Στην τελική ευθεία προς την κατάθεση υποβολής προσφορών περνάει ο διαγωνισμός για την κατασκευή των νέων κτηρίων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μέσω ΣΔΙΤ, αρχικού εκτιμώμενου ύψους 140 εκατ. ευρώ, καθώς ήδη έχει ολοκληρωθεί και η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, όπως πρόσφατα ανέδειξε το insider.gr.
Ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ενέκρινε το Τεύχος Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών του Σταδίου Β.ΙΙ της Β΄ Φάσης του Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού, με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) για το έργο : «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, ΜΕΣΩ Σ.Δ.Ι.Τ.».
Με απλά λόγια, ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT– REDEX και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – DIMAND ετοιμάζονται για την κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών τους το προσεχές διάστημα και σε ορίζοντα που θα θέσει επισήμως το υπουργείο.
Το έργο και τα οφέλη
Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτίριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Το αντικείμενο της προς ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.
Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
Όπως κατά καιρούς έχει αναφέρει και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία, καθαρισμό, φύλαξη και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ., εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»), ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών, κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.), ενώ συμβάλει και στην ευρύτερη αναβάθμιση της περιοχής.