«Πάτρα – Πύργος»: «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πάτρα – Πύργος»: «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου
Εξασφαλισμένη θεωρείται πλέον η χρηματοδότηση για τα έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας του οδικού άξονα «Πάτρα – Πύργος», μια σύμβαση που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ.

Εξασφαλισμένη θεωρείται πλέον η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος», μια σύμβαση που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Προ ημερών μόλις, ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ, Γεώργιος Ζερβός, αποφάσισε την ένταξη της πράξης «Επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο. Πατρών - Πύργου» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ). Η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 14.846.738,08 ευρώ. Η ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 31η/12/2023.

Το αντικείμενο του project, που χαρακτηρίστηκε ως έργο Εθνικού Επιπέδου, αφορά στην εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του μεγαλύτερου τμήματος του υφιστάμενου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος. Συγκεκριμένα οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, στο οποίο ο υφιστάμενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και την ανάγκη επίτευξης υψηλών ταχυτήτων. Πάντως, γενικότερα στο υπουργείο προωθούν πρόγραμμα αναβάσιμής της οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία ανά την χώρα, ιδίως στο δευτερεύων και επαρχιακό οδικό δίκτυο, ενώ τέτοιο project έχει ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ταμείο Ανάκαμψης.

Φυσικό αντικείμενο της πράξης

Όπως αναφέρεται στην πράξη χρηματοδοτικής ένταξης, ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περίπου τα 80 km. Η κυκλοφορία του είναι σημαντική καθόσον αποτελεί το πρώτο τμήμα του Δυτικού Οδικού Άξονα της Πελοποννήσου. Συνδέει την Πάτρα με το αεροδρόμιο του Αράξου, το λιμάνι της Κυλλήνης, την Αμαλιάδα, τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία.

Ο σχεδιασμός του υφιστάμενου οδικού άξονα δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του (υπεραστική οδός με όριο ταχύτητας 90 km/h) αφού στην πραγματικότητα αναπτύσσονται πολύ υψηλές ταχύτητες (άνω των 100 km/h) λόγω της ευθυτενούς χάραξης και του πεδινού εδάφους ενώ παράλληλα ο έλεγχος των προσβάσεων είναι πλημμελής, με συνέπεια ο δρόμος να παρουσιάζει έναν από τους υψηλότερους δείκτες ατυχημάτων στην χώρα.

Στο φυσικό αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνεται η υλοποίηση των απαραίτητων παρεμβάσεων, για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, στο οποίο ο υφιστάμενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και τις σχετικά υψηλές ταχύτητες. Το συνολικό μήκος υλοποίησης των προαναφερομένων παρεμβάσεων είναι 66,7 km δεδομένου ότι το αρχικό τμήμα μήκους 12,8 km είναι κοινό με τον υπό κατασκευή μελλοντικό αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου και ως εκ τούτου αφαιρείται από το δημοπρατημένο και συμβασιοποιημένο φυσικό αντικείμενο.

Οι προαναφερόμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν: τον διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας, την διευθέτηση των ανεξέλεγκτων προσβάσεων, την εφαρμογή διατομής τύπου «β2+1» στα υπεραστικά τμήματα, με ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 – 2.000m στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, με κατάλληλη αναδιαμόρφωση των κόμβων, την κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της οδού και την αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα στα τμήματα της οδού που έχουν υποστεί φθορές, τον φωτισμό των κόμβων και την φωτεινή σηματοδότηση όπου είναι αναγκαίο, την ειδική διαμόρφωση στις εισόδους των οικισμών – οικιστικών πυκνώσεων, με πρόσθετα μέτρα προειδοποίησης και περιορισμού της ταχύτητας ,την βελτίωση/συμπλήρωση της κατακόρυφης σήμανσης, την τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας όπου αυτά δεν υπάρχουν και κρίνονται απαραίτητα και τον καθαρισμό των ερεισμάτων.

Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της εργολαβίας είναι τα ακόλουθα:

  • κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
  • εκσκαφή - φρεαζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01m έως 0,06m σε όλο το μήκος της οδού,
  • διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
  • διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
  • διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
  • αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
  • τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 km, συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
  • φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
  • κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
  • κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών,
  • λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής του.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider