«Τρέχουν» οι διαδικασίες ωρίμανσης του διαγωνισμού της επέκτασης και σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ (Εθνική Οδός), που εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί μία μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, ύψους περίπου στα 430 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).
Επί της ουσίας πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής οδού, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σχεδιάζει ο διαγωνισμός να διεξαχθεί τους πρώτους μήνες του 2022 και τα πρώτα έργα να ξεκινήσουν το 2023. Βέβαια, αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα κινηθούν οι διεργασίες από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών, αν προκύψουν απρόοπτα αλλά και καθυστερήσεις από τυχόν προσφυγές. Από αυτά θα κριθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης της υπογραφής της σύμβασης. Επιπρόσθετα, έχει τεχνικές δυσκολίες, διαπερνάει τον αστικό ιστό, κατά συνέπεια απαιτείται εύλογος χρόνος ωρίμανσης.
Προς την κατεύθυνση αυτή, τη Δευτέρα 25/10 λήγει η προθεσμία υποβολής προσφορών για την ανάθεση της σύμβασης τεχνικού συμβούλου με το αντικείμενο να αφορά σε συμπληρωματικές μελέτες (Οδοποιΐας, Υδραυλικές, Στατικές, Η/Μ εγκαταστάσεων) και σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης.
Το έργο που θα γίνει με το παραδοσιακό κλασσικό δημόσιο μοντέλο δεν θα έχει διόδια, παρά τη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού. Αναμένεται να αποσυμφορήσει πολλές περιοχές της πόλης από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και το Μαρούσι, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία. Το ύψος της κατασκευής τους αυτοκινητόδρομου αναμένεται να κινητοποιήσει όλους του μεγάλους ομίλους που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Όπως προκύπτει, προκειμένου να καταστεί λειτουργικό το έργο της επέκτασης της Λ. Κύμης θα πρέπει να εκτελεστούν εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες, μεταξύ των οποίων και συμπληρωματικές μελέτες οδοποιίας, Υδραυλικές, Στατικές, Η/Μ εγκαταστάσεων και σύνταξης Τευχών Δημοπράτησης, όπως για παράδειγμα σε ισόπεδους κόμβους (συμβολή Οθωνος και Λύρα), στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Λ. Κύμης στη δυτική πλευρά που βρίσκεται στην εγγύς περιοχή του νότιου στομίου της προβλεπόμενης σήραγγας. Επίσης θα διευθετηθούν ζητήματα αποχέτευσης/αποστράγγισης, για τεχνικά έργα γεφύρωσης του νέου αυτοκινητόδρομου, για κτήρια ελέγχου κ.α. Κρίνεται λοιπόν από τις αρμόδιες αρχές απαραίτητη η συνεργασία με τεχνικό σύμβουλο που διαθέτει εμπειρία και εξειδικευμένα λογιστικά προγράμματα. Ο δε σύμβουλος, εκτός από την αναγκαία εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του μελετητικού αντικειμένου, θα αναλάβει και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έχει αναφέρει ότι «το συγκεκριμένο έργο αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για αυτό το λόγο αποφασίστηκε η απεμπλοκή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή το έργο έγινε δημόσιο και όχι μέρος της παραχώρησης».
Η επέκταση θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά).
Περιλαμβάνει:
- Την επέκταση που θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.
- Μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.