Πρεμιέρα με προσδοκίες για τις θερινές εκπτώσεις - Πού ποντάρει ο εμπορικός κόσμος

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πρεμιέρα με προσδοκίες για τις θερινές εκπτώσεις - Πού ποντάρει ο εμπορικός κόσμος
Η ανάσα του τουρισμού και η αβεβαιότητα των πληθωριστικών πιέσεων οι δύο αντίρροπες δυνάμεις για το λιανικό εμπόριο.

Διάπλατα ανοίγουν σήμερα τα καταστήματά τους οι επιχειρηματίες του λιανικού εμπορίου για να υποδεχθούν τους καταναλωτές και να «εγκαινιάσουν» την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων.

Η εκπτωτική περίοδος ανοίγει σήμερα και θα διαρκέσει ως τις 31 Αυγούστου, με τον εμπορικό κόσμο να υπόσχεται γενναίες προσφορές έως 50%, ακόμη και 70%, αλλά και να προσπαθεί να ισορροπήσει εν μέσω αντίρροπων δυνάμεων. Οι επιχειρηματίες του λιανικού εμπορίου καλούνται να διαχειριστούν την αβεβαιότητα που γεννά το σφοδρό κύμα της ακρίβειας που έχει πλήξει την αγορά τους τελευταίους μήνες, αλλά και τα οφέλη που δύναται να προσφέρει στο εμπόριο η «ανάσα» του τουρισμού. Οι εκπρόσωποι του κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι, ευελπιστώντας για το θετικό πρόσημο και δη για… γεμάτα ταμεία.

«Οι εκπτώσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως αντίδοτο στο επιθετικό κύμα της ακρίβειας που πλήττει τα εισοδήματα των νοικοκυριών», εκτιμά καταστηματάρχης που δραστηριοποιείται στην περιοχή του κέντρου, μιλώντας στο insider.gr. «Οι χαμηλές τιμές των προϊόντων θα είναι η απάντηση στις ανατιμήσεις του προηγούμενου διαστήματος», προσθέτει, προβλέποντας πως παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και τα πορτοφόλια που… αδειάζουν ταχύτατα, «ο Έλληνας πριν φύγει για διακοπές, θα βγει στα καταστήματα για να κάνει τα ψώνια που χρειάζεται. Μπορεί να μην ξοδέψει όσα θα ξόδευε πέρυσι ή πριν δύο- τρία χρόνια, αλλά τις απαραίτητες αγορές θα τις κάνει».

Όπως άλλωστε επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, η καλοκαιρινή διάθεση και η λαχτάρα των διακοπών επιδρούν θετικά στην ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού, το οποίο έχει ανάγκη να ξεφύγει από την τεράστια οικονομική ανασφάλεια που του δημιουργεί το πληθωριστικό «τσουνάμι» που έχει χτυπήσει την Ελλάδα εδώ και μήνες.

Με στόχο να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα αλλά και να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες, οι επιχειρηματίες έχουν προχωρήσει ήδη σε προσφορές για να προετοιμάσουν το έδαφος για την έναρξη των εκπτώσεων. Όποιος κατόρθωσε να κάνει μια βόλτα στα μαγαζιά την προηγούμενη εβδομάδα, θα το αντιλήφθηκε ότι ο «χορός» των εκπτώσεων έχει ήδη ξεκινήσει.

Οι καταστηματάρχες επιχειρούν με κάθε τρόπο να ξεφύγουν από τον εφιάλτη της ακρίβειας. Η «έκρηξη» του πληθωρισμού έχει οδηγήσει σε μπαράζ ανατιμήσεων στο σύνολο σχεδόν των προϊόντων που χρειάζεται ένα μέσο νοικοκυριό, ενώ την ίδια ώρα η ενεργειακή κρίση καλά κρατεί. Μπροστά σε αυτό το κύμα ακρίβειας που κανείς δεν ξέρει ως πότε θα διαρκέσει, οι καταναλωτές έχουν περιορίσει κατά πολύ τις αγορές τους – ακόμη και στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης – με αποτέλεσμα όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου να απειλούνται με μείωση της κατανάλωσης, κάτι που μεταφράζεται σε υποχώρηση πωλήσεων.

Στρέφονται στον τουρισμό για την πολυπόθητη «ανάσα»

Κι όμως κόντρα στο αρνητικό ρεύμα, οι εκπρόσωποι του λιανικού εμπορίου έχουν εναποθέσει όλες τους τις ελπίδες για ρευστότητα στον τουρισμό. Καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι τουριστικές αφίξεις κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, αναπτερώνοντας το ηθικό των φορέων της βιομηχανίας του τουρισμού. Οι τουρίστες «ψηφίζουν» Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι, γεγονός που οπλίζει με θετική σκέψη τους επιχειρηματίες που προσδοκούν… γεμάτα καταστήματα και αγορές από τους τουρίστες.

«Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, οι εμπορικές αγορές είναι έτοιμες να υποδεχτούν τους καταναλωτές, προσφέροντας όλων των ειδών τα προϊόντα, σε πολύ ελκυστικές τιμές… Ο καταναλωτής μπορεί να βρει όλες τις κατηγορίες προϊόντων και να συνδυάσει τα ψώνια με την διασκέδαση. Έχοντας ως δεδομένο το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, οι φετινές εκπτώσεις είναι περισσότερο αναγκαίες από ποτέ και όλοι τις περιμένουν με αγωνία. Οι καταναλωτές για να καλύψουν με λιγότερα χρήματα τις ανάγκες τους, οι επιχειρήσεις για να δουν μεγαλύτερες εισπράξεις αλλά και η οικονομία για να πάρει μια ανάσα, φρενάροντας τις ανατιμήσεις, αυξάνοντας την κατανάλωση και άρα την ανάπτυξη. Εύχομαι λοιπόν η ερχόμενη εκπτωτική περίοδος να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα, που επικρατεί στην αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα και να επιστρέψει η αισιοδοξία που τόσο έχει ανάγκη ο εμπορικός κόσμος της χώρας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

«Από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα ανακούφισης απέναντι στην ακρίβεια και υπέρ των βεβαρημένων οικογενειακών προϋπολογισμών, που θα διαρκέσει 50 ημέρες, έως τις 31 Αυγούστου και ενδείκνυται για “έξυπνες” αγορές», σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Συγκεκριμένα ανέφερε πως «οι φετινές θερινές εκπτώσεις έρχονται σε μία περίοδο που, λόγω ακραίας ακρίβειας, νοικοκυριά και επιχειρήσεις τις χρειάζονται περισσότερο από ποτέ για να ξεπεράσουν το “πληθωριστικό σοκ”. Η διατήρηση των τιμών ρεύματος, τροφίμων και καυσίμων σε υψηλά επίπεδα έχουν αναγκάσει τη μέση ελληνική οικογένεια να περιορίσει τις αγορές της και να αλλάξει δραστικά καταναλωτικές συνήθειες. Ευελπιστούμε, λοιπόν, οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδημάτων και τζίρου. Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι θα επιτευχθεί, αφενός, εάν ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου κινηθεί πάνω από τον πήχη των 6 δις ευρώ και, αφετέρου, εάν η περίοδος των εκπτώσεων καταφέρει να περιορίσει τον “εθνικό πληθωρισμό” τουλάχιστον κατά 1%. Βρισκόμαστε σε μια ιδιάζουσα περίοδο, που ο πανευρωπαϊκός πληθωρισμός στο 8,6% συνεχίζει να ενισχύεται, απομυζώντας την ικμάδα των επιχειρήσεων, αλλά και το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Ωστόσο, σε μία κατάσταση που, σύμφωνα με την Eurostat, ο ετήσιος εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή καταγράφεται τον Ιούνιο στην Ελλάδα στο 12%, οι εκπτώσεις παρουσιάζονται ως ευκαιρία για φθηνότερες αγορές»

«Τα εμπορικά καταστήματα και όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου της Αττικής αναμένεται να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές και, όπως πάντα, με την καλύτερη εξυπηρέτηση και σεβασμό στους πελάτες τους. Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής διατηρεί την αισιοδοξία του και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την “εισαγόμενη κατανάλωση”. Το επιθυμητό είναι όλοι οι καταναλωτές να “εκμεταλλευτούν” τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό εμπόρευμά τους. Πιστεύω πως οι φετινές εκπτώσεις θα λειτουργήσουν ως “κυματοθραύστης” στα κύματα ανατιμήσεων σε ενέργεια, μεταφορές και στέγαση, που απειλούν να “πνίξουν” τους καταναλωτές. Μακάρι, στη διαχείριση της ακρίβειας, οι εκπτώσεις να είναι το αντίδοτο στην έξαρση του πληθωρισμού και, σε συνδυασμό με τις μειώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, να δούμε ένα θερμό εμπορικό καλοκαίρι στην αγορά, με καλές πωλήσεις και καλές αγορές», κατέληξε ο κ. Κορκίδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μέτρα στήριξης και ελαφρύνσεις στο μικροσκόπιο του Eurogroup – Κλειδώνουν οι συστάσεις προς τα κράτη

Loulis Food Ingredients: Η νέα ταυτότητα της αλευροβιομηχανίας και το «στοίχημα» της διεθνοποίησής της

Πόσο έχει ακριβύνει το «καλάθι της νοικοκυράς» μέσα σε 12 μήνες – Ο χάρτης των ανατιμήσεων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider