Αγώνας δρόμου για εννέα ιδιωτικοποιήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αγώνας δρόμου για εννέα ιδιωτικοποιήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ

Ένα τρίμηνο «φωτιά» έχει μπροστά της η διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΛΠ, και το Ελληνικό αποτελούν μερικά μόνο από τα ανοιχτά μέτωπα, τα οποία θα πρέπει να κλείσουν άμεσα δεδομένης και της στενής παρακολούθησης υπό την οποία βρίσκεται το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων από τους εκπροσώπους των θεσμών. Το χρονοδιάγραμμα είναι ασφυκτικό καθώς ο στόχος όπως τον έθεσε την Τρίτη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είναι τα έσοδα το 2016 να φθάσουν τα 3 δισ. ευρώ.

Όπως όλα δείχνουν η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θα είναι η πρώτη αποκρατικοποίηση που θα κλείσει από το ΤΑΙΠΕΔ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Ταμείου, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας εντός των επόμενων 10 ημέρων αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με την κοινοπραξία της γερμανικής Fraport. H συμφωνία θα αποφέρει 1,23 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία, ενώ σημαντικά θα είναι και τα ετήσια έσοδα.

Παράλληλα, προχωρά και η διαδικασία για τον ΟΛΠ. Η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών πήρε μια μικρή παράταση μιας εβδομάδας για τις 21 Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα οι υποψήφιοι επενδυτές είναι τρεις: Η κινέζικη Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Σήμερα Τετάρτη ξεκινά και η διαδικασία due diligence για την ΔΕΣΦΑ από τους δύο ενδιαφερόμενους για το 17% της εταιρείας διαχείρισης φυσικού αερίου που δεν θα αποκτήσει η αζέρικη Socar. Οι δύο διεκδικητές είναι η ιταλική Snam και η κοινοπραξία της βελγικής Fluxys με την ισπανική Enagas.

Εντός του Δεκεμβρίου θα ξεκινήσουν και οι διαπραγματεύσεις με τους ιδιώτες μετόχους που κατέχουν κατέχουν το 45% του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος» για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου κατά 20 χρόνια. Σε δεύτερη φάση πρόκειται να πωληθεί το 30% της εταιρείας του αεροδρομίου που έχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ξανά και η αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αν και η διαδικασία θα πάρει σίγουρα μια παράταση. Η επίσημη προθεσμία λήγει τον Νοέμβριο του 2016. Σε αυτό το μέτωπο κρίσιμο κρίνεται το θέμα της άδειας καζίνο, το οποίο όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης. Πάντως, η εταιρεία Ελληνικό ΑΕ που έχει την κυριότητα του ακινήτου έχει νέο διοικητικό συμβούλιο και είναι έτοιμη να ξεκινήσει ξανά τις συζητήσεις με την κοινοπραξία της Lamda Development με στόχο την βελτίωση της υφιστάμενης σύμβασης για να ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης.

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 αναμένεται και ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Οι προσφορές για τους δύο τελευταίους διαγωνισμούς έχουν προγραμματιστεί για τις 15 Ιανουαρίου, αλλά σίγουρα θα υπάρξει παράταση.

Εντός των ημερών αναμένεται και η κατάθεση νέου ειδικού χωροταξικού σχεδίου (ΕΣΧΑΔΑ) για τον Αστέρα Βουλιαγμένης από την κοινοπραξία της τουρκικής Dogus και κρατικών funds από Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κουβέιτ. Τo προηγούμενο σχέδιο που προέβλεπε την κατασκευή 100 νέων τουριστικών κατοικιών απορρίφθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Παράλληλα, κλείνουν και οι εκκρεμότητες για τα δύο τουριστικά ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ στη Κασσιόπη της Κέρκυρας που είχε περάσει στην αμερικανική NCH Capital και στην Αφάντου Ρόδου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider