Οι αλλαγές που ετοιμάζει εδώ και πάνω από ένα χρόνο η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων στο νομοθετικό πλαίσιο τόσο για τα ηλεκτρονικά όσο και για τα επίγεια παίγνια αναμένεται να πάρουν «σάρκα και οστά» το επόμενο διάστημα.
Για το λόγο αυτό θα προχωρήσει στην πρόσληψη νομικών συμβούλων προκειμένου να ελέγξει κατά πόσο οι αλλαγές αυτές μπορούν να προσαρμοστούν στο υπάρχον νομικό πλαίσιο χωρίς να υπάρχουν περιθώρια λάθους που θα οδηγήσουν σε ανατροπές και αντιδράσεις μια αγορά που ήδη έχει σημαντικά προβλήματα.
Στις πρώτες σκέψεις που επεξεργάζεται η Επιτροπή είναι η δημιουργία νέου τύπου αδειών καζίνο εκτός των δύο που προβλέπει ο νόμος για τις άδειες ΕΚΑΖ ο οποίος αν και έπρεπε να έχει εφαρμοστεί από το 2020 έχει μείνει στα χαρτιά.
Ειδικότερα ο νόμος προέβλεπε δύο είδη αδειών καζίνο, μία για «απλά» καζίνο, διάρκειας 15 ετών, και μια για «θέρετρα»-καζίνο, διάρκειας έως και 30 ετών.
Η ΕΕΕΠ πλέον εξετάζει αν εκτός από τις δύο αυτές άδειες προστεθεί ακόμα μία ή και δύο όπως τα εποχικά καζίνο ή και τα καζίνο με μικρότερες εγκαταστάσεις που δεν θα είναι υποχρεωμένα να προχωρήσουν σε αυξημένες επενδύσεις.
Η προσπάθεια της ΕΕΕΠ είναι να μην χαθούν άδειες λειτουργίας όπως έγινε με το καζίνο του Ρίο που πλέον απαιτείται δημοπράτηση της άδειας αλλά και νέα παρέμβαση ώστε να καθορίζεται η ενδιάμεση κατάσταση για τον χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Αλλαγές θα προτείνει η ΕΕΕΠ και στο φόρο στα κέρδη παικτών στα διαδικτυακά παίγνια με στόχο το νέο μοντέλο που θα προταθεί, να λυθεί το σημαντικό πρόβλημα που παρουσιάζει η σημερινή μεθοδολογία, που δημιουργεί απώλειες εσόδων για τις νόμιμες εταιρείες και ενίσχυση του παράνομου στοιχηματισμού.
Το ζητούμενο για την Επιτροπή Παιγνίων είναι ο φόρος παίκτη να εφαρμόζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζονται αντίστοιχα έσοδα για το Δημόσιο χωρίς να δημιουργείται αντικίνητρο για τις νόμιμες εταιρείες με αποτέλεσμα να ενισχύεται ο παράνομος στοιχηματισμός.
Σήμερα μετά την τελευταία αλλαγή του 2021, ο φόρος στα κέρδη των παικτών, έχει συντελεστή στο 15% για κέρδη από 100 μέχρι 500 ευρώ και 20% από 500,01 ευρώ και πάνω, ενώ το κέρδος από 100 ευρώ και κάτω δεν φορολογείται.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΕΕΠ για τον παράνομο τζόγο, το 74% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι συμμετέχει σε παράνομα διαδικτυακά παιχνίδια γιατί δεν φορολογούνται τα κέρδη, ενώ ακολουθούν οι λόγοι ότι προσφέρουν καλύτερες αποδόσεις (55%), ότι δεν απαιτούν ταυτοποίηση του παίκτη (35%), ότι προσφέρουν καλύτερα bonus (33%), ότι διασφαλίζουν ανωνυμία στην κατάθεση/ανάληψη χρημάτων (23%) και ότι τέλος δεν επιβάλλουν όρια στην παικτική συμπεριφορά.
