Μετά την πρώτη αποτίμηση της πρεμιέρας των νέων μέτρων που ισχύουν στο λιανεμπόριο από το Σάββατο οι έμποροι εντοπίζουν τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στην εφαρμογή τους.
Όπως επισημαίνει στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους από το υπουργείο Ανάπτυξης δείχνουν πτώση του τζίρου την πρώτη μέρα εφαρμογής κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο Σάββατο.
Αξίζει σημειωθεί πάντως ότι σε αντίθεση με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου στις οποίες η μέθοδος click inside φαίνεται ως έναν βαθμό να βοηθάει, σε σύγκριση με το click away, οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου όπως για παράδειγμα τα Zara και Jumbo αποφάσισαν να μην κάνουν χρήση της νέας μεθόδου. Πηγές της αγοράς σημειώνουν ότι στις μεγάλες αλυσίδες είναι δυσκολότερο να ρυθμιστούν τα ραντεβού μεγάλου αριθμού πελατών ώστε να μπουν μέσα στο κατάστημα ενώ και τα λειτουργικά έξοδα είναι μεγαλύτερα σε σχέση με τα έσοδα που θα έχουν με την εφαρμογή του click away.
Οι έμποροι της Αθήνας απέστειλαν παράλληλα επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, με αίτημα να ενταχθούν άμεσα στη λειτουργία με την διαδικασία του click inside και οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας, των υφασμάτων & κουρτινών, των επίπλων και των ανθοπωλείων, στις κόκκινες περιοχές.
«Αποδεδειγμένα από την προηγούμενη εμπειρία λειτουργίας της αγοράς με το σύστημα του click away, οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας, των υφασμάτων & κουρτινών, των επίπλων και των ανθοπωλείων, παρέμειναν ουσιαστικά χωρίς τζίρο και κάποιοι εξ’ αυτών, λόγω της φύσης των προϊόντων, υπέστησαν σημαντικές ζημιές όπως τα ανθοπωλεία και τα υφάσματα. Όλοι οι προαναφερόμενοι κλάδοι είναι στην πλειοψηφία τους οικογενειακές επιχειρήσεις με ελάχιστους υπαλλήλους, άρα προσέχουν περισσότερο και έχουν μικρότερο κίνδυνο έκθεσης στον ιό» επισημαίνουν μεταξύ άλλων.
Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους προχωρούν στο συγκεκριμένο αίτημα επισημαίνουν αναλυτικά:
α) Τα κοσμηματοπωλεία δεν είναι δυνατόν για λόγους ασφαλείας εργαζομένων και καταναλωτών να παραδίδουν πολύτιμα αντικείμενα στο δρόμο, δεν παρατηρείται μεγάλη προσέλευση ούτε συνωστισμός, οι πελάτες δεν περιφέρονται στο κατάστημα και δεν αγγίζουν τα εμπορεύματα. Ως τελευταία επισήμανση σας αναφέρουμε ότι η ρύθμιση της λειτουργίας των κοσμηματοπωλείων με “click away” είχε απόλυτη αποτυχία, κάτι που επιβεβαιώνεται πλήρως από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ
β) Τα καταστήματα που διαθέτουν πάσης φύσεως υφάσματα, αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα στην πρώτη περίοδο λειτουργίας με τη διαδικασία του “click away”, γιατί όπως είναι γνωστό στο πλαίσιο λειτουργίας των εξ’ αποστάσεως πωλήσεων, είναι υποχρεωμένο το κατάστημα να προβεί σε αλλαγή του προϊόντος ή να επιστρέψει την αξία του στον καταναλωτή εάν αυτός δεν μείνει ικανοποιημένος, αλλά είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον, να έχει παραγγελία στα ίδια μέτρα για να επαναδιαθέσει το προϊόν, έτσι λοιπόν η φυσική παρουσία του καταναλωτή κρίνεται αναγκαία.
γ) Τα ανθοπωλεία διαθέτουν ευαίσθητα φυσικά προϊόντα με μικρή διάρκεια ζωής, είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις και λόγω των εποχικών πωλήσεων εντός του Φεβρουαρίου, πρέπει να φροντίσουμε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο της πρώτης περιόδου εφαρμογής του “click away”, όπου αντιμετώπισαν μεγάλη ζημιά λόγω μη διάθεσης και καταστροφής των προϊόντων τους.
δ) Τέλος τα έπιπλα αποτελούν ένα κλάδο που δύσκολα μπορεί κάποιος εξ’ αποστάσεως να αντιληφθεί την υφή και την ποιότητα των προϊόντων. Συνήθως μέσω e-shop γίνεται η έρευνα αγοράς, αλλά οι παραγγελίες πραγματοποιούνται εντός του καταστήματος. Για τον λόγο αυτό, οι πωλήσεις μέσω “click away” ήταν πολύ χαμηλές και οι επιστροφές προϊόντων πολύ πάνω από τον μέσο όρο.