Μεγάλο πλήγμα έχουν δεχθεί, το τελευταίο διάστημα, οι πωλήσεις της Carlsberg από την απόφαση της βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Tesco να αποσύρει πολλά από τα προϊόντα της δανέζικης ζυθοποιίας από τα ράφια της.
Η βρετανική Tesco αποφάσισε να μειώσει τον αριθμό των προϊόντων που διαθέτει προς πώληση, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τους Γερμανούς «αντιπάλους» της, Aldi και Lidl.
Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που καλείται, στην τρέχουσα συγκυρία, να διαχειριστεί η Carlsberg, καθώς δίνει από μόνη της τη μάχη συρρίκνωσης των επιχειρηματικών της «ανοιγμάτων» και δραστηριοτήτων. Tα οικονομικά της μεγέθη για το πρώτο τρίμηνο του 2016 είναι ενδεικτικά.
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της δανέζικης ζυθοποιίας, Cees't Hart, στοχεύει σε εξοικονόμηση ποσού ύψους 1,5 έως 2,3 δισ. δανέζικων κορώνων (230-350 εκατ. δολάρια) ετησίως ως το 2018, προκειμένου να δώσει ώθηση στην κερδοφορία της εταιρείας.
Το ποσό αυτό το οποίο στοχεύει να εξοικονομήσει ο ισχυρός άντρας της δανέζικης ζυθοποιίας είναι σχεδόν το ένα τρίτο από τα προ φόρων κέρδη που εμφάνισε για το περασμένο έτος, 2015, η Carlsberg.
Όπως πρόσφατα ανακοίνωσε ο Ηart, η Carlsberg προχώρησε στη μείωση της παραγωγής για 950 προϊόντα της, στο κλείσιμο οκτώ εργοστασιακών μονάδων της στην Κίνα, καθώς και στην περικοπή 2.000 θέσεων εργασίας.
Ωστόσο, όπως διαμηνύει η διοίκηση της δανέζικης ζυθοποιίας, είναι ακόμη πολύ νωρίς να προβλεφθεί εάν οι προσπάθειες αυτές για εξοικονόμηση κόστους θα αποδώσουν καρπούς. Εκφράζει, όμως, την πεποίθηση πως σε ό,τι αφορά τα οργανικά λειτουργικά της κέρδη, αυτά θα αυξηθούν ελαφρώς – και δη σε μονοψήφια ποσοστά – κατά το τρέχον έτος, 2016.
Η μεγάλη ανησυχία για την Carlsberg ακούει στο όνομα Κίνα, καθώς οι δραστηριότητές της εκεί ολοένα και αποδυναμώνονται. Αυτό είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για τη δανέζικη ζυθοποιία, καθώς η Ασία, αν και προσφέρει μόλις το ένα τέταρτο του συνόλου των εσόδων στην Carlsberg, αποτελεί την πιο ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, με τα υψηλότερα οργανικά περιθώρια κέρδους.