Αλλαγές στον «χάρτη» του κλάδου που είναι από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας, αναμένεται να φέρει η «άφιξη» της μεγαλύτερης εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Ρωσίας, στην Ελλάδα.
Τα πρώτα καταστήματα της αλυσίδα SVETOFOR, γνωστή στην ΕΕ ως ΜERE, πρόκειται να λειτουργήσουν σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά στη Θεσσαλονίκη ενδεχομένως και από τον επόμενο μήνα. Η εταιρεία παράλληλα συνεχίζει να αναζητά, κτίρια προς ενοικίαση σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος με πληθυσμό πάνω από 25.000 και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Η MERE δραστηριοποιείται στον χώρο του hard discount, σχεδόν στο σύνολό της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και «υπόσχεται» τιμές έως και 40% κάτω από τον ανταγωνισμό. Επομένως, οι χαμηλές τιμές το σημείο στο οποίο «ποντάρει» προκειμένου να προσελκύσει τους Έλληνες καταναλωτές, σε έναν κλάδο ωστόσο που παρατηρείται αύξηση συγκέντρωσης τα τελευταία χρόνια, αλλά και συνεχείς επενδύσεις από τις μεγάλες αλυσίδες προκειμένου να ισχυροποιήσουν περαιτέρω τη θέση τους.
Στη χώρα μας όπως επισημαίνει η MERE, συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους προτιμώντας ελληνικά προϊόντα ενώ προσφέρει «αυτόματες πληρωμές κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της». Προς το παρόν πάντως δεν θα διαθέτει φρέσκα οπωροκηπευτικά, νωπά κρέατα και ψάρια.
Συνολικά η αλυσίδα λειτουργεί 1.200 καταστήματα στη Ρωσία, διαθέτει καταστήματα σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες ενώ πλέον επεκτείνεται εκτός από την Ελλάδα και σε Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι στην Ελλάδα, η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ ήταν το 2008 και συγκεκριμένα της γερμανικής Aldi η οποία δραστηριοποιείται στην ίδια αγορά με τη ΜΕRE, αυτή του hard discount. Η Aldi δύο χρόνια αργότερα έκλεισε τα 38 καταστήματα της αποχωρώντας από την ελληνική αγορά. Αντίστοιχη ήταν και η πορεία στη χώρα μας της επίσης εκπτωτικής ισπανικής DIA.
Στελέχη της αγοράς, από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η άφιξη της ρωσικής αλυσίδας στην Ελλάδα τον περασμένο Σεπτέμβριο, επισημαίνουν την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει ο εγχώριος κλάδος καθώς και την προηγούμενη εμπειρία που υπάρχει από άλλες μεγάλες ξένες αλυσίδες της κατηγορίας των Discount σούπερ μάρκετ που ήρθαν στην Ελλάδα και με εξαίρεση τα Lidl, δεν κατάφεραν να εδραιωθούν.
Αναφορικά με τον κλάδο, υπενθυμίζεται ότι το 2020 εν μέσω πανδημίας ο τζίρος αυξήθηκε σύμφωνα με στοιχεία της Νielsen, κατά 9,7% και τα σούπερ μάρκετ είχαν πάνω από 1 δισ. επιπλέον έσοδα. Οι μεγάλες αλυσίδες οι οποίες προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις με επίκεντρο το ψηφιακό τους κανάλι λόγω και της ραγδαίας ανόδου του ηλεκτρονικών πωλήσεων, αναμένεται να συνεχίσουν και μέσα στο 2021 το επενδυτικό τους πρόγραμμα, διευρύνοντας το δίκτυο τους και αναβαθμίζοντας τις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες.
Διαβάστε επίσης:
Τι σημαίνει η «ρωσική εισβολή» στα σούπερ μάρκετ
Φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image