Κώστας Καραμανλής: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για ΒΟΑΚ και άλλες υποδομές της Κρήτης

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κώστας Καραμανλής: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για ΒΟΑΚ και άλλες υποδομές της Κρήτης
Για όλα τα μεγάλα έργα, που είναι σε εξέλιξη ή έχουν δρομολογηθεί για το αμέσως επόμενο διάστημα, στην Κρήτη μίλησε ο υπουργός.

Για όλα τα μεγάλα έργα, που είναι σε εξέλιξη ή έχουν δρομολογηθεί για το αμέσως επόμενο διάστημα, στην Κρήτη μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο Κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού «Κρήτη TV» και τη δημοσιογράφο Κατερίνα Σαλαπάτα.

Ο κ. Καραμανλής, τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει ένα συγκεκριμένο πλάνο που αναβαθμίζει συνολικά τις υποδομές της Κρήτης και οι οποίες θα αναδείξουν το νησί σε κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου. Αυτό αφορά τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο – τον ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, τα αρδευτικά – αντιπλημμυρικά έργα και διαχείρισης υδάτινων πόρων.

«Όλα αυτά τα έργα, αναβαθμίζουν και την εθνική και την τοπική οικονομία και θα οδηγήσουν τη Μεγαλόνησο σε μια άλλη πορεία τα επόμενα χρόνια», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Όσον αφορά τις εξελίξεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα και συγκεκριμένα για την περιβαλλοντική έγκριση του πρώτου τμήματος Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ουσιαστικά, «η απόφαση αυτή σηματοδοτεί οριστικά και αμετάκλητα την έναρξη του έργου, ώστε η Κρήτη να αποκτήσει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει».

«Πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι «μέχρι τέλος του έτους θα έχουμε διαγωνιστική διαδικασία, με υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, ενώ η ανακήρυξη προσωρινού μειοδότη για το έργο αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου». Όπως επισήμανε ο υπουργός «είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, αφού η σύμβαση του έργου θα υπογραφεί, όπως είχαμε παρουσιάσει και με τον Πρωθυπουργό, εντός του τρίτου τριμήνου του 2022».

Ο κ. Καραμανλής, ανέφερε επίσης, ότι το έργο στήθηκε από το μηδέν, λόγω του ότι δεν υπήρχε συγκεκριμένο σχέδιο, καμία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης και χωρίς μελετητική ωριμότητα. «Με άλματα εξασφαλίσαμε τα τρία σημαντικά: Χρήματα, χρηματοδότηση και χάραξη, δηλαδή από πού περνάει ο δρόμος και βέβαια, ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι παράλληλα το έργο θωρακίζεται αντιπλημμυρικά, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα που έχει ζήσει το νησί στο παρελθόν.

Το χρονοδιάγραμμα για όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στη συνέχεια αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο πλάνο κατασκευής και των υπολοίπων τμημάτων του ΒΟΑΚ, δίνοντας συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία τους.

Όπως είπε, για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο – σχεδόν 157 χιλιόμετρων το οποίο θα γίνει με την διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης – η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2022. «Εκτίμησή μας είναι ότι θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές μέσα στο ‘22. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 1,5 δισ., το μεγαλύτερο και σημαντικότερο κομμάτι, αφού συνδέει τα Χανιά με το Ηράκλειο», είπε ο υπουργός.

Για το κομμάτι Κίσσαμος – Χανιά, 38 χλμ. είπε ότι θα κατατεθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο τέλος του καλοκαιριού και αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος το 2023. «Θέλουμε να δίνουμε χρονοδιαγράμματα και να κρινόμαστε από αυτά», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 14 χλμ. και προϋπολογισμού 147 εκατομμυρίων ευρώ είπε ότι θα δημοπρατηθεί μέσα στον Ιανουάριο του 2022 και στόχος είναι να συμβασιοποιηθεί εντός 6 μηνών.

«Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι τότε θέλουμε και θα δούμε μπουλντόζες, δηλαδή θα έχουμε εκκίνηση του έργου λίγο μετά το καλοκαίρι».

Αεροδρόμιο Καστελίου και αξιοποίηση του «Ν. Καζαντζάκης»

Αναφορικά με το νέο αεροδρόμιου Καστελίου, ο υπουργός τόνισε ότι έχει εγκριθεί το master plan και διαβεβαίωσε, ότι παρά τις μικρές καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας, η Κρήτη θα έχει ένα αεροδρόμιο που θα καλύψει τις ανάγκες της όχι μόνο για τα αμέσως επόμενα χρόνια, αλλά για τις επόμενες δεκαετίες. «Μαζί με τον ανάδοχο κάνουμε όλες τις προσαρμογές, γιατί η σύμβαση που είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν προβληματική, ώστε να κάνουμε το αεροδρόμιο ακόμα μεγαλύτερο για να μπορέσει να καλύψει τις απαιτήσεις του τουρισμού που θα έχει η Κρήτη τις επόμενες δεκαετίες», είπε και συμπλήρωσε ότι και αυτό το έργο προχωρά αναπροσαρμόζοντας τον σχεδιασμό για να καλυφθούν όλα τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν.

Στο ερώτημα για την αξιοποίηση της έκτασης του παλαιού αεροδρομίου, ο κ. Καραμανλής, τόνισε ότι εκτός του ΤΑΙΠΕΔ εμπλέκεται και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο οποίο ανήκουν κάποιες εκτάσεις, οπότε χρειάζονται προσεκτικοί χειρισμοί και για εθνικούς λόγους.

«Πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα, όχι μόνο για την κυβέρνηση, αλλά και για τη χώρα και αυτό το οποίο θέλουμε και διαβεβαιώνουμε τους κατοίκους της Κρήτης, είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αγνοήσει τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας, των Δήμων ή της Περιφέρειας» είπε, ξεκαθαρίζοντας όμως, ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα κινηθούμε με ταχύτητα και ασφαλώς θέλουμε να αποφύγουμε τα λάθη που έγιναν στο Ελληνικό. Πρόκειται για ένα δύσκολο project αλλά θέλω να διαβεβαιώσω ότι δεν θα χάσουμε ξανά δεκαετίες, όπου η επίσημη Πολιτεία δεν μπορούσε να βρει λύσεις», τόνισε.

Ακόμη, ο κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι πρόκειται για μια έκταση – φιλέτο, παραθαλάσσια, που μπορεί να αλλάξει ευρύτερα όλη την περιοχή, οπότε θα γίνει μία πολύ σοβαρή διαβούλευση με τους φορείς αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, που θα χρηματοδοτήσει το έργο. «Άλλωστε», είπε ο υπουργός, «για να γίνει το έργο στο Καστέλι προϋποθέτει συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να γίνουν στο “Καζαντζάκης”, διότι η χρηματοδότηση του Καστελίου έχει μερικά ορόσημα για το παλαιό αεροδρόμιο».

Αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα

Ερωτηθείς για τα αντιπλημμυρικά έργα και γενικότερα της διαχείρισης υδάτινων πόρων που γίνονται στην Κρήτη ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη η κατασκευή τριών φραγμάτων. Αυτό στο Πλατύ, του Μπραμιανού και του Ταυρωνίτη. Ειδικά για το φράγμα στον Πλατύ ποταμό ο υπουργός είπε ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου.

«Ο στόχος μας είναι να το δημοπρατήσουμε στα μέσα του 2022. Είναι ένα έργο που έχει προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια ευρώ. Του Μπραμιανού είναι προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων, ενώ με ΣΔΙΤ προχωράμε και το φράγμα του Ταυρωνίτη, ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ. Συνολικά, θα δώσουμε 480-500 εκατομμύρια ευρώ για τα έργα αυτά, για τα τρία φράγματα της Κρήτης. Και επειδή η Κρήτη έχει ταλαιπωρηθεί με τις φυσικές καταστροφές, αυτά τα έργα θα δώσουν λύση σε όλα τα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει το νησί τα τελευταία χρόνια», κατέληξε ο υπουργός.

Νέα Δικαστικά Μέγαρα σε Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο

Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στα νέα δικαστικά Μέγαρα του Ηρακλείου και των Χανίων, αλλά και της ανακατασκευής των δικαστηρίων του Ρεθύμνου, τα οποία έχουν ήδη εγκριθεί από την Διυπουργική ΣΔΙΤ.

«Το κόστος υπολογίζεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ και αναμένουμε μόνο να υποδειχθεί από τους αρμόδιους φορείς, η κατάλληλη έκταση, για το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων. Και για αυτά τα έργα είμαστε έτοιμοι, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, να τα βάλουμε σε μία σειρά», είπε ο κ. Καραμανλής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider