Σε μια δυνατή εκπτωτική περίοδο ποντάρει το λιανεμπόριο – Ξεκίνησε ο «χορός» των προσφορών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε μια δυνατή εκπτωτική περίοδο ποντάρει το λιανεμπόριο – Ξεκίνησε ο «χορός» των προσφορών
Σε θέση... μάχης ο εμπορικός κόσμος της χώρας ενόψει της έναρξης των θερινών εκπτώσεων στις 8 Ιουλίου. Τι δηλώνουν στο insider.gr παράγοντες της αγοράς.

Για μια περίοδο υψηλών προσδοκιών προετοιμάζεται σύσσωμος ο εμπορικός κόσμος της χώρας, ενόψει της έναρξης των θερινών εκπτώσεων την ερχόμενη εβδομάδα, με τους επιχειρηματίες του κλάδου να προσβλέπουν στην πολυπόθητη «ανάσα» στα ταμεία τους, ποντάροντας σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων τους μετά τις «χαμηλές πτήσεις» της πασχαλινής περιόδου κι ενώ τα μηνύματα από το τουριστικό κύμα κρίνονται κάτι παραπάνω από θετικά.

Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και το Σάββατο 31 Αυγούστου, ενώ ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στα καταστήματα να λειτουργήσουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων και δη την Κυριακή 14 Ιουλίου.

«Είμαι αισιόδοξος ότι θα πάμε καλά», δηλώνει στο insider.gr ο αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρος Καπράλος, εξηγώντας πως η κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου δημιουργεί πρόσθετες καταναλωτικές ανάγκες είτε λόγω διακοπών, είτε στη σκιά της διεξαγωγής αρκετών κοινωνικών εκδηλώσεων (γάμοι, βαπτίσεις κλπ) που ωθούν τους καταναλωτές στα εμπορικά καταστήματα.

«Εκτιμούμε πως θα υπάρξει κινητικότητα στα καταστήματα με τη στήριξη και του κλάδου του τουρισμού», προβλέπει, αναγνωρίζοντας βέβαια πως η αγοραστική δύναμη του Έλληνα έχει μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, υπό το βάρος της κόπωσης που βιώνει από το επίμονο ράλι τιμών που καταγράφεται και έχει επίκεντρο τα τρόφιμα.

Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, το λιανικό εμπόριο υπόσχεται «γενναίες» εκπτώσεις και διασφάλιση ισορροπίας μεταξύ τιμής και ποιότητας των προϊόντων υπέρ του καταναλωτή, ενώ παραδοσιακά οι κλάδοι που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου τις επόμενες εβδομάδες θα είναι εκείνοι της ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών και ειδών που συνδέονται με την περίοδο των διακοπών, όπως είδη μπάνιου, κάμπινγκ κλπ.

Ξεκίνησαν ήδη οι προσφορές, στο «παιχνίδι» και οι μικρομεσαίοι

Ενόψει, μάλιστα, της έναρξης της εκπτωτικής περιόδου στις 8 του μήνα, αρκετά καταστήματα έχουν επιδοθεί σε ένα δεκαήμερο προσφορών, προκειμένου να προετοιμάσουν την αγορά και να καλλιεργήσουν θετικές προσδοκίες στους καταναλωτές.

Ήδη από τις 27-28 Ιουνίου καταστήματα γυναικείας, ανδρικής και παιδικής ένδυσης, υπόδησης, βρεφικών ειδών, καλλυντικών κ.α. ενημερώνουν με e-mails και μηνύματα τους καταναλωτές για μεγάλες προσφορές που ξεκινούν από 30% και φτάνουν έως και το 50% και βρίσκονται ήδη σε ισχύ.

Σε αυτό το δεκαήμερο προσφορών πρωτοστατούν οι πιο μεγάλες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου, ωστόσο παρούσες δηλώνουν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου να διεκδικήσουν σημαντικά μερίδια από τη συνολική «πίτα» της αγοράς.

«Τα μικρότερα εμπορικά καταστήματα είναι πάντοτε πιο κοντά στον καταναλωτή, έχοντας πλήρη επίγνωση των αναγκών του. Είναι πιο προσωποποιημένα και πολλές φορές τα αποζητά ο καταναλωτής», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Καπράλος, εκτιμώντας πως και τα μικρότερα συνοικιακά καταστήματα μπορούν, σαφέστατα, να επωφεληθούν της εκπτωτικής περιόδου.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας

Στο μεταξύ, σε ισχύ έχει τεθεί από χθες 1η Ιουλίου η υποχρεωτική εφαρμογή της ψηφιακής εργασίας στο λιανεμπόριο, όπως επίσης και στη βιομηχανία.

Ωστόσο, στις 30 Ιουνίου και δη στο... παρά ένα της υποχρεωτικής εφαρμογής, εστάλη εγκύκλιος του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής της Επιθεώρησης Εργασίας, Γιώργου Τσιλιβάκη, στην οποία επισημαίνεται πως «δεδομένου του μεγάλου όγκου των επιχειρήσεων και εργαζομένων, καλούνται οι επιθεωρητές εργασίας κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του μέτρου, που συμπίπτει με τη θερινή τουριστική περίοδο, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους να εξαντλήσουν τον συμβουλευτικό και υποστηρικτικό ρόλο της Επιθεώρησης Εργασίας τόσο προς τους εργοδότες όσο και προς τους εργαζόμενες, προκειμένου η προσαρμογή να πραγματοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Η εγκύκλιος δε αυτή ερμηνεύεται ως μη υποχρέωση επιβολής κυρώσεων - προστίμων σε όσες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας δεν έχουν προχωρήσει στην εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας.

«Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι ένα δύσκολο εγχείρημα αλλά εκτιμώ ότι θα πάει καλά, εφόσον υπάρξει μια περίοδος εκπαίδευσης για τους εμπλεκόμενους κλάδους. Καθυστερήσεις και προβλήματα πάντα θα υπάρχουν, αρκεί να επιλύονται», εκτιμά ο κ. Καπράλος, χαρακτηρίζοντας θετική εξέλιξη τη μη επιβολή προστίμων μεσούσης της τουριστικής περιόδου και κρίνοντας επιτακτική την ανάγκη μετάβασης των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου στην ψηφιακή εποχή.

Να σημειωθεί εδώ πως η ψηφιακή κάρτα εργασίας βρίσκεται πιλοτικά σε ισχύ στο λιανεμπόριο και τη βιομηχανία από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Αίτημα για παράταση στην υποβολή κυρώσεων είχε καταθέσει την περασμένη εβδομάδα στη νέα υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, η ΕΣΕΕ, ενώ στο πλαίσιο της πληρέστερης ενημέρωσης του εμπορικού κόσμου για την εφαρμογή του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, πραγματοποίησε πρόσφατα συνάντηση εργασίας με τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας Γιώργο Τζιλιβάκη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εξάρχου (Intrakat): Η ΕΕ πρέπει να επανασυνδέσει την ατζέντα της με τα προβλήματα των πολιτών

Έρευνα EY: Ενισχύεται η ακεραιότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις - Παραμένουν οι προκλήσεις

Κ. Μαύρος (ΔΕΗ): Η ενεργειακή ασφάλεια στην ΝΑ Ευρώπη συναρτάται με επενδύσεις σε ΑΠΕ, μπαταρίες και δίκτυα

gazzetta
gazzetta reader insider insider