Ποια έξι σχήματα διεκδικούν τη νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ποια έξι σχήματα διεκδικούν τη νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία Μυτιληναίου-Dimand, γκρουπ Intrakat-Redex, κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-JCC SAL και Μηχανική «χτυπούν» τον κτιριακό διαγωνισμό ΣΔΙΤ των 113 εκατ. ευρώ.

Εξι σχήματα «έδωσαν το παρών» χτες στη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος (καταληκτική ημερομηνία υποβολής η 10η/09/2021) για το μεγάλο κτιριακό project που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω του μοντέλου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Ο λόγος για το νέο σύγχρονο και «πράσινο» κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένας διαγωνισμός (ΣΔΙΤ) ύψους σχεδόν 113 εκατ. ευρώ (κοντά στα 140 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), για την κατασκευή του οποίου εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον η ΑΒΑΞ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Μυτιληναίου-Dimand (η γνωστή εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων του κ. Ανδριόπουλου), το σχήμα Intrakat-Redex (του ομίλου Κοπελούζου), η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-JCC SAL (λιβανέζικων συμφερόντων) και η Μηχανική.

Όπως φαίνεται, συμμετέχουν τα περισσότερα από τα πολύ μεγάλα κατασκευαστικά σχήματα (ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat), πλην του ομίλου Ελλάκτωρ-ΑΚΤΩΡ που δεν κατέβηκε στον διαγωνισμό, ο όμιλος Μυτιληναίου που έχει «μπει δυνατά» και στα ΣΔΙΤ, ενώ το «παρών» δίνουν και εταιρείες ακινήτων όπως η Dimand, η Redex (παρουσία σε κτιριακά projects, τουριστικά κ.α.), μαζί με την ΤΕΚΑΛ που εσχάτως, πέρα από τα λιμενικά έργα «κυνηγά» και άλλους διαγωνισμούς (οδικά κ.α.). Στη «μάχη» εισήλθε και η Μηχανική που τελευταία προσπαθεί να επιχειρήσει come back σε διαγωνισμούς.

Όπως είχε γράψει προ ημερών το insider, σε κάθε περίπτωση, τα ισχυρά γκρουπ του χώρου των υποδομών εστιάζουν στο έργο της κατασκευής, με μοντέλο ΣΔΙΤ, κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτήριο της Οδού Πειραιώς 166.

Το νέο κτιριακό συγκρότημα θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γ.Γ. Υποδομών που σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 112,57 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Η διαδικασία ανάθεσης περιλαμβάνει δύο φάσεις: την Α΄ φάση (προεπιλογή) και τη Β΄ φάση, η οποία διακρίνεται περαιτέρω σε δύο επιμέρους στάδια, ήτοι: Στάδιο Β.Ι (ανταγωνιστικός διάλογος) και Στάδιο Β.ΙΙ (υποβολή δεσμευτικών προσφορών). Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Διαγωνιστικής Διαδικασίας, η Α΄ Φάση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2021 και η Β’ Φάση με την ανακήρυξη Προσωρινού Αναδόχου για το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί αρχές του 2022.

Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτηριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού στις οποίες συνυπάρχουν το Περιβάλλον και η Ενέργεια και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο) και μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.

Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτηριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού σιδηροδρόμου. Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου. Θα αποτελέσει σημαντικό τοπόσημο και μαζί το νέο κέντρο καινοτομίας στις παλιές εγκαταστάσεις της Χρωματουργείας Πειραιά (ΧΡΩΠΕΙ), θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής και θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς στην πρωτεύουσα.

Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται:

• Εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.

• Εξοικονόμηση πόρων από τον καθαρισμό και τη φύλαξη των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.

• Εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»)

• Κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.)

• Χαμηλότερο κόστος εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

• Ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. / ΥΠ.Υ.ΜΕ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider