Σε ένα μήνα ακριβώς, στις 29 Νοεμβρίου έρχεται Βlack Friday, η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων.
Αν και στην αρχή, στις ΗΠΑ όπου ξεκίνησε η «Μαύρη Παρασκευή» οι προσφορές διαρκούσαν μια ήμερα, τα τελευταία χρόνια διαρκούν περισσότερες μέρες, κάποια καταστήματα μάλιστα τις παρατείνουν όλη την εβδομάδα.
Προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την έρευνα της picodi.com, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη μέρα, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει θα αγοράσει. Κατά μέσο όρο οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι θα αγοράσουν 3,9 προϊόντα.
Παράλληλα τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων είναι: είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.
Οι Έλληνες σύμφωνα με την ίδια έρευνα δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα. Οι χώρες με τον μικρότερο προϋπολογισμό για αυτή την ημέρα είναι: Πακιστάν (31 ευρώ), Καζακστάν 51 ευρώ και Νιγηρία 54 ευρώ.
Οι αγοραστές που προβλέπεται να ξοδέψουν περισσότερα είναι από τις ΗΠΑ (429 ευρώ), τον Καναδά (381 ευρώ ), το Ηνωμένο Βασίλειο (351 ευρώ), την Ιρλανδία (300 ευρώ) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (257 ευρώ).
Στη χώρα μας η πιο δημοφιλής ώρα για αγορές είναι τα μεσάνυχτα, και το μεσημέρι μεταξύ 2 - 3 μ.μ. σύμφωνα με το Black-Friday.Global για το 2018. Επίσης τα δεδομένα της πλατφόρμας για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Μαύρη Παρασκευή σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση ήταν 1708%, στη Γερμανία - πάνω από 2418%, και στην Αυστρία - πάνω από 3000%.
Τα στατιστικά στοιχεία τέλος, δείχνουν ότι η μέση έκπτωση στην Ελλάδα κατά τη Μαύρη Παρασκευή ελαφρώς έπεσε (από 53% το 2017 σε 52% το 2018). Αντίθετα οι προσδοκίες ήταν υψηλότερες καθώς οι αγοραστές περίμεναν η μέση έκπτωση να φτάσει το 63%.