«Στόχος είναι να δοθεί λύση σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών καθώς το υφιστάμενο μοντέλο φορολόγησης είναι λάθος» είχε δηλώσει το καλακαίρι ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Δ. Ντζανάτος ξεκαθαρίζοντας ότι η μελέτη δεν αφορά φορολογία παιχνιδιών σε στήλες, αλλά σε συνεδρίες και ειδικότερα για live casino, onine poker και slots.
Παράλληλα η Επιτροπή έχει ξεκινήσει μία σειρά κινήσεων προκειμένου να γίνουν αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να γίνει η Ελλάδα ελκυστική σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Επιτροπή θεωρεί ότι η αγορά τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα μπορεί σε έναν εκτεταμένο βαθμό να εξάγει τεχνογνωσία και «προϊόντα» ενώ παράλληλα μπορεί να συμβάλλει σε τόσο αυξημένο βαθμό στην έρευνα και την τεχνολογική εξέλιξη στη χώρα μας.
Για το λόγο αυτό επεξεργάζεται αλλαγές που θα δώσουν την ευκαιρία στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας να μεταφέρουν τις έδρες τους στην Ελλάδα από «φορολογικούς παράδεισους» που βρίσκονται σήμερα όπως η Μάλτα.
Οι αποφάσεις για τους συμβούλους που θα βοηθήσουν σε όλες τις παραπάνω αλλαγές αφορούν:
-Την έγκριση δαπάνης προϋπολογισμού μέχρι του ποσού 18.600 ευρώ για την παροχή νομικών υπηρεσιών για την υποστήριξη του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π. επί εξειδικευμένων νομικών ζητημάτων συναρτώμενων με το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των καζίνο (ιδίως των ΕΚΑΖ) και διαδικτυακών παρόχων.
-Την έγκριση δαπάνης προϋπολογισμού μέχρι του ποσού 13.950 ευρώ, για την παροχή νομικών υπηρεσιών σχετικά με την υποστήριξη της Ε.Ε.Ε.Π. δια της παροχής ενημερωτικών εισηγήσεων περί επικαιροποίησης του νομικού πλαισίου που διέπει την Αρχή και της καταγραφής αυτού για τη συγκρότηση αντίστοιχων Μητρώων Νόμων και Κανονισμών με περιληπτική αποτύπωση και παρουσίαση αυτών.
-Την έγκριση δαπάνης προϋπολογισμού μέχρι του ποσού 18.600 ευρώ για την παροχή νομικών υπηρεσιών νομικής υποστήριξης του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π. διά της παροχής απόψεων, προτάσεων και γνωμοδοτικών σημειωμάτων επί του κανονιστικού πλαισίου της Ε.Ε.Ε.Π. και επί εξειδικευμένων προτεινόμενων ρυθμίσεων που αφορούν τον εποπτικό ρόλο της Αρχής και τη βελτίωση της λειτουργίας της (αρμοδιότητες, στελέχωση, προσλήψεις κτλ.).
-Την έγκριση δαπάνης προϋπολογισμού μέχρι του ποσού 15.872 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών νομικής υποστήριξης της Ε.Ε.Ε.Π. δια της παροχής συμβουλευτικού έργου σχετικά με τη νομική επεξεργασία διατάξεων, νόμων, κανονισμών και γνωμοδοτικών σημειωμάτων επί του εν λόγω αντικειμένου, καταγραφή του συνόλου των γνωμοδοτικών σημειωμάτων που έχουν συνταχθεί για λογαριασμό της Ε.Ε.Ε.Π. και περιληπτική αποτύπωση του περιεχομένου αυτών για τη συγκρότηση πλήρους μητρώου γνωμοδοτήσεων, καταγραφή βασικών νόμων (ν.2206/1994, ν.2043/2000, ν.3051/2002, ν.4002/2011) που διέπουν την Ε.Ε.Ε.Π. και αξιολόγηση/σχολιασμός της αναγκαιότητας των τροποποιήσεων/αντικαταστάσεων που έχουν υποστεί οι διατάξεις των νόμων αυτών.