Οι καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας εξακολουθούν να μην αυξάνονται τόσο γρήγορα όσο πριν από την πανδημία, ανέφερα αναλυτές που επικαλείται το CNBC.
Οι λιανικές πωλήσεις για την περίοδο των διακοπών, από 29 Σεπτεμβρίου έως 5 Οκτωβρίου, αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με αναφορές κρατικών μέσων ενημέρωσης που δημοσίευσαν τα στοιχεία του κινεζικού Υπουργείου Εμπορίου. Τα στοιχεία δεν περιλάμβαναν την 6η Οκτωβρίου, την τελευταία ημέρα των οκταήμερων διακοπών της «Χρυσής Εβδομάδας».
Ενώ αυτό το νούμερο σηματοδότησε άνοδο του ρυθμού από τον Αύγουστο, η πολυετής τάση στις λιανικές πωλήσεις δείχνει αύξηση μικρότερη από 3% ετησίως από την έναρξη της πανδημίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Christine Peng της UBS.
«Αυτό που λέμε είναι ότι υπάρχει ανάκαμψη, αλλά θα είναι σταδιακή», ανέφερε η Peng στο CNBC. «Σήμερα η αύξηση της κατανάλωσης εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερη από τα επίπεδα της προ Covid εποχής».
Οι πωλήσεις λιανικής της Κίνας μειώθηκαν κατά 0,2% το 2022, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Αντίθετα, το 2019 πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, οι λιανικές πωλήσεις είχαν γνωρίσει αύξηση κατά 8%.
Η UBS αναμένει ότι η αύξηση της κατανάλωσης θα επιταχυνθεί κατά 5% ή ακόμα και 6% προς το τέλος του 2024, είπε η Peng, σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχει περίπτωση» οι λιανικές πωλήσεις να επιστρέψουν στο 9% στο εγγύς μέλλον λόγω της χαμηλής εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Η ίδια, επεσήμανε επίσης τον αντίκτυπο της πτώσης της αγοράς των ακινήτων - δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πλούτου των νοικοκυριών βρίσκεται σε ακίνητα - και τη μείωση των κρατικών δαπανών λόγω των προβλημάτων του εσωτερικού χρέους. Οι καταναλωτές παραμένουν αβέβαιοι για το μελλοντικό τους εισόδημα, εν μέσω αυστηρότερων κανονιστικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης.
«Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν μια προσεκτική στάση όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματα», είπε η Peng.
Η μεγάλη αργία της Κινεζικής Χρυσής Εβδομάδας που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, είδε τον εγχώριο τουρισμό να ανακάμπτει στα επίπεδα περίπου πριν από την πανδημία. Τα ταξίδια στο εξωτερικό δεν είχαν ακόμη ανακάμψει πλήρως στα επίπεδα του 2019.