Την επέκτασή της στην Ελλάδα και την Ιταλία σχεδιάζει η βρετανική, χαμηλού κόστους αλυσίδα «Poundland».
Σύμφωνα με τους Financial Times, η εταιρεία ετοιμάζεται να ανοίξει συνολικά 300 καταστήματα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στο πλαίσιο ενός σχεδίου τριπλασιασμού των πωλήσεων και των κερδών της εντός της δεκαετίας.
Νέα δεδομένα στο τοπίο των σούπερ μάρκετ
Η ενδεχόμενη άφιξη της εταιρείας στην Ελλάδα αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στο τοπίο των σούπερ μάρκετ, έναν κλάδο στον οποίο τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται ριζικές ανακατατάξεις και μεγάλες αλλαγές. Υπενθυμίζεται ότι για το 2018 τα στοιχεία της Νielsen έδειξαν αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο κατά 2,2%, ενώ οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίνουν μάχη για ένα μερίδιο από τον συνολικό τζίρο που φτάνει περίπου τα 9,4 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Pepco, θυγατρικής της Poundland, Andy Bond, οι αγορές της νότιας Ευρώπης έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τις αγορές στις οποίες έχει ήδη παρουσία η αλυσίδα. Ο ίδιος σημειώνει ότι «έχουν πολλούς ελκυστικούς καταναλωτές που θα τους άρεσαν τα προϊόντα μας και είναι αγορές όπου το "φθηνό" λιανεμπόριο είναι λιγότερο ανεπτυγμένο».
«Αν και δεν έχουν τεθεί ακόμη συγκεκριμένοι οικονομικοί στόχοι, τα νέα καταστήματα σε συνδυασμό με τις περικοπές δαπανών, μπορούν να φέρουν διπλασιασμό κερδών σε πέντε χρόνια» συμπληρώνει.
Η εταιρεία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αναζητεί ήδη τους κατάλληλους χώρους για να στεγάσει τα νέα καταστήματά της, τα οποία θα λειτουργήσουν υπό την εποπτεία της θυγατρικής της, Pepco Ευρώπης.
Η ιστορία της εταιρείας
Η Poundland ιδρύθηκε από τους Dave Dodd και Steven Smith στη Μεγάλη Βρετανία το 1990 και το πρώτο πιλοτικό κατάστημα ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους στο Burton Upon Trent.
Αρχικά το σλόγκαν της εταιρείας ήταν πως όλα τα προϊόντα πωλούνται με κόστος μόλις μία στερλίνα ωστόσο μετά το 2010 άρχισε να πουλά και προϊόντα που κόστιζαν και πάνω από 1 στερλίνα. Το 2014 η Poundland εισάγεται στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου ενώ τον Σεπτέμβριο του 2016, εξαγοράζεται από τη Steinhoff Europe AG η οποία ανήκει στον νοτιοαφρικανικό όμιλο Steinhoff.
Η Poundland αυτή τη στιγμή σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, διαθέτει περισσότερα από 800 καταστήματα στην Μεγάλη Βρετανία και πάνω από 60 στην Ιρλανδία ενώ όπως αναφέρουν οι Financial Times, πραγματοποιεί πωλήσεις 3,4 δισ. ευρώ το χρόνο.
Συνολικά προσφέρει περίπου 3500 προϊόντα, από τα οποία τα 1000 περίπου είναι επώνυμα, κυρίως τρόφιμα και ποτά. Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι απευθύνεται σε νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος, τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα με την επέκτασή της σε δημοφιλή εμπορικά κέντρα προσπαθεί να προσελκύσει και πελάτες με υψηλότερα εισοδήματα.