Μείωση 10% στις τιμές των γραφείων έφερε ο κορονοϊός

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μείωση 10% στις τιμές των γραφείων έφερε ο κορονοϊός
Οι επιχειρήσεις έχουν κάνει αρκετά βήματα για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ωστόσο χρειάζονται ακόμα περισσότερες αλλαγές και παρεμβάσεις. «Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει».

Πτώση 10% στις τιμές των επαγγελματικών χώρων που χρησιμοποιούνται ως γραφεία εταιρειών έφεραν οι αλλαγές στο εργασιακό τοπίο που συντελέστηκαν ως συνέπεια του κορονοϊού.

Ειδικότερα, μιλώντας στο πάνελ «Future of Workplace» στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Χρήστος Μισαηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της IWG και ερωτηθείς για την πτώση των τιμών στα γραφεία λόγω της πτώσης της ζήτησης που καταγράφεται, ανέφερε ότι εξαρτάται από τα κτήριο και φυσικά από την περιοχή. «Στα νέα κτήρια οι τιμές διατηρούνται περίπου σε επίπεδα προ covid, ωστόσο στα παλαιότερα κτήρια βλέπουμε πτώση των τιμών η οποία κινείται στο 10%. Ωστόσο το φαινόμενο αυτό θα μπορούσε να διογκωθεί το Φθινόπωρο», σημείωσε ο κ. Μισαηλίδης.

Σύμφωνα με τον κ. Μισαηλίδη, η πανδημία του κορονοϊού έφερε σε πρώτο πλάνο την ευελιξία στο εργασιακό τοπίο, δημιουργώντας την ανάγκη για τηλεργασία. Όπως τόνισε, οι επιχειρήσεις πλέον αναζητούν χώρους εργασίας με ευέλικτα τετραγωνικά, αλλά και τρόπους για να συνδυάσουν την εργασία με μια καλύτερη ποιότητα ζωής. «Πλέον παρατηρούμε ότι οι εταιρείες είναι πιο προσεκτικές στο social distancing, έχουν στόχο να επιτύχουν ένα maximum capacity ανά χώρο και είτε έχουν αφαιρέσει θέσεις εργασίας και οι εργαζόμενοί τους δουλεύουν εκ περιτροπής, είτε έχουν νοικιάσει επιπλέον τετραγωνικά. Μια άλλη τάση που παρατηρείται εδώ και χρόνια στις πολυεθνικές εταιρείες του εξωτερικού και τώρα κάνει δειλά-δειλά την εμφάνισή της στη χώρα μας είναι οι εταιρείες να κρατούν τα κεντρικά τους γραφεία και να κάνουν outsource για τα παραρτήματά τους» ανέφερε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι αυτός ο τομέας στην Ελλάδα είναι σε αρχικό στάδιο και θα υπάρξει αύξηση μεριδίου αγοράς τον επόμενο διάστημα.

Το facility management

«Το facility management ήταν εξαρχής ένα εργαλείο αντιμετώπισης και καταστολής του ιού και της όλης κατάστασης που δημιούργησε» ανέφερε από την πλευρά του ο Διονύσης Αμμολοχίτης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Manifest Services and Manifest Securities. «Οι εταιρείες facility management οργανώθηκαν γρήγορα, δημιούργησαν ή άλλαξαν πρωτόκολλα και μέσω πιστοποιήσεων και νέων προϊόντων προσπάθησαν να διευκολύνουν τους εργαζόμενους να συνεχίσουν να εργάζονται και να αισθάνονται παραγωγικοί» ανέφερε χαρακτηριστικά. Για να υιοθετηθούν βέβαια αυτά τα νέα πρωτόκολλα χρειάστηκε αφενός να εκπαιδευτεί το προσωπικό κι αφετέρου να αλλάξει η νοοτροπία εργαζομένων κι εργοδοτών». Όσον αφορά τη διαφοροποίηση των αναγκών εξαιτίας της πανδημίας ο κ. Αμμολοχίτης σημείωσε ότι η ευεξία είναι σήμερα το ζητούμενο δεδομένης και της συνεχούς απειλής της υγείας που έχει εγκαθιδρύσει η πανδημία του κορονοϊού. Κατ’ επέκταση, όπως συμπλήρωσε, οι εταιρείες θα πρέπει να βρουν τρόπους για να ενισχύσουν το αίσθημα ευεξίας στους ανθρώπους τους γιατί με αυτόν τον τρόπο θα ξεχωρίσουν. Το κατάλληλο μέσο δε για να το επιτύχουν αυτό είναι η τεχνολογία και το IoT.

Μέσα σε 100 ημέρες άλλαξε όλος ο κόσμος

«Μέσα στις 100 αυτές ημέρες άλλαξε όλος ο κόσμος. Αρκεί να σκεφτούμε ότι μόνο τον Μάρτιο πάνω από το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού ήταν σε καραντίνα, κάτι που άλλαξε τα εργασιακά δεδομένα» ανέφερε από πλευράς της η Μαρία Πατακιούτη, Talent Director της EY Greece / South Cluster Talent Leader. Η κυρία Πατακιούτη εξήγησε ότι οι επιχειρήσεις έχουν κάνει αρκετά βήματα για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ωστόσο χρειάζονται ακόμα περισσότερες αλλαγές και παρεμβάσεις ακόμα και σε νομοθετικό πλαίσιο, όπως σημείωσε, γιατί «η τηλεργασία ήρθε για να μείνει».

Παράλληλα βέβαια, όπως σημείωσε, θα πρέπει και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αλλά και τα στελέχη των επιχειρήσεων να αναπτύξουν νέες ικανότητες ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Από πλευράς των εργαζομένων θα πρέπει σίγουρα όλοι να «εξοικειωθούν με την τεχνολογία για να απελευθερώσουν όλες τις δυνατότητες του working from home». Σε αυτή την εξοικείωση βέβαια θα πρέπει να συμβάλλουν και οι ίδιες οι επιχειρήσεις μέσω της εκπαίδευσης των εργαζομένων τους. Παράλληλα βέβαια, την επόμενη ημέρα μεγάλο ρόλο θα παίξουν και οι συμπεριφορικές δεξιότητες των στελεχών, με πρώτη και καλύτερη την ενσυναίσθηση.

Ερωτηθείσα πόσο δεκτικές φάνηκαν οι εταιρείες στις αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορονοϊού η κυρία Πατακιούτη τόνισε ότι «στην πλειοψηφία του ο επιχειρηματικός κόσμος αντέδρασε σωστά. Πρωταρχικό μέλημα των επιχειρήσεων πρέπει να είναι το να φροντίσει το προσωπικό της, να ακούσει τις ανάγκες του και τις ανησυχίες του και να προσαρμόσει ανάλογα το πρόγραμμά της», κατέληξε.

Το πάνελ για τις αλλαγές και τα νέα δεδομένα που έφερε ο κορονοϊός σε όλες τις εκφάνσεις του εργασιακού τοπίου συντόνισε ο διευθυντής του insider.gr, Δημήτρης Πεφάνης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider