Σε υψηλό δύο ετών σκαρφάλωσε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ τον Ιούλιο φτάνοντας στις 117 μονάδες, ένδειξη ότι οι Αμερικανοί γίνονται πιο αισιόδοξοι για την οικονομία.
Ο δείκτης που παρακολουθείται στενά από τις αρμόδιους αυξήθηκε 6,9 μονάδες από το αναθεωρημένο 110,1 τον Ιούνιο, ανακοίνωσε την Τρίτη το Conference Board.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη τείνει να δείχνει εάν η οικονομία βελτιώνεται ή χειροτερεύει. Ο δείκτης ανέκαμψε από μια αδύναμη περίοδο στις αρχές του έτους, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Wall Street Journal είχαν προβλέψει ότι ο δείκτης θα ήταν 112.
Ένας άλλος δείκτης ο οποίος που εξετάζει το πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για την οικονομία αυτή τη στιγμή αυξήθηκε στο 160,0 τον Ιούλιο από 155,3 τον προηγούμενο μήνα. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020.
«Η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη ήταν εμφανής σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, και μεταξύ των καταναλωτών που κερδίζουν εισοδήματα μικρότερα από 50.000 δολάρια και εκείνων που βγάζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια», δήλωσε η Dana Peterson, επικεφαλής οικονομολόγος στο Conference Board.
Ένας δείκτης εμπιστοσύνης με ορίζοντας σε έξι μήνες προχώρησε στο 88,3 από 80 τον Ιούνιο.
Ο δείκτης μελλοντικών προσδοκιών είναι τώρα πολύ πάνω από το όριο των 80 που συχνά σηματοδοτεί μια ύφεση ενόψει. Ο δείκτης ήταν κάτω από αυτό το επίπεδο σε κάθε μήνα εκτός από δύο τους 16 μήνες πριν από την έκθεση του Ιουλίου.
Όπως επισημαίνει δημοσίευμα του Marketwatch, οι Αμερικανοί δεν είναι ακριβώς ενθουσιασμένοι με την οικονομία. Πληρώνουν περισσότερα για τα πάντα λόγω του υψηλού πληθωρισμού. Και τώρα η αύξηση των επιτοκίων έχει καταστήσει πιο δαπανηρό τον δανεισμό χρημάτων για την αγορά ενός σπιτιού, ενός αυτοκινήτου ή άλλων «μεγάλων» αγαθών.
Ωστόσο, η αγορά εργασίας των ΗΠΑ είναι τόσο καλή όσο εδώ και χρόνια, με τους Αμερικανούς να λένε ότι οι θέσεις εργασίας είναι εύκολο να βρεθούν. Η ανεργία βρίσκεται κοντά στο χαμηλότερο επίπεδο από τη δεκαετία του 1960 και οι μισθοί έχουν αυξηθεί πιο γρήγορα για να αντισταθμίσουν μέρος του πληθωρισμού.
Ως αποτέλεσμα, τα νοικοκυριά ξοδεύουν αρκετά χρήματα για να αποτρέψουν μια ευρέως προβλεπόμενη ύφεση - παρόλο που το 70,6% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν πιστεύουν ότι μια ύφεση είναι «κάπως» ή «πολύ πιθανή» τους επόμενους 12 μήνες.