Εστίαση: Η ώθηση από τον τουρισμό και η νέα «κανονικότητα» των συνεχόμενων ανατροπών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εστίαση: Η ώθηση από τον τουρισμό και η νέα «κανονικότητα» των συνεχόμενων ανατροπών
Απανωτές κρίσεις βιώνει τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της εστίασης, γεγονός που αναγκάζει τους επιχειρηματίες να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα. Από την πανδημία στην ουκρανική κρίση και από τις αυξήσεις των πρώτων υλών στην ενεργειακή κρίση. Ποιες προκλήσεις παραμένουν.

Γρήγορα αντανακλαστικά απέναντι σε μια νέα πραγματικότητα καλείται να επιδείξει ο κλάδος της εστίασης, καθώς τα τελευταία χρόνια η μια κρίση διαδέχεται την άλλη, αναγκάζοντας τους επιχειρηματίες να μετρούν διαρκώς δυνάμεις και να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους.

«Πλέον ο κλάδος της εστίασης έχει εισέλθει σε μια λογική συνεχόμενων ανατροπών. Πρώτα ήταν η πανδημία και οι πρωτοφανείς συνέπειές της. Ακολούθησε ο πόλεμος στην Ουκρανία και στη συνέχεια ήρθαν οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και η ενεργειακή κρίση», εξηγεί μιλώντας στο insider.gr ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), Γιάννης Δαβερώνης.

Κατά συνέπεια, σημειώνει, οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν μπει σε μια διαδικασία κάθε 15 ημέρες να επανεξετάζουν τις τιμές των προϊόντων τους, προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειρίζονται τις συνεχείς κρίσεις και ανατροπές. «Αυτή δεν είναι μια σωστή πρακτική απέναντι στους πελάτες μας», παραδέχεται ο κ. Δαβερώνης, επιβεβαιώνοντας πως οι επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης δεν επιθυμούν να ανεβάζουν τις τιμές των προϊόντων τους.

«Ανάσα» από τον τουρισμό…

Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα αρκετά ικανοποιητικό καλοκαίρι για τον κλάδο της εστίασης, ο οποίος έδρεψε τα οφέλη από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα που ήρθε στη χώρα μας. Τα μηνύματα, δε, από τον τουρισμό ήταν ιδιαιτέρως θετικά κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, καθώς στα περισσότερα νησιά.

Τα συνοικιακά καταστήματα και οι πιο μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις δεν είχαν, βέβαια, τις ίδιες επιδόσεις.

…αλλά οι προκλήσεις παραμένουν

Παρά το γεγονός ότι η εστίαση είναι ένας κλάδος που «δούλεψε» το καλοκαίρι, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις. Όπως επισημαίνει ο κ. Δαβερώνης, οι ανατιμήσεις συνεχίζονται σε αρκετά προϊόντα, τα οποία «αποτελούν για εμάς βασικά εργαλεία της δουλειάς μας». «Ενδεικτικό παράδειγμα το ελαιόλαδο, το οποίο το χρησιμοποιούμε στις σαλάτες μας αλλά και για τη μαγειρική των υπόλοιπων πιάτων. Πλέον τα 5 λίτρα τα προμηθευόμαστε στα 35-40 ευρώ, όταν πέρυσι τα αγοράζαμε 18-20 ευρώ», εξηγεί ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΣΕ.

Αυξήσεις καταγράφονται και στα μεταφορικά κόστη, συνεχίζει, για να συμπληρώσει πως «κανείς μας δεν ξέρει ακόμη τι θα γίνει με τους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου». «Ο κλάδος της εστίασης δεν αντέχει άλλες αυξήσεις», διαμηνύει.

Παράλληλα ο κ. Δαβερώνης θίγει και ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα για τον κλάδο, το οποίο δεν είναι άλλο από την κατακόρυφη αύξηση του ανταγωνισμού μέσω της… πληθώρας των καταστημάτων εστίασης. «Πλέον είναι πάρα πολλά τα μαγαζιά. Κάθε γειτονιά έχει τουλάχιστον 3-4 καφετέριες και άλλες τόσες πιτσαρίες», υποστηρίζει.

Δεν θα υπάρξει πρόβλημα προμηθειών λόγω Θεσσαλίας

Παράλληλα, αρνείται κατηγορηματικά πως υπάρχει κίνδυνος για ελλείψεις προμηθειών στον κλάδο της εστίασης, λόγω της ανυπολόγιστης καταστροφής που προκάλεσε στη Θεσσαλία η κακοκαιρία «Daniel».

«Αυτή τη στιγμή η Θεσσαλία παρουσιάζει εικόνα διάλυσης και αυτό είναι πολύ στενάχωρο. Αλλά εγώ δεν συμμερίζομαι την άποψη για πρόβλημα επάρκειας αγαθών λόγω των καταστροφών. Σίγουρα, κάποια προϊόντα του θεσσαλικού κάμπου θα λείψουν, αλλά τα κενά θα καλυφθούν. Και αυτό γιατί η χώρα έχει από χρόνια ανοίξει τα σύνορά της, κάνοντας εισαγωγές».

Ο κ. Δαβερώνης παραδέχεται, τέλος, πως κατά τη διάρκεια της θεομηνίας στη Θεσσαλία επλήγησαν και καταστήματα εστίασης, εκφράζει ωστόσο την αισιοδοξία του πως «θα επανέλθουν».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ μάρκετ: Πώς αντιμετωπίζονται οι «αναταράξεις» στην τροφοδοσία λόγω της κακοκαιρίας Daniel - Ο κίνδυνος για ελλείψεις

Barilla Hellas: Με νέο CEO βάζει πλώρη για ισχυρότερη ανάπτυξη – Το στοίχημα των ξένων αγορών

Πρώτο κουδούνι: Κορυφώνεται η κινητικότητα στη σχολική αγορά – Η «μάχη» των τιμών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider