ΟΛΘ: «Σκαρφάλωσε» στη λίστα με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων – 55 «κλεισμένες για το 2022

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΟΛΘ: «Σκαρφάλωσε» στη λίστα με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων – 55 «κλεισμένες για το 2022
Για φέτος έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 55 αφίξεις από 11 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας με 15 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια. Πώς πήγε το 2021 για τα ελληνικά λιμάνια.

Με υψηλές στροφές κινείται ο τομέας κρουαζιέρας και οι αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Προχτές, η Ένωση Λιμένων Ελλάδος προχώρησε στη δημοσιοποίηση των συγκεντρωτικών στοιχείων αφίξεων και επιβατών για την Ελληνική κρουαζιέρα. Στο πλαίσιο αυτό, και με βάση τα στοιχεία που έρχονται στο φως, το 2021 χαρακτηρίστηκε ως έτος επανεκκίνησης και ανάκαμψης για τον κλάδο μετά την επί μήνες διακοπή και ουσιαστική συρρίκνωση δραστηριοτήτων το 2020, λόγω της πανδημίας.

Όσον αφορά στον ΟΛΘ, τα στοιχεία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκριτικά μεταξύ του 2021 και του 2019 (δεδομένου ότι το 2020 ήταν ουσιαστικά χρονιά επανεκκίνησης του κλάδου κρουαζιέρας) «δείχνουν» ότι στη Θεσσαλονίκη υπερδιπλασιάστηκαν οι επιβάτες (+142%). Το λιμάνι από την 26η θέση στον αριθμό επιβατών το 2019 βρέθηκε στην 14η το 2021, ενώ με βάση τον αριθμό αφίξεων από την 36η το 2019 βρέθηκε στην 18η θέση το 2021. Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 6 το 2019 σε 17 το 2021.

Αξίζει να αναφερθεί ότι για το 2022, έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 55 αφίξεις από 11 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας με 15 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Το 55% των αφίξεων της κρουαζιέρας του 2022 θα είναι αφίξεις homeport (30 αφίξεις homeport).

Αναμένονται 2 αφίξεις τον Μάρτιο, 4 τον Απρίλιο, 9 τον Μάιο, συνολικά 27 αφίξεις το διάστημα Ιουνίου – Σεπτεμβρίου, 6 τον Οκτώβριο, 4 τον Νοέμβριο και 3 τον Δεκέμβριο με το πρόγραμμα, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, να «κλείνει» στις 22/12/2022.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μπει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας διότι βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση δεδομένου ότι είναι από τα ελάχιστα λιμάνια παγκοσμίως που η αφετηρία της κρουαζιέρας είναι στην καρδιά της πόλης ενώ η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από πολύ σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Β. Ελλάδος (Αρχαία Πέλλα, Βεργίνα, Άγιο Όρος, Αμφίπολη κ.α.).

Ανάμεσα στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει η ΟΛΘ Α.Ε. για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκαταλέγεται και η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, με σκοπό την ενίσχυση τόσο της τοπικής κοινότητας, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.

«Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο με την πανδημία να είναι ένα μεγάλο και διαρκές εμπόδιο, εμείς έχουμε καθήκον να αγκαλιάσουμε την κάθε εταιρεία κρουαζιέρας και τον κάθε έναν από τους επιβάτες τους, ώστε η φιλοξενία να είναι τέτοια, που να τους δημιουργήσουμε το συναίσθημα δεσίματος με την πόλη και την περιοχή μας, ώστε να θέλουν να επιστρέψουν ξανά για διακοπές. Ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον, επενδύουμε σε αυτό με τους ανθρώπους μας, τη γνώση, την εμπειρία και το όραμά μας για το λιμάνι, την πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας» τονίζει ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.

Γενικότερα πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, το έτος 2021 ο συνολικός αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθε στις 1957 και ο αριθμός επιβατών στους 1.316.662. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2020 ανέρχεται σε ποσοστό 732% και στους επιβάτες σε 1.750%. Όμως με έτος αναφοράς το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η κίνηση στα κρουαζιερόπλοια κινήθηκε στο 49,2% ενώ στους επιβάτες στο 23,7%. Η σημαντική διαφορά μεταξύ αριθμού πλοίων και επιβατών οφείλεται, βέβαια, στα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και την επιβολή περιορισμών στο ποσοστό πληρότητας των πλοίων.

Στον αριθμό κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Κέρκυρα, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο, το Ηράκλειο και η Σαντορίνη.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς τα στοιχεία αναφοράς αφορούν την περίοδο έως 30-9-2021. Εκτιμάται ότι με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων έτους για τον Πειραιά, ο συνολικός αριθμός επιβατών σε ολόκληρη τη χώρα θα ξεπεράσει τα 1.400.000 και ο αριθμός κρουαζιερόπλοιων τα 2.000, δηλαδή ελαφρώς άνω του ορίου του 50% σε σχέση με την κίνηση του 2019.

Οι προοπτικές για το έτος 2022 είναι αισιόδοξες με βάση την αύξηση του αριθμού κρατήσεων που παρατηρείται, την δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου μέσω της επίτευξης και νέων συμφωνιών και της ενίσχυσης του homeporting στα ελληνικά λιμάνια με εταιρείες του κλάδου να κινούνται όλο και περισσότερο σε αυτή την κατεύθυνση, με προϋπόθεση, βέβαια, την γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον και την περαιτέρω ανάσχεση της πανδημίας. Οι εταιρείες του κλάδου και οι λιμένες λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα με βάση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα στη χώρα ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν το μέγιστο δυνατό δείκτη ασφάλειας στην κρουαζιέρα, έναν κλάδο που πάντως επλήγη σημαντικά από την πανδημία.

Για να επανέλθουμε στον ΟΛΘ, να σημειωθεί ότι το 2021, χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας κατέφτασαν στο λιμάνι της πόλης και επισκέφθηκαν την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, πριν από την πανδημία, 1 στους 4 επιβάτες κρουαζιέρας με θετική εμπειρία επέλεξε να επιστρέψει για διακοπές στον προορισμό με την καλύτερη εμπειρία.

Σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ-κορονοϊού, ο επιβάτης που θα έρθει για την ημέρα, (γνωστός ως “transit” επιβάτης) ξοδεύει κατά μέσο όρο 100€ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting ξοδεύει σχεδόν 4 φορές περισσότερα, διότι συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής. Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξενοδοχεία, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.), επομένως ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος είναι πολύ σημαντικός.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, επισήμανε τα εξής: «Εμείς στην ΟΛΘ Α.Ε., αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, χτίζοντας περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας για την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα με σκοπό να υποστηρίξουμε την οικονομία και την κοινωνία, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση. Σκοπός μας είναι λοιπόν να αναδείξουμε τους προορισμούς, τις εμπειρίες (όπως την παράδοση, τον πολιτισμό, την γαστρονομία) και τις ποικίλες ευκαιρίες γνωριμίας της ευρύτερης περιοχής. Δημιουργούμε υπεραξίες».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ΟΛΘ ΑΕ είναι το 1ο ελληνικό λιμάνι που υιοθετεί την τεχνολογία blockchain

ΟΛΘ: Στα 24,22 εκατ. ευρώ τα EBITDA του Ομίλου στο 9μηνο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider