Οι Ευρωπαίοι μειώνουν δραστικά τα έξοδα για διακοπές τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες, καθώς το αυξανόμενο κόστος ζωής περιορίζει σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, όπως προειδοποιεί η Trivago.
Για την περίοδο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου παρατηρήθηκε αυξημένη τάση στους ταξιδιώτες να προτιμούν φθηνότερα ξενοδοχεία και μικρότερης διάρκειας εξορμήσεις, με τα περισσότερα κλικς να πηγαίνουν σε επιλογές με χαμηλές τιμές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, όπως υπογραμμίζει ο Ματίας Τίλμαν, επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Trivago.
Ταυτόχρονα, οι κρατήσεις αυτό το τρίμηνο μέσω του ιστότοπου της εταιρείας με έδρα το Ντίσελντορφ της Γερμανίας, βρίσκονται επί του παρόντος στο επίπεδο που βρίσκονταν πριν από την κρίση του κορονοϊού που διατάραξε τη ροή των ταξιδιών, όπως έσπευσε να συμπληρώσει μιλώντας σε συνέδριο της Morgan Stanley στη Βαρκελώνη.
Οι Ευρωπαίοι αν και έχουν νιώσει στην τσέπη τους το αυξανόμενο κόστος, μέχρι στιγμής δεν εγκαταλείπουν εντελώς τις διακοπές και τα ταξίδια. Μια τέτοια μετατόπιση ευνοεί αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair, οι οποίες μπορούν να κερδίσουν σε μια ύφεση καθώς οι πελάτες προτιμούν πιο οικονομικά προσιτές πτήσεις.
«Θα μπορούσε να είναι ότι οι άνθρωποι αναζητούν φθηνότερες επιλογές ή ότι κάνουν περισσότερη έρευνα και προσπαθούν να μετριάσουν το περιβάλλον των υψηλών τιμών», επεσήμανε ο κ. Τίλμαν, προσθέτοντας ότι οι ταξιδιώτες φαίνεται επίσης να μειώνουν τη διάρκεια της διαμονής τους κατά περίπου 10%.
Δημοφιλής προορισμός η Ελλάδα
Οι μεσογειακές πόλεις, όπου η διαμονή τείνει να είναι λιγότερο δαπανηρή, αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλείς, σύμφωνα με τον κ. Τίλμαν, καθώς οι τουρίστες αναζητούν περισσότερο το «value for money». Υπό αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα και η Ισπανία αναδεικτύονται σε ελκυστικές τουριστικές τοποθεσίες, ενώ και η Κωνσταντινούπολη εισήλθε στην πρώτη πεντάδα με τους κορυφαίους 20 προορισμούς.
Πρόσθεσε ότι οι κρατήσεις μέσω του ιστότοπου της Trivago γίνονται 30 έως 60 ημέρες πριν από το check-in.
Εκπτώσεις
Από την πλευρά του, το διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο eDreams, που προσφέρει πτήσεις, πακέτα διακοπών και ενοικίαση αυτοκινήτων, έχει δει τα μέσα έσοδα ανά χρήστη να μειώνονται κατά 4 ευρώ στα 80 ευρώ αυτό το τρίμηνο, καθώς περισσότεροι άνθρωποι εγγράφονται στην υπηρεσία Prime, που προσφέρει μεγαλύτερα discounts.
Ο Ντάνα Νταν, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας με έδρα την Βαρκελώνη βλέπει επίσης καταναλωτές να κάνουν μικρότερα ταξίδια, να ταξιδεύουν πιο κοντά στο σπίτι και να κάνουν κράτηση πιο κοντά στην ώρα αναχώρησης από πριν. Ωστόσο, οι κρατήσεις τον Οκτώβριο και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 45% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικές εταιρείες έρχονται από ένα καλοκαίρι με έντονη τουριστική δραστηριότητα, καθώς οι άνθρωποι «ξέσπασαν» ξοδεύονταν χρήματα αφειδώς σε διακοπές και ταξίδια για να δουν φίλους και οικογένεια μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού και περιορισμών από την πανδημία.