Ανάμεσα στα θέματα που θα απασχολήσουν το υπουργικό συμβούλιο σήμερα είναι και η παρουσίαση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταïκούρα, ερανιστικού νομοσχεδίου για ένα οδικό έργο στο Λεκανοπέδιο, το οποίο στο υπουργείο θεωρούν ότι μπορεί να δώσει κάποιες «ανάσες» στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ιδίως στην Δυτική Αττική. Ειδικότερα, πρόκειται για την εισήγηση από τον κ. Σταïκούρα σχετικά με τη δημοπράτηση του έργου σύνδεσης Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, ανισόπεδων κόμβων Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων. Με παλιότερα δεδομένα, το σημαντικό αυτό οδικό έργο έχει προϋπολογισμό πέριξ των 60 – 70 εκατ. ευρώ. Όπως πρόσφατα είχε αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, μιλώντας σε σχετικό forum (Green Deal του ΤΕΕ) για τα έργα, η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στόχος είναι να ολοκληρωθεί η κάλυψη της χρηματοδότησης το επόμενο διάστημα ούτως ώστε το έργο να μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός των πρώτων μηνών του 2025.
Με την λειτουργία του έργου στο υπουργείο εκτιμούσαν ότι θα αποσυμφορηθεί ο κόμβος Λεωφόρου Αθηνών και Λεωφόρου Σχιστού. Με την κατασκευή του εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή σύνδεση από την Αθήνα προς την περιοχή Σκαραμαγκά – Ασπροπύργου, την Ολυμπία Οδό, προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά. Βέβαια, η ολοκλήρωση των μελετών θα φέρει και επικαιροποίηση στο τεχνικό αντικείμενο και το κόστος του έργου. Το έργο συνδέεται και με τις περίφημες σήραγγες – φαντάσματα, μια σύμβαση που στοίχισε στο δημόσιο 22 εκατ. ευρώ. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ. Αθηνών.
Σε γενικές γραμμές, δηλαδή, βάσει παλιών πλάνων, το έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και την απευθείας σύνδεση με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Επίσης, την επέκταση των κλάδων εισόδου – εξόδου του νέου ημικόμβου Σκαραμαγκά ώστε να γίνει η σύνδεση, την αναβάθμιση του κόμβου Σχιστού, την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Ναυπηγείων, καθώς και την αναδιαμόρφωση της εθνικής οδού και της λεωφόρου Σχιστού μεταξύ αυτών των κόμβων.
Κατά καιρούς το insider.gr έχει αναδείξει αρκετές φορές τις προσπάθειες της κυβέρνησης να αναβιώσει τον εν λόγω έργο, και ως ένα εξ αυτών που θα φέρουν οφέλη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και στην ποιότητα ζωής ιδίως στην Δυτική Αττική. Βέβαια, μένει να φανεί τόσο το ακριβές τεχνικό σχέδιο όσο και το ύψος του προϋπολογισμού, θέματα που λογικά θα αναφερθούν από σήμερα και μετά.