Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς παρεμβάσεις των Ελλήνων για εξοικονόμηση ενέργειας

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς παρεμβάσεις των Ελλήνων για εξοικονόμηση ενέργειας
Σύμφωνα με την Πανελλαδική Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας («ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ της ΚΕΕΕ»), που εγκαινίασε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, στην πρώτη θέση βρίσκονται τα φωτιστικά χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης (43%) και ακολουθούν η εγκατάσταση νέων κουφωμάτων με διπλά ή τριπλά τζάμια (25%) και οι ηλεκτρικές συσκευές χαμηλής κατανάλωσης (23%). Πάντως 1 στα 3 νοικοκυριά δεν έχουν προχωρήσει σε παρεμβάσεις στην κατοικία τους.

Η προμήθεια φωτιστικών χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης (LED), για την αντικατάσταση ενεργοβόρων λαμπτήρων παλαιότερης τεχνολογίας, αποτελεί την κυρίαρχη παρέμβαση των ελληνικών νοικοκυριών για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Αυτό προκύπτει από την Πανελλαδική Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας («ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ της ΚΕΕΕ»), που εγκαινίασε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, με σκοπό την πληρέστερη πληροφόρηση και ενημέρωση, τόσο του επιχειρηματικού κόσμου και των φορέων (κρατικών ή μη) της χώρας, όσο και των πολιτών. Έτσι, σύμφωνα με την Έρευνα, το 43% των συμμετεχόντων αξιοποίησαν τη δυνατότητα εξοικονόμησης ενέργειας που δίνουν η λαμπτήρες LED, ώστε να περιορίσουν το «αποτύπωμα» που έχει ο φωτισμός στους λογαριασμούς ηλεκτρισμού τους.

Ακολουθούν η εγκατάσταση νέων κουφωμάτων με διπλά ή τριπλά τζάμια (25%), οι ηλεκτρικές συσκευές χαμηλής κατανάλωσης (23%), τα στοιχεία ηλιοπροστασίας όπως τέντες, περσίδες κτλ. (20%), τα νέα συστήματα ψύξης/θέρμανσης (19%) καθώς και η εφαρμογή θερμομόνωσης στο κτίριο της κατοικίας (17%).

Τα δημοφιλή μέσα θέρμανσης

Στον αντίποδα, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αναφέρεται από το 8% των νοικοκυριών, ενώ μόνο το 2% αναφέρει την εγκατάσταση κάποιου συστήματος διαχείρισης ενέργειας κτιρίων και σχετικούς αυτοματισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι 1 στα 3 νοικοκυριά δήλωσε ότι δεν έχει προχωρήσει σε καμία ανάλογη παρέμβαση στην κατοικία του.

Όσον αφορά τη δημοφιλία των διαθέσιμων μέσων θέρμανσης, στην πρώτη θέση έρχεται το πετρέλαιο, καθώς η πλειοψηφία (38%) των νοικοκυριών που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν το αναφέρουν ως βασικό μέσο θέρμανσης του νοικοκυριού τους. Στη συνέχεια έρχονται τα ηλεκτρικά μέσα (κλιματισμός, ηλεκτρικά σώματα και θερμοσυσσωρευτές) με ποσοστό 23%, ενώ ακολουθεί το φυσικό αέριο (16%) και τα καυσόξυλα (16%).

Δυσκολία στην πληρωμή ρεύματος και θέρμανσης

Για περίπου 1 στους 5 καταναλωτές (22%) οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος είναι δυσβάσταχτοι και δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να τους αποπληρώσουν, ενώ περίπου 6 στους 10 δηλώνουν ότι τους θεωρούν υψηλούς και δυσκολεύονται να τους αποπληρώσουν. Μόλις 1 στους 7 (16%) συμμετέχοντες δηλώνουν ότι οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι φυσιολογικοί και δεν αντιμετωπίζουν δυσκολία στην αποπληρωμή τους.

Παρόμοια είναι η εικόνα και σχετικά με το κόστος θέρμανσης: 1 στα 4 νοικοκυριά (25%) δεν είναι σε θέση να πληρώσουν το κόστος αυτό, κατά δήλωσή τους, περίπου 6 στα 10 (56%) δυσκολεύονται στην αποπληρωμή και μόλις 1 στα 7 νοικοκυριά (14%) δεν αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στην αποπληρωμή.

Γενικότερα, η Έρευνα αποτυπώνει κλίμα γενικευμένου προβληματισμού για το παρόν και επιφυλακτικότητα για το μέλλον, λόγω της ακρίβειας που κυριαρχεί στις αναφορές τους για τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα. Η ανασφάλεια και ο φόβος είναι το βασικό συναίσθημα που δηλώνουν ότι νιώθουν οι καταναλωτές σε σχέση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα (37%).

Από την άλλη πλευρά, ουδέτερες εκτιμήσεις για το εξάμηνο που πέρασε, καταγράφονται στην πανελλαδική έρευνα επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, το 39% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν ότι ο κύκλος εργασιών τους παραμένει στα ίδια επίπεδα, το 31% δηλώνουν ότι μειώθηκε και το 28% ότι αυξήθηκε, με τα υψηλότερα ποσοστά όσων δηλώνουν αύξηση να καταγράφονται σε Κρήτη (41%) και Νησιά Αιγαίου (50%), αποτέλεσμα προφανώς της επιτυχημένης τουριστικής περιόδου προηγήθηκε.

Η Έρευνα διεξήχθη την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2022, σε συνολικό δείγμα 2.403 ατόμων (1.202 καταναλωτές & 1.201 επιχειρήσεις).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider