ΕΕ: «Σφίγγει τη θηλιά» στην Google για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ψηφιακή διαφήμιση - Τι απαντά η εταιρεία στο insider.gr

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΕΕ: «Σφίγγει τη θηλιά» στην Google για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ψηφιακή διαφήμιση - Τι απαντά η εταιρεία στο insider.gr
«Μόνο η υποχρεωτική αποεπένδυση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό» τονίζουν οι Βρυξέλλες.

Τελευταία ενημέρωση: 16:31

Η Κομισιόν κατηγόρησε την Τετάρτη τη μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, για παραβίαση των νόμων ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη λειτουργία του κλάδου των ψηφιακών διαφημίσεων του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού. Σε επιστολή της προς το insider.gr, η Google τονίζει πως «διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε τις κατηγορίες της, δύο χρόνια μετά την έναρξη της σχετικής έρευνας.

«Η Επιτροπή θεωρεί ότι η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες τεχνολογίας διαδικτυακής προβολής διαφημίσεων εις βάρος των ανταγωνιστικών παρόχων υπηρεσιών τεχνολογίας διαφημίσεων, των διαφημιζόμενων και των διαδικτυακών εκδοτών» σημειώνεται σε ανακοίνωση της Κομισιόν.

Ακόμα, η Επιτροπή υποστηρίζει ότι η Google καταχράστηκε την δεσπόζουσα θέση της από το 2014, ευνοώντας το δικό της ανταλλακτήριο διαφημίσεων AdX στη δημοπρασία επιλογής διαφημίσεων και επίσης ευνοώντας την AdX στον τρόπο με τον οποίο τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων Google Ads και DV360 τοποθετούν προσφορές σε ανταλλακτήρια διαφημίσεων.

Η Επιτροπή δήλωσε ότι ενδεχόμενο διόρθωσης της εν λόγω συμπεριφοράς είναι απίθανο να είναι αποτελεσματικό για να σταματήσει τις αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές.

«Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι επομένως ότι μόνο η υποχρεωτική αποεπένδυση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό» σημειώνεται από την Κομισιόν.

Όπως σημειώνει το Reuters, η Google είναι η ισχυρότερη διαφημιστική πλατφόρμα στον κόσμο με μερίδιο αγοράς 28% των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Insider Intelligence.

Τα διαφημιστικά έσοδά της το 2022, στα οποία περιλαμβάνονται εκείνα από τις υπηρεσίες αναζήτησης, το Gmail, το Google Play, το Google Maps, τις διαφημίσεις στο YouTube, το Google Ad Manager, το AdMob και το AdSense, ανήλθαν σε 224,5 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 79% των συνολικών εσόδων της.

Η Google είχε επιδιώξει να διευθετήσει την υπόθεση τρεις μήνες αφότου ο εποπτικός φορέας της ΕΕ ξεκίνησε την έρευνά του, αλλά οι ρυθμιστικές αρχές στη συνέχεια απογοητεύτηκαν από τον αργό ρυθμό και την έλλειψη ουσιαστικών παραχωρήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters.

Η απάντηση της Google

Σε επιστολή της προς το insider.gr, η Google υποστηρίζει πως «τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση - αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο.

Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεων μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως».

Η παραπάνω δήλωση υπογράφεται από τον αντιπρόεδρο παγκοσμίων πωλήσεων, Νταν Τέϊλορ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Gaming: Προσωρινό stop στην εξαγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider