Τις παραγγελίες νέων πλοίων συνεχίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ειδικά στον τομέα των tankers μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου εν μέσω ισχυρών προοπτικών για τα επόμενα χρόνια.
Η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο ακόμη aframax/LR2 δεξαμενόπλοιων με το ναυπηγείο Zhousan Changhong στην Κίνα κατά την παραλαβή ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανεβάζοντας στα έξι τα πλοία LR2 που έχει υπό ναυπήγηση στο συγκεκριμένο ναυπηγείο.
Αν και δεν ανακοινώθηκαν οι λεπτομέρειες της συμφωνίας, ναυλομεσιτικές πηγές εκτιμούν το κόστος των συγκεκριμένων πλοίων, τα οποία εκτός από συμβατικά καύσιμα θα έχουν τη δυνατότητα να κάψουν μεθανόλη και LNG, στα 72 εκατ. δολάρια.
H Navios έχει παραγγείλει συνολικά 16 πλοία από το ναυπηγείο Zhoushan Changhong στην Κίνα τα τελευταία χρόνια, ενώ αναμένει και έξι πλοία από τα ναυπηγεία της Κ Shipbuilding στη Νότιο Κορέα.
Στη ναυπήγηση επιπλέον πλοίων έχει προχωρήσει και η Dynacom Tankers Management, του Γιώργου Προκοπίου. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία παρήγγειλε οκτώ νέα suezmax tankers δυναμικότητας 158.000 dwt στα ναυπηγεία της New Times Shipbuilding στην Κίνα. Τα tankers θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers) και θα έχουν μηχανές διπλού καυσίμου.
Σημειώνεται πως οι εταιρείες του Γ. Προκοπίου έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε ένα μπαράζ ναυπηγήσεων με τη συνολική αξία των παραγγελιών από τις αρχές του 2022 έως και σήμερα να εκτιμάται από ναυλομεσιτικούς οίκους σε πάνω από 3,8 δισ. δολάρια.