Τη δυναμική της στον κλάδο του καφέ διευρύνει συνεχώς η κατηγορία του εσπρέσο με νέους παίκτες να μπαίνουν στη «μάχη» της εγχώριας αγοράς.
Σημειώνεται ότι η συνολική αγορά καφέ στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ με το 60% να αφορά σε κατανάλωση εκτός σπιτιού (καφετέριες, εστιατόρια κτλ.) και το 40% εντός σπιτιού και χώρων εργασίας. Ο εσπρέσο μάλιστα θεωρείται η κατηγορία καφέ με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Από το 2018 μάλιστα με βάση στοιχεία από εταιρείες μέτρησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ προέκυπτε μια αύξηση του τζίρου που έφτανε το 20% σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο χρόνο ενδεικτικό της δυναμικής που φαινόταν ότι αναπτύσσει η κατηγορία του εσπρέσο και της κάψουλας.
Πάντως σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την αγορά, το ποσοστό των πωλήσεων καψουλών εσπρέσο παρέμενε μονοψήφιο στον συνολικό αριθμό πωλήσεων καφέ στην Ελλάδα.
Η πανδημία του κορονοϊού αλλάζει όπως είναι φυσικό τους τελευταίους μήνες τα δεδομένα και στον συγκεκριμένο κλάδο.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν από τη μία τη δραματική πτώση της κατανάλωσης στη μαζική εστίαση λόγω των κλειστών καταστημάτων την περίοδο του lockdown και από την άλλη έναν υψηλό ρυθμό ανάπτυξης στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ.
Οι νέες αφίξεις και οι παραδοσιακοί παίκτες
Νέοι και παραδοσιακοί παίκτες διεκδικούν πλέον δυναμικά μερίδιο από τη συνολική «πίτα» με τους καταναλωτές από την πλευρά τους να έχουν ολοένα και περισσότερες επιλογές.
Η τελευταία νέα «άφιξη» στη χώρα μας το Costa Coffee, τo διεθνές brand που ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 1971 και σήμερα έχει επεκταθεί σε 31 διεθνείς αγορές, με περισσότερα από 2700 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και 1200 στον υπόλοιπο κόσμο. Η Coca Coca 3E φέρνει τα προϊόντα Costa Coffee και στην ελληνική αγορά, αρχικά με 5 διαφορετικά χαρμάνια στην κατηγορία του αλεσμένου εσπρέσο από τον τρέχοντα μήνα και με 7 επιλογές σε κάψουλες, που θα λανσαριστούν τον Σεπτέμβριο.
Στόχος, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των νέων προϊόντων είναι σε βάθος διετίας η εταιρεία να έχει διψήφιο μερίδιο αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία ενώ μακροπρόθεσμα και έως το 2030 στόχος για την ανάπτυξη της Costa Coffee είναι να καταστεί leader της αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά στην κατηγορία της κάψουλας espresso έχει «ανοίξει» τα τελευταία χρόνια καθώς εκτός από τη Nespresso η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2011 με δικά της καταστήματα, υπάρχουν και άλλες εταιρείες οι οποίες διαθέτουν κάψουλες συμβατές με τις μηχανές Nespresso στα σούπερ μάρκετ, όπως και αλυσίδες καφέ που πωλούν κάψουλες εντός των καταστημάτων τους.
Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι μέσα στο 2019, η Nestlé απέκτησε τα μόνιμα δικαιώματα για τη διάθεση των καταναλωτικών συσκευασμένων προϊόντων Starbucks με τις συγκεκριμένες κάψουλες να διατίθενται σε σούπερ μάρκετ και μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες.
Στην αγορά της κάψουλας εσπρέσο τέλος μπήκαν στις αρχές του 2020 τα Καφεκοπτεία Λουμίδη,επιδιώκοντας να προσεγγίσουν ένα πιο νεανικό καταναλωτικό κοινό.
Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image.