Τα Relay έχουν ξεχυθεί στους διαδρόμους. Έχουν ατμοσφαιρικό φωτισμό, οθόνες αφής και παράγουν ένα χαρακτηριστικό ήχο την ώρα που κινούνται κατά μήκος των διαδρόμων κάθε ξενοδοχείου, προσφέροντας γαριδάκια Cheetos, Kraft Mac, Cheese, και λακ στους επισκέπτες.
Μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο μια χούφτα από δαύτα, τα οποία έχουν κατανεμηθεί σε διάφορα ξενοδοχεία του παγκόσμιου high-tech κέντρου της Silicon Valley.
Βέβαια η Intel Corp., η οποία επένδυσε στην εταιρεία κατασκευής των ρομπότ, Savioke Inc., πιστεύει ότι το μέλλον θα είναι γεμάτο από τέτοιους βοηθούς.
Κάτω από το καμπυλωτό εξωτερικό των Relay βρίσκεται ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης το οποίο τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν κάμερες και διάφορους άλλους αισθητήρες για να κινούνται ανεξάρτητα στο χώρο χωρίς να διατρέχουν τον κίνδυνο να σκοντάψουν σε όποιον άλλο κυκλοφορεί τριγύρω. Το να έχουν επίγνωση του τι συμβαίνει γύρω τους, άλλωστε, αποδεικνύεται εξέχουσας σημασίας ώστε να καταφέρουν να περάσουν από το εργαστήριο σε εργοστάσια, ξενοδοχεία, σπίτια και λοιπούς χώρους στους οποίους θα μπορούσαν εύκολα να χτυπήσουν πάνω σε ανθρώπους.
«Η τεχνολογία έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που τα ρομπότ μπορούν να έχουν αίσθηση του γύρω κόσμου σε πραγματικό χρόνο» ανέφερε ο Steve Cousins, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Savioke. «Αν το ρομπότ μπορεί να δει τον κόσμο, να επεξεργαστεί το τι βλέπει και να πάρει μια απόφαση για το πώς θα κινηθεί σε πραγματικό χρόνο, τότε σίγουρα μπορεί να κυκλοφορήσει ανάμεσά μας».
Η επενδυτική κίνηση της Intel αναμένεται από τους μετόχους να αποδειχτεί σωτήρια για το μέλλον της εταιρείας. Αρκεί να υπενθυμίσουμε πως οι αγορές που συνήθιζαν να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Intel – αυτές των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των smartphones – επιβραδύνονται όλο και περισσότερο τον τελευταίο καιρό.
Η ρομποτική αποτελεί έναν από τους τομείς που η εταιρεία ελπίζει να πάρει τη σκυτάλη της ανάπτυξης στο μέλλον. Ωστόσο, τα ρομπότ δεν μπορούν από τώρα να καλύψουν το κενό στα έσοδα που αφήνει η συρρίκνωση της αγοράς των PC και σίγουρα δεν είναι καν κοντά στο να φτάσουν τα 1,2 δισ. των ετήσιων παραδόσεων έξυπνων κινητών.
«Απέχουμε μερικές δεκαετίες από αυτό» ανέφερε ο Gartner, αναλυτής της Gerald Van Hoy. Ο ίδιος εκτιμά πως η αγορά των ρομπότ θα πουλά δεκάδες εκατομμύρια μονάδες ετησίως αλλά θα δεν θα παρουσιάσει αυτή την αύξηση πριν το 2020.
Η Savioke άλλωστε δεν κυνηγά μέχρι στιγμής τον όγκο των πωλήσεων. Εκμισθώνει τα ρομπότ σε ξενοδοχεία και τα διαχειρίζεται εξ αποστάσεως. Αυτό της δίνει την δυνατότητα για επαναλαμβανόμενα έσοδα ενώ την βοηθά στο να κατασκευάζει προϊόντα η αξιοπιστία των οποίων θα διαρκέσει πολύ περισσότερο», δήλωσε ο Cousins. Επίσης, απαλλάσσει τα ξενοδοχεία από το βάρος της συντήρησης και της διαχείρισης τους, γεγονός που τους κάνει να αποφασίζουν πιο εύκολα να τα εντάξουν στο προσωπικό τους.
«Η ομάδα της Savioke έχει κάνει υποδειγματική δουλειά στην ρομποτική παροχής υπηρεσιών», ανέφερε ο Wendell Brooks, πρόεδρος του επενδυτικού βραχίονα της Intel».
Όπως επεσήμανε, η « Intel Capital εντοπίζει μια σημαντική επενδυτική ευκαιρία σε αυτή την νέα αναπτυσσόμενη αγορά».
Το Crowne Plaza San Jose, συγκαταλέγεται στα ξενοδοχεία που έχουν εντάξει στο «προσωπικό» τους τα Relay, ήδη από το προηγούμενο έτος. Μάλιστα τους έχουν δώσει και όνομα: Dash.
Οι υπάλληλοι αναλαμβάνoυν να πάρουν τις παραγγελίες από τους πελάτες και να τις τοποθετήσουν κάτω από το πλαστικό καπάκι που υπάρχει στο επάνω μέρος του ρομπότ. Στη συνέχεια πληκτρολογούν τον αριθμό του δωματίου στην οθόνη αφής των ρομπότ, και επιστρέφουν στην δουλειά τους αφού από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο Dash.
«Στην αρχή, όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με τα ρομπότ αντιμετωπίζοντάς τα ως ένα νέο παιχνίδι» ανέφερε ο David Wang, επικεφαλής των πωλήσεων στο ξενοδοχείο. «Στη συνέχεια, βέβαια συνειδητοποιήσαμε όλοι τα οφέλη που έχει τόσο για τους εργαζόμενους όσο και τους επισκέπτες».
Τα ρομπότ παραδίδουν τις παραγγελίες εντός περίπου τριών λεπτών από τη στιγμή που θα τοποθετηθούν εντός τους τα προϊόντα. Ο Dash κελαηδά όταν πρόκειται να κινηθεί και μπορεί να καλέσει και το ασανσέρ. Χρησιμοποιεί έναν χάρτη με αισθητήρες ο οποίος τον βοηθά να κινείται σε όλο το κτήριο κι όταν συναντήσει κάποιον άνθρωπο που κινείται στον ίδιο διάδρομο είτε σταματά είτε κοιτά για εναλλακτική διαδρομή τριγύρω του.
Όταν φτάσει στο δωμάτιο οι επισκέπτες λαμβάνουν ένα ηχογραφημένο μήνυμα που τους ειδοποιεί πως η παραγγελία τους έχει φτάσει και τότε ανοίγουν την πόρτα και βρίσκουν τον Dash να περιμένει με το καπάκι ανοιχτό να ξεφορτώσουν το «κεφάλι» του από όλα αυτά που έχουν παραγγείλει. Οι επισκέπτες μπορούν να αξιολογήσουν το service του Dash στην οθόνη αφής του κι όταν η αξιολόγηση είναι πέντε αστέρια τότε το ρομπότ φεύγει χορεύοντας χαρούμενο….