Επεκτείνονται οι έλεγχοι στην αγορά για τις τιμές – Στο «στόχαστρο» 20 εταιρείες και νέος κύκλος για τη «Μείωση Τιμής»

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Επεκτείνονται οι έλεγχοι στην αγορά για τις τιμές – Στο «στόχαστρο» 20 εταιρείες και νέος κύκλος για τη «Μείωση Τιμής»
Ο βασικός στόχος των ελέγχων δεν είναι απλά η επιβολή προστίμου, αλλά να οδηγηθεί η κάθε επιχείρηση στην μείωση των τιμών στα ράφια των σουπερμάρκετ.

Το μήνυμα πως οι έλεγχοι στην αγορά για την διατήρηση του πλαφόν στα μεικτά περιθώρια κέρδους θα συνεχιστούν στέλνει το υπουργείο Ανάπτυξης, με τις αρμόδιες υπηρεσίες να εξετάζουν αυτή την περίοδο πάνω από 20 συνολικά εταιρείες, έξι εκ των οποίων πολυεθνικές με καταναλωτικά προϊόντα στην ελληνική αγορά.

Είναι πολύ πιθανό μέσα στις επόμενες ημέρες να ανακοινωθούν νέα πρόστιμα, τα οποία όπως συνέβη και την τελευταία φορά αναμένεται να συνοδευτούν με ανακοίνωση των ονομάτων των εταιρειών που «σπάνε» το πλαφόν, εφόσον βέβαια το ύψος του προστίμου ξεπερνά τα 50.000 ευρώ.

Εξάλλου, ο βασικός στόχος των ελέγχων δεν είναι απλά η επιβολή προστίμου, αλλά να οδηγηθεί η κάθε επιχείρηση στη μείωση των τιμών στα ράφια των σουπερμάρκετ και υπό αυτό το πλαίσιο η δημοσίευση των ονομάτων, μπορεί να λειτουργήσει ως ένα ακόμη μοχλός πίεσης.

Στο μεταξύ από την ερχόμενη Δευτέρα, ξεκινούν και οι έλεγχοι της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στα καταστήματα των σουπερμάρκετ, για να διαπιστωθεί εάν έχουν τοποθετήσει τα καρτελάκια «μόνιμης μείωσης τιμής» για τα προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η τιμή τους κατά τουλάχιστον 5%.

Τα προϊόντα που έχουν δηλωθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για τη «μόνιμη μείωση τιμής», προσεγγίζουν τα 700. Πρόκειται, κυρίως, για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά.

Ειδικά για τη μείωση τιμής, το υπουργείο Ανάπτυξης δίνει και στους καταναλωτές τον ρόλο «ελεγκτή» ετοιμάζοντας ειδική εφαρμογή στην πλατφόρμα «e-katanalotis», μέσω της οποίας ο κάθε πολίτης θα μπορεί να στέλνει επιτόπου από το κινητό καταγγελίες, τις οποίες θα εξετάζουν οι υπηρεσίες του ΥΠΑΝ.

Οι προσφυγές και οι προσφορές στα ράφια

Στο μεταξύ οι δύο πολυεθνικές εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ προετοιμάζουν προσφυγές. Σύμφωνα με πληροφορίες, η βασική διαφωνία εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο ελέγχεται το περιθώριο κέρδους, ενώ στελέχη της αγοράς εκφράζουν και το σκεπτικό πως το πλαφόν είναι μια ρύθμιση που δεν μπορεί να διαρκεί σχεδόν για δύο χρόνια.

Από την άλλη πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, αναφέρουν πως ειδικά τώρα είναι επιβεβλημένη η ρύθμιση για τα περιθώρια κέρδους, καθώς οι τιμές στις πρώτες ύλες παγκοσμίως υποχωρούν από τα πολύ υψηλά επίπεδα των τελευταίων μηνών, ενώ γενικά πτωτική είναι και η πορεία των τιμών ενέργειας.

Στα ράφια των σουπερμάρκετ πάντως συνεχίζονται και οι προσφορές, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Circan, σχεδόν το 23% των πωλήσεων σε αξία που έγιναν τον Αύγουστο στα επώνυμα προϊόντα ήταν υπό το καθεστώς προσφοράς, ποσοστό που ένα χρόνο πριν ήταν 19,9%. Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων υπό προωθητική ενέργεια καταγράφεται στα κατεψυγμένα τρόφιμα και ακολουθούν τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ηλεκτρονικές συναλλαγές: Έκρηξη στις απάτες – Χάθηκαν 12,5 εκατ. ευρώ σε ένα εξάμηνο

ΕΛΤΑ: Αξιοποίηση ακινήτων, μετασχηματισμού συνέχεια και στόχος η κερδοφορία το 2025  

Πόρισμα-σοκ του Ελεγκτικού Συνεδρίου για απευθείας αναθέσεις στις δημόσιες συμβάσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider