Αλλαγές προσώπων θα δρομολογηθούν σύντομα στη διοικητική πυραμίδα του υπουργείου Οικονομικών, καθώς μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 θα τοποθετηθούν νέοι γενικοί γραμματείς.
Ήδη με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου απευθύνθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση των θέσεων του Διοικητικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου Οικονομικών, του Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου Οικονομικών, του Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, του Τομεακού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, του Ειδικού Γραμματέα του ΣΔΟΕ και του Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας και για τις πέντε θέσεις αρχίζει την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018 και λήγει την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018.
Η αίτηση υποψηφιότητας θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο ΑΣΕΠ αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr). Με την αίτηση θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά και αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, προκειμένου οι υποψήφιοι να αξιολογηθούν πληρέστερα κατά τη διαδικασία επιλογής από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων.
Η επιλογή των υποψηφίων θα πραγματοποιείται από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων, το οποίο θα κρίνει το παραδεκτό των αιτήσεων και στη συνέχεια θα αξιολογεί τα προσόντα των υποψηφίων, βάσει των δηλωθέντων στα βιογραφικά τους σημειώματα.
Εν συνεχεία, θα καλεί τους επικρατέστερους να υποβάλλουν τα απαιτούμενα για την απόδειξη των αναφερομένων στο βιογραφικό τους σημείωμα προσόντων δικαιολογητικά, και θα συνεκτιμά την εν γένει προσωπικότητα των υποψηφίων, κατόπιν δομημένης συνέντευξης, στην οποία θα καλούνται υποχρεωτικά, εφόσον υπάρχουν, τουλάχιστον 10 υποψήφιοι, εκ των οποίων τουλάχιστον έξι πρέπει να είναι υποψήφιοι, μέλη του Μητρώου Επιτελικών Στελεχών του Δημοσίου.
Στη συνέχεια, το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων θα υποβάλλει στον υπουργό Οικονομικών εισήγηση με τους τρεις επικρατέστερους υποψηφίους, ένας εκ των οποίων δύναται να επιλέγεται μεταξύ των υποψηφίων που δεν υπηρετούν στο δημόσιο τομέα.
Ο διορισμός του γραμματέα θα ολοκληρώνεται με την έκδοση απόφασης του υπουργού Οικονομικών, ο οποίος επιλέγει υποχρεωτικά έναν από τους τρεις επικρατέστερους υποψηφίους για την προς πλήρωση θέση.
Οι νέοι διοικητικοί και τομεακοί γραμματείς θα διορίζονται με θητεία τεσσάρων ετών, έχοντας δικαίωμα ανανέωσης για μία φορά. Σε κάθε περίπτωση, η συνολική θητεία τους δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα οκτώ έτη. Θα καταλαμβάνουν θέση προσωπικού της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων με βαθμό 1Ο και η απασχόλησή τους θα είναι αποκλειστική καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους.
Οι υφιστάμενοι γενικοί γραμματείς θα συνυπάρξουν επί ένα εξάμηνο με τους νέους, προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς. Αυτό σημαίνει πως θα αφυπηρετήσουν την περίοδο ολοκλήρωσης του τρίτου Μνημονίου, τον Αύγουστο του 2018.