Έως το Πάσχα εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το νέο πληροφοριακό σύστημα και η ιστοσελίδα που στήνει το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, με στόχο τη ενημέρωση των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρήσεων που δυσκολεύονται στη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων τους ή επιδιώκουν αναχρηματοδότηση των οφειλών τους.
Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), ήδη ξεκίνησε τις διαγωνιστικές διαδικασίες με σκοπό τη δημιουργία πληροφοριακού συστήματος και ιστοσελίδας που θα στηρίζει τις εργασίες των Κέντρων Ενημέρωσης Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ). Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών από τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να αναλάβουν το έργο είναι η 16η Ιανουαρίου του 2017.
Μάλιστα η δημιουργία της ιστοσελίδας θα έχει ως στόχο οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές να μπορούν να υποβάλλουν και να λαμβάνουν ηλεκτρονικά απαντήσεις και συμβουλές χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική τους παρουσία σε κάποιο από τα Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών.
Στόχος είναι το πληροφοριακό σύστημα σε πλήρη λειτουργία να μπορεί να εξυπηρετεί 1.800.000 πολίτες μέσω των 250 χρηστών –υπάλληλων των ΚΕΥΔ. Ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε 61 συναλλαγές το λεπτό μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους .
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να στέλνουν ηλεκτρονικά το ερώτημα τους στους οικονομολόγους και νομικούς της υπηρεσίας και στη συνέχεια να λαμβάνουν τις σχετικές απαντήσεις.
Επιπλέον στην σελίδα της Ειδικής Γραμματεία; Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους θα υπάρχουν και οδηγίες, συμβουλές, νομοθετικές διατάξεις σχετικά με την διευθέτηση των κόκκινων δανείων και των εργαλείων που οι δανειολήπτες μπορούν να αξιοποιήσουν. Επίσης θα φιλοξενούνται και υποδείγματα αναφορικά με τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης ανά νοικοκυριό, ώστε οι δανειολήπτες να μπορούν να κατανοούν καλύτερα τις δυνατότητες που τους παρέχει το νομοθετικό πλαίσιο για τη ρύθμιση των χρεών τους.
Όσον αφορά για τα «ΚΕΠ των δανειοληπτών» και αυτά αναμένεται να ξεκινήσουν την λειτουργία τους σταδιακά μέσα στο επόμενο τρίμηνο με στόχο να καλύψουν περί τις τριάντα περιοχές σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Οι υπηρεσίες που θα παρέχουν τα «ΚΕΠ των δανειοληπτών» είναι παρακάτω:
- Η υποστηρίξη και καθοδήγηση των δανειοληπτών στην κατάρτιση οικογενειακών, ατομικών ή επιχειρηματικών προϋπολογισμών για την τήρηση των ρυθμίσεων ή διακανονισμών που έχουν κάνει με τις τράπεζες προκειμένου να εξυπηρετούν χωρίς καθυστερήσεις τις οφειλές τους.
- Η ενημέρωση για τη λήψη νέου δανείου ή για συμφωνία ρύθμισης, υπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης ανάλογα με την περίπτωση.
- Θα παρέχουν συμβουλές για τις έννοιες του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”, τα δικαιώματά τους και το χρονικό ορίζοντα προστασίας τους από τραπεζικές συμβάσεις πίστωσης ή διευθέτησης οφειλών.
- Θα διαθέτουν τυποποιημένα υποδείγματα του νόμου Κατσέλη και του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών συνδράμοντας τους δανειολήπτες στην ορθή συμπλήρωση των στοιχείων τους.
- Θα ενημερώνουν τους δανειολήπτες για τις δυνατότητες που έχουν με την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους.
- Θα παραλαμβάνουν καταγγελίες και να τις διαβιβάζουν στη γενική γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή.
- Παρέχουν συνδρομή στα νοικοκυριά και τους μικροεπιχειρηματίες για την κατανόηση των όρων δανείων ή ρυθμίσεων που τους έχουν προτείνει οι τράπεζες.