Η αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων σε 4% επί του ΑΕΠ ως το 2023 από μόλις 1,8% που ήταν το 2019 ήταν η απώτερη επιδίωξη του πρώτου εθνικού στρατηγικού σχεδίου εξωστρέφειας, σημειώνει ο γενικός γραμματείας διεθνών οικονομικών σχέσεων και εξωστρέφειας και πρόεδρος του Enterprise Greece Ιωάννης Σμυρλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα ‘Πρώτο Θέμα'.
"Στην αρχή της χρονιάς είχαμε φακέλους με αιτήματα για στρατηγικές επενδύσεις συνολικού ύψους 7 δισ. ευρώ. Έκτοτε προχώρησε η έγκριση από τη Διυπουργική έργων ύψους 1,5 δισ. ευρώ αλλά στο pipeline έχουν αυξηθεί πάλι πάνω από τα 7 δισ., ενώ άλλοι 30 φάκελοι είναι υπό διαμόρφωση", αναφέρει ο κ. Σμυρλής
Το εθνικό σχέδιο στρατηγικής εξωστρέφειας στοχεύει σε 38 ξένες αγορές και περιλαμβάνονει 458 δράσειςμ ενώ με τα νέα εργαλεία και με ουσιαστική βοήθεια που πλέον είναι σε θέση να προσφέρει η οικονομική διπλωματία και το Enterprise Greece, εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει την καμπή για να περάσει πλέον η ελληνική οικονομία σε νέα εποχή, επισημαίνει.
Όπως εξηγεί το σχέδιο κάθε χρόνο θα επικαιροποιείται τόσο ως προς τις αγορές στόχους που θέτει η χώρα όσο και ως προς τις επενδύσεις.
"Πέραν του δικτύου που έχει δημιουργηθεί, το Enterprise Greece έχει δημιουργήσει και έναν χάρτη με τα κίνητρα στη χώρα ανά κατηγορία επένδυσης", σημειώνει. "Με αυτό τον τρόπο ο επενδυτής ή το fund καταλαβαίνει ότι η χώρα πλέον είναι οργανωμένη, έχει εκσυγχρονιστεί και συμπεριφέρεται φιλικά στις επενδύσεις.
Μάλιστα, όπως αναφέρει έχει ξεκινήσει ο οργανισμός να κάνει και ο ίδιος «ωρίμανση επενδυτικών προτάσεων». "Έρχεται ο επενδυτής και τον συμβουλεύουμε πως η ιδέα της επένδυσης μπορεί να υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Παράλληλα όμως ενεργοποιούμε και τους μηχανισμούς εκείνους που είναι απαραίτητοι για να προχωρήσει αυτή η επένδυση. Για παράδειγμα επ' ευκαιρίας της επένδυσης της Microsoft δουλεύαμε επί έξι μήνες να φτιάξουμε το νέο πλαίσιο για τις επενδύσεις σε μεγάλα data centers".
Το άλλο κομμάτι στο οποίο στοχεύει η οικονομική διπλωματία και το εθνικό στρατηγικό σχέδιο αφορά τις εξαγωγές, δίνοντας προτεραιότητα σε χώρες στόχευσης, αλλά και συγκεκριμένους κλάδους.
Όπως λέει, η βοήθεια προς τους εξαγωγείς θα είναι πλέον πιο ουσιαστική. «Με τη σύνδεση των εμπορικών ακολούθων μας με το Enterprise Greece πλέον οποιαδήποτε ελληνική επιχείρηση θα μπορεί να έχει μεγαλύτερες αναλύσεις για μία αγορά που ενδιαφέρεται αλλά και θα της προτείνονται εγγυημένοι τοπικοί partners για το εγχείρημα της ώστε να υπάρχει σχετική ασφάλεια».
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σμυρλής επισημαίνει ότι θεωρείται κρίσιμης σημασίας η μεταρρύθμιση του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων ώστε να είναι σε θέση να καλύψει τους Έλληνες εξαγωγείς, από τις μεγάλες έως τις μικρότερες εταιρείες. «Το νομοσχέδιο έχει ήδη κατατεθεί και με αυτό πλέον δημιουργείται ένα κρίσιμο εργαλείο, ένα στήριγμα, για να επενδύσουν στην εξωστρέφεια τους και να ασφαλιστούν έναντι των ρίσκων κάθε επιχείρησης», σημειώνει ο κ. Σμυρλής και υπολογίζει ότι αυτό θα είναι διαθέσιμο από το α' εξάμηνο του 2022.
Τέλος, αναφεέρει ότι μεταξύ των στόχων που έχουν τεθεί για την επόμενη χρονιά είναι και το rebranding του ελληνικού σήματος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