Στον «δρόμο» για... υπογραφές το «Ιωάννινα - Κακαβιά» των 300 εκατ. – Παίρνουν σειρά projects ύδρευσης 250 εκατ.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στον «δρόμο» για... υπογραφές το «Ιωάννινα - Κακαβιά» των 300 εκατ. – Παίρνουν σειρά projects ύδρευσης 250 εκατ.
Περνάει από τη Βουλή το μεγάλο οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, αρχικού ύψους 310 εκατ. ευρώ, μπαίνοντας σε τροχιά υπογραφής, με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Ακολουθούν προσεχώς και φράγματα σε Λέσβο, Δυτική Ελλάδα για ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ.

Σήμερα περνάει από τη Βουλή το μεγάλο οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, αρχικού ύψους 310 εκατ. ευρώ, μπαίνοντας σε τροχιά υπογραφής, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών. Όσον αφορά στον οδικό άξονα που θα ενώσει την Ιόνια Οδό με την Εγνατία Οδό και τα ελληνοαλβανικά σύνορα, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, όπως εκτίμησε εχθές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο πρώτο διεθνές συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, αυτό θα υπογραφεί εντός Ιουλίου.

Προσωρινός ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ. Μαζί με αυτό, εντός του θέρους αναμένεται, εκτός απροόπτου, να «πέσουν υπογραφές» και για τα δύο φράγματα που πρόσφατα ανέφερε το insider.gr, το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο (ανάδοχος ΑΚΤΩΡ) και το έργο ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας (ΤΕΡΝΑ), συνολικού ύψους 255 εκατ. ευρώ, που τελικά βρίσκουν πόρους από το ΠΔΕ (βγήκαν εκτός Ταμείου Ανάκαμψης). Τα έργα αναμένεται να παρουσιαστούν σε υπουργικό συμβούλιο. Σημειώνεται ότι για τέσσερα αντιπλημμυρικά έργα που έχασαν επίσης το τρένο του Ταμείου Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 184,48 εκατ. ευρώ, άνοιξε ο δρόμος του ΕΣΠΑ, μέσω της ένταξής τους στο πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027».

Πρόκειται για τα εγγειοβελτιωτικά και αντιπλημμυρικά έργα στις παραλίμνιες περιοχές Αμβρακίας - Αμφιλοχίας και Βάλτο του Ν. Αιτωλοακαρνανίας (Α’ Φάση), τα αντιπλημμυρικά Λουτρακίου Περαχώρας Αγίων Θεοδώρων (Β' Φάση), τα έργα διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή Ωραιοκάστρου και τα συμπληρωματικά έργα ταμιευτήρα Μπραμιανού, αντιπλημμυρικά έργα Γρα Λυγιάς και φράγματος Μύρτου στον νομό Λασιθίου Κρήτης (με ανάδοχο Intrakat).

Το οδικό έργο

Όσον αφορά στο «Ιωάννινα – Κακαβιά», το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση. H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15m, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25m), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ Κοσμηράς-Ασβεστοχωρίου, Α/Κ Γραμμενοχωρίων, Α/Κ Πασσαρώνος, Α/Κ Ζίτσας, Α/Κ Καρυών).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Dimand: «Ψήνει» στρατηγικές συνεργασίες, ετοιμάζει exit από Πύργο Πειραιά και Μινιόν – Πώς προχωρούν νέες αναπτύξεις

Lamda Development - Ελληνικό: «Σαρώνουν» τα ακίνητα της Little Athens οι ξένοι

O άθλος της Eurobank - Αγκάθι το DTC - Αλλάζει χέρια το Kinetta Beach

gazzetta
gazzetta reader insider insider