου δύο χρόνια, έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα.

«Είναι ένας παράλογος φόρος, δυσβάσταχτος για τις επιχειρήσεις του κλάδου, ο όποιος αλλοιώνει το τελικό προσφερόμενο είδος προς τον καταναλωτή – είτε από πλευράς τιμής, είτε ποιότητας ή και των δύο» τονίζει.

«Εμείς από την πλευρά μας εφαρμόζουμε μια πάρα πολύ καλή, δίκαιη και προσεγμένη τιμολογιακή πολιτική. Με την αφορμή και των 100 χρόνων, κάνουμε πολλές ενέργειες ώστε ο πελάτης να επωφεληθεί είτε με προσφορές combo, είτε με επετειακά προϊόντα, είτε με εκπτώσεις».

Το μυστικό της επιτυχίας των Καφεκοπτείων όλα αυτά τα χρόνια, είναι σύμφωνα με τον κ. Λουμίδη η ποιότητα.

«Δεν βάζουμε νερό στο κρασί μας. Προτιμούμε να απορρίψουμε μια παρτίδα αν δούμε ότι δεν ταιριάζει με τα δικά μας τα στάνταρ» σημειώνει.

ΚΑΛΦΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ

Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη μπαίνουν με το νέο έτος στον δεύτερο αιώνα λειτουργίας τους και εκτός από τις εορταστικές εκδηλώσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σχεδιάζουν και τα επόμενά τους βήματα.

«Μπαίνοντας στα Καφεκοπτεία μας, θέλουμε ο πελάτης να «ζει» μία αυθεντική, σύνθετη εμπειρία καφεκοπτείου που δεν μπορεί να έχει για παράδειγμα σε ένα σουπερμάρκετ. Έστω και για λίγα λεπτά θέλουμε να μυρίσει το υπέροχο άρωμα του φρεσκοκομμένου καφέ, να βιώσει την ζεστή φιλοξενία μας και να επιλέξει παραδοσιακά εδέσματα που συνοδεύουν άρτια τα χαρμάνια και τους μονοποικιλιακούς ποιοτικούς καφέδες μας που συνδυάζουν την γνώση και την αγάπη 100 ολόκληρων χρόνων» τονίζει ο κ. Λουμίδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider