Εγκρίθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες από τις Βρυξέλλες, με άνετη πλειοψηφία η υποψηφιότητά του Απόστολου Τζιτζικώστα για να αναλάβει ρόλο Επιτρόπου, αρμόδιου για το χαρτοφυλάκιο «Βιώσιμες Μεταφορές και Τουρισμός».
Ο Έλληνας υποψήφιος πήρε το «πράσινο φως» αφού ξεπέρασε άνετα την ελάχιστη απαιτούμενη πλειοψηφία των 2/3 της Επιτροπής Μεταφορών που ήταν αρμόδια για την ακρόασή του. Σύμφωνα με πληροφορίες, την επιλογή Τζιτζικώστα καταψήφισε μόνο η Ευρώπη των Κυρίαρχων Εθνών, στην οποία μεταξύ άλλων ανήκει το γερμανικό κόμμα AfD, ενώ «αποχή» ψήφισε η ευρωπαϊκή Αριστερά.
Κατά την έναρξη της διαδικασίας ακρόασής του, η οποία κράτησε πάνω από τρεις ώρες, ο Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε μια δομημένη και προσεκτική τοποθέτηση στο πλαίσιο της οποίας παρουσίασε τις προτάσεις και τις δεσμεύσεις του στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έθεσε ως βασική προτεραιότητα την ασφάλεια στις μεταφορές, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο το να μην εφαρμόζονται οι κοινοί κανόνες και τα εργαλεία πρόληψης. Ξεχωριστά δεσμεύτηκε για μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τα ευρωπαϊκά λιμάνια αλλά και για στροφή των εμπορευματικών μεταφορών σε πιο βιώσιμα μέσα, όπως οι σιδηρόδρομοι και οι πλωτές οδοί. Για τον σιδηρόδρομο ειδικότερα, έθεσε ως κορυφαία του προτεραιότητα την ολοκλήρωση του δικτύου και τη σύνδεση των πόλεων με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας για να μειωθούν οι χρόνοι ταξιδιού.
- Δείτε επίσης: Έφτασε η ώρα που οι Επίτροποι «αντιμετωπίζουν» τους Ευρωβουλευτές - Πώς θα κριθεί εάν είναι κατάλληλοι
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική μετάβαση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, επεσήμανε ότι οι στόχοι του Green Deal θα διατηρηθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σύντομα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει πλάνο στήριξης παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων εντός ΕΕ με στόχο να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της συγκεκριμένης αγοράς.
Η αναφορά στα Τέμπη
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας αναφέρθηκε, στη βασική του ομιλία, στην τραγωδία των Τεμπών ως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της ανάγκης προτεραιοποίησης της ασφάλειας στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Απαντώντας, μάλιστα, σε ερώτηση της αντιπορέδρου της Επιτροπής Μεταφορών Έλενας Κουντουρά, τόνισε ότι ο ίδιος θα πιέσει όλες τις χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, προκειμένου να εφαρμόσουν πολιτικές ασφάλειας σιδηροδρόμου. Για την ίδια την υπόθεση των Τεμπών είπε ότι θα πράξει ό,τι προβλέπεται με βάση τις αρμοδιότητες του.
Κατά τη διάρκεια της απάντησης, η Ευρωβουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Μαρία Ζαχαρία μοίραζε στους Ευρωβουλευτές της Επιτροπής τρισέλιδη ανακοίνωση την οποία υπέγραφε και με την οποία καλούσε τα μέλη της Επιτροπής να καταψηφίσουν την υποψηφιότητα.
Τα hearings τελειώνουν στις 12 Νοεμβρίου και σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάποια απροσδόκητη εξέλιξη, το νέο Κολλέγιο των Επιτρόπων αναμένεται να πάρει τη θετική ψήφο της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου στη συνεδρίαση του Στρασβούργου, στις 25 -28 Νοεμβρίου.
Πράσινο φως και για τους τρεις άλλους υποψηφίους
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες από Βρυξέλλες, και οι τρεις άλλοι υποψήφιοι που πέρασαν σήμερα από ακρόαση εξασφάλισαν τα 2/3 των απαιτούμενων ψήφων. Ο λόγος για τον Σλοβάκο Μάρος Σεφτσοβιτς που θα είναι Επίτροπος για το εμπόριο και την οικονομική ασφάλεια, ένα πολύ σημαντικό χαρτοφυλάκιο για τις σχέσεις της Ευρώπης με τις ΗΠΑ, για τον Μαλτέζο Γκλεν Μικάλεφ, υποψήφιο Επίτροπο για θέματα διαγενεακών σχέσεων, νεολαίας, πολιτισμού και αθλητισμού και για τον Λουξεμβουργιανό Κριστόφ Χάνσεν, αρμόδιο για Γεωργία και Τρόφιμα.