Το καταναλωτικό κλίμα της Γερμανίας βελτιώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, καθώς οι καταναλωτές αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για την οικονομία και το εισόδημά τους, σύμφωνα με τα στοιχεία Φεβρουαρίου που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση λιανεμπόρων HDE.
Αναλυτικότερα, το καταναλωτικό βαρόμετρο στην ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης εκτινάχθηκε στο 91,93 τον Φεβρουάριο από 88,54 τον Ιανουάριο, χωρίς ωστόσο ο δείκτης να επιστρέψει στο επίπεδο που ήταν πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Τα αποτελέσματα έρχονται αφού το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας αναθεώρησε τον Ιανουάριο τις προβλέψεις του για το ΑΕΠ για το 2023, αναμένοντας επέκταση 0,2%, από μείωση 0,4% σε σχέση με προηγούμενες προβλέψεις.
«Η ανανεωμένη και σημαντική ενίσχυση του καταναλωτικού κλίματος αυξάνει την πιθανότητα η συνολική οικονομική κατάσταση να βελτιωθεί προς το καλοκαίρι όπως αναμενόταν και ότι η ιδιωτική κατανάλωση θα είναι ένας από τους κεντρικούς πυλώνες της οικονομικής ανάκαμψης», ανέφερε η HDE.
Ωστόσο, με την πτώση των πραγματικών μισθών λόγω του πληθωρισμού, παραμένει αβέβαιο εάν το αυξημένο εισόδημα θα τονώσει την κατανάλωση, ανέφερε η ένωση.