Γιατί η ΕΡΓΟΣΕ «φουλάρει τις μηχανές» μέσα στον Αύγουστο

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί η ΕΡΓΟΣΕ «φουλάρει τις μηχανές» μέσα στον Αύγουστο
Προχωρούν οι διαδικασίες για δημοπράτηση διαγωνισμών περίπου 3,5-4 δισ. ευρώ συνολικά. Το... παραδοσιακό «πακέτο» και τα mega projects του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Προχωρούν οι διεργασίες όσον αφορά στη δημοπράτηση ενός μεγάλου πακέτου νέων έργων, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 400 εκατ. ευρώ, που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ. Μάλιστα, σχετικές πληροφορίες από τον σιδηροδρομικό χώρο αναφέρουν ότι θα έχουμε εξελίξεις σε αυτό το μέτωπο εντός του Αυγούστου.

Πρόκειται για 4 νέους διαγωνισμούς που όμως θα προχωρήσουν με το παραδοσιακό μοντέλο των δημόσιων έργων και όχι με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχουν υιοθετήσει η ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το άλλο mega «πακέτο» των 6 εργολαβιών (διασυνδέσεις λιμένων με το βασικό δίκτυο), ύψους 3,4 δισ. ευρώ, το οποίο επίσης βρίσκεται σε φάση προώθησης και για το οποίο αναμένονται άμεσα εξελίξεις.

Επί της ουσίας, η ΕΡΓΟΣΕ «φουλάρει τις μηχανές» ώστε ακόμα και μέσα στον Αύγουστο ή έστω έως τις αρχές Σεπτεμβρίου να προωθήσει δημοπρατήσεις διαγωνισμών σχεδόν 3,5-4 δισ. ευρώ.

Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων για να «καλύψει» το υφιστάμενο δίκτυο ενώ παράλληλα προχωράει έργα στρατηγικής σημασίας που αφορούν συνδέσεις του δικτύου με λιμάνια της χώρας, ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε σημαντικό hub για την ευρύτερη περιοχή. Όπως έχει άλλωστε αναφέρει και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τα έργα βοηθούν την στρατηγική επιλογή της χώρας για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιτρέποντας τη σύνδεση κύριων λιμένων της χώρας µε τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση µε την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Αναφορικά με τα 4 έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ με το παραδοσιακό μοντέλο που έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2014 – 2020, όπως έχει αναφέρει το insider αυτά είναι η β’ φάση αναβάθμισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, το τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (υποδομή, επιδομή κ.α., χωρίς ηλεκτροκίνηση), το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Θεσσαλίας, δηλαδή την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα) και το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (ηλεκτροκίνηση, μήκος σχεδόν 71 χιλιόμετρα, με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα.).

Μάλιστα, μέσα στον Αύγουστο στη «Διαύγεια» αναρτήθηκαν επισήμως και σχετικές πιστώσεις-δεσμεύσεις για τα 4 αυτά projects δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για το κάθε ένα, με την κατανομή της αναγκαίας ανάληψης δέσμευσης για το ποσό του Προϋπολογισμού Μελέτης για τη δημοπράτηση του κάθε έργου να «δείχνει» έναρξη το 2022 και τέλος το 2024 ή κυρίως το 2025.

Σημειώνεται, όπως έχει αναφέρει το Insider, ότι στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης και για το πακέτο έργων με τον ανταγωνιστικό διάλογο, αλλά όχι μαζικά, καθώς οι διαγωνισμοί θα «βγαίνουν στον αέρα» σταδιακά. Αρχικά η στόχευση ήταν οι δημοπρατήσεις να εκκινήσουν εντός Αυγούστου αλλά διάφορα διαδικαστικά ζητήματα που σχετίζονται τόσο με τις εγχώριες αρχές όσο και με τις Βρυξέλλες έχουν φέρει μια σχετική καθυστέρηση.

Πρόκειται, όπως έχει αναδείξει το insider.gr, για κομβικά σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς τα οποία θα ολοκληρώσουν τη διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό δίκτυο (τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, στον 6ο Προβλήτα του ΟΛΘ, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, ενώ το πλάνο κλείνει με τη διασύνδεση με το Ορμένιο). Πρόσφατα μόλις, κατά τη διάρκεια συνεδρίου, ο επι9κεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Βίνης, απαρίθμησε τα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, αναφερόμενος στη δυνατότητα επιτάχυνσης της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, στη δυνατότητα αξιοποίησης καινοτόμων λύσεων, στη διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης μέσα από διαβούλευση των συμμετεχόντων, καθώς και τα χρονοδιαγράμματα. Για κάθε ένα από τα 6 έργα θα οριστεί project manager που θα παρακολουθεί την εξέλιξη των διαδικασιών, ενώ έχει συσταθεί μονάδα εκτέλεσης έργων (αποτελούμενη από 4 διευθυντικά στελέχη) προκειμένου να «τρέχει» και να διαχειριστεί κάθε έργο, μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Τα έξι αυτά projects περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική Περίοδο 2021- 2027, είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και είναι τα εξής:

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ .– ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ: Προϋπολογισμός: 429.000.000 € Τεχνικά Στοιχεία 10,9 χλ - Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή (τελευταίο 1,5 χλμ. μονή). Το έργο θα περιλαμβάνει υπόγεια διέλευση από τον πυκνό αστικό ιστό της πόλης της Πάτρας (µέσω τεχνικού C&C) συνολικού μήκους 5,16 χλμ. Στο τμήμα αυτό η γραμμή θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξασφάλιση λειτουργίας του προαστιακού µε την διατήρηση των οχτώ σιδηροδρομικών στάσεων (ΣΣ) που λειτουργούν και σήμερα.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΟΡΜΕΝΙΟ: Προϋπολογισμός: 815.300.000 € Τεχνικά Στοιχεία 178 χλμ. - Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή. Αναβάθμιση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Αντιπλημμυρική θωράκιση της σιδηροδρομικής γραµµής και της περιοχής όδευσης. Λειτουργία του έργου ως προαστιακού σιδηροδρόμου κατά μήκος του Έβρου ποταμού. Βελτίωση σύνδεσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής µε το Βουλγαρικό Σιδηρόδρομο στο Ορµένιο.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ: Προϋπολογισμός: 1.312.500.000 € Τεχνικά Στοιχεία 206 χλµ. - Μονή Σιδηροδρομική Γραμμή (κατά τμήµατα διπλή) Ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nοµού Καβάλας. Για το Τµήµα Θεσσαλονίκη - Νέα Καρβάλη: Έχει υποβληθεί ΜΠΕ από τον ΟΣΕ και βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης, ενώ για το τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες οι περιβαλλοντικοί όροι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τροποποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Προϋπολογισμός: 45.000.000,00 € Τεχνικά Στοιχεία Το έργο αφορά στη νέα δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) µε την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει τον Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης µε τον Εμπορικό Σταθμό και τον Λιμένα. Περιλαμβάνει ακόμα και ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών ή/και νέων τμημάτων γραμμών. Το δίκτυο θα έχει μορφή «Χ» µε δυο διασταυρούμενες γραμμές και κοινό ενδιάμεσο τμήμα. Τερματικοί σταθμοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά και τερματικοί σταθμοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι ο Νέος Σιδ. Σταθμός του ΟΣΕ και αφετέρου στην περιοχή του Λιμένα πλησίον του Προβλήτα 1.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ: Προϋπολογισμός: 380.000.000 € Τεχνικά Στοιχεία 31,7 χλµ. - Διπλή Σιδηροδρομική Γραµµή Προβλέπονται 2 σιδ. σταθμοί και 7 σιδηροδρομικές στάσεις. Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης µε δυνατότητα πρόσβασης µε αυτοκίνητο ή µε άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ: Προϋπολογισμός: 300.000.000,00 € Τεχνικά Στοιχεία 17 χλµ. - Διπλή Σιδηροδρομική Γραµµή Για τη σύνδεση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής µε το λιμένα Ραφήνας έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις (μπορούν να εφαρμοστούν και συνδυαστικά): 1η Εναλλακτική: Η σύνδεση της υφιστάμενης προαστιακής σιδ. στάσης Παλλήνης µέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού –Ραφήνας µε το Λιμάνι της Ραφήνας. 2η Εναλλακτική: Η σιδ. σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας µέσω της υφιστάμενης σιδ. γραµµής από το αεροδρόμιο (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου). Στο έως σήμερα µμελετημένο έργο προβλέπονται σταθμοί στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και την Ραφήνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider