Mandate σε BofA Securities, Deutsche Bank, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Εθνική Τράπεζα και Société Générale για την έκδοση 10ετούς τίτλου, με ωρίμανση στις 15 Ιουνίου του 2035 έδωσε ο ΟΔΔΗΧ. Ακόμη, ο ΟΔΔΗΧ ανακοίνωσε ότι η δημοπρασία ομολόγων (σ.σ. επανέκδοση) που είχε προγραμματιστεί για την 15η Ιανουαρίου 2025 δε θα πραγματοποιηθεί, λόγω της επικείμενης κοινοπρακτικής έκδοσης 10-ετούς ομολόγου.
Η έξοδος στις αγορές θα γίνει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα με βάση τις συνθήκες της αγοράς, ενώ στόχος αναμένεται να είναι η άντληση 2,5 με 3 δισ. ευρώ από τα συνολικά 8 δισ. ευρώ που σχεδιάζει να αναζητήσει μέσω δανεισμού η χώρα μας για το σύνολο της χρονιάς, όπως είχε γράψει από χτες το insider.gr.
H στρατηγική για το 2025
Στόχοι της διαχειριστικής πολιτικής του χαρτοφυλακίου Δημοσίου Χρέους όπως την παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, στο υπουργικό συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής είναι:
- Η διατήρηση του επιτοκιακού κινδύνου, στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα
- Η διατήρηση του συναλλαγματικού κινδύνου στα τρέχοντα μηδενικά επίπεδα
- Η διατήρηση του κινδύνου πληθωρισμού στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα
- Η περαιτέρω μείωση του κινδύνου αυξημένων μελλοντικών δαπανών τόκων,
- Η είσπραξη θετικής παρούσας αξίας μέσω αναδόμησης υφιστάμενων ή σύναψης νέων διαχειριστικών πράξεων που συνδυαστικά με τις υφιστάμενες θα διασφαλίζουν σταθερή μελλοντική μείωση τόκων για διάστημα π.χ. 5 ή 10 ετών, υπό την προϋπόθεση ότι οι προαναφερόμενοι διαχειριστικοί στόχοι ικανοποιούνται
- Η σύναψη διαχειριστικών πράξεων μελλοντικής έναρξης με στόχο την περαιτέρω επιμήκυνση της περιόδου σταθερότητας δαπανών τόκων και εν γένει της εξυπηρέτησης του χρέους
Η εκδοτική πολιτική για το έτος 2025 θα εστιάζει:
- Στην κάλυψη των μικτών χρηματοδοτικών αναγκών του Ελληνικού Δημοσίου.
- Στην περαιτέρω επέκταση της επενδυτικής βάσης των ελληνικών ομολόγων, ειδικά μετά και εξαιτίας της απόκτησης της επενδυτικής βαθμίδας.
- Στη διασφάλιση της συνεχούς εκδοτικής παρουσίας του Δημοσίου στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων για τη διατήρηση μιας αξιόπιστης καμπύλης αποδόσεων, ώστε να αποτελεί σημείο αναφοράς για όλη την ελληνική οικονομία, καθώς και για την εύρεση της «δίκαιης-εύλογης αξίας» του συνόλου των ελληνικών περιουσιακών στοιχείων,
- Στην περαιτέρω μείωση των περιθωρίων τόσο του κινδύνου ρευστότητας, όσο και του πιστωτικού κινδύνου, από τα οποία θα προκύψει περαιτέρω μείωση του κόστους δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου.
- Στη βελτίωση της ρευστότητας και του όγκου συναλλαγών στη δευτερογενή αγορά Ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου.
- Στη διατήρηση της συνολικής εγχώριας ρευστότητας χρήματος, που βαίνει μειούμενη λόγω και των ετήσιων δαπανών εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους (τόκοι και χρεολύσια) κυρίως προς αλλοδαπούς επενδυτές και δανειστές, του Ιδιωτικού και του Επίσημου Τομέα.
- Στη μείωση του κινδύνου αναχρηματοδότησης, με παράλληλη δημιουργία χώρου για εκδοτική δραστηριότητα, μέσω της αντικατάστασης βραχυχρόνιου χρέους με μεσομακροχρόνιο.
- Στη σταδιακή μείωση αλλά ταυτόχρονα διατήρηση του ύψους των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου σε ικανοποιητικά επίπεδα,
- Στην παροχή επιπλέον «ασφάλειας» προς τους οίκους αξιολόγησης για πιθανή περαιτέρω αναβάθμιση του αξιόχρεου του Ελληνικού Δημοσίου.