Το Ευρωκοινοβούλιο θέλει να μας θυμίσει τη σημασία της Δημοκρατίας – Η νέα καμπάνια για τις Ευρωεκλογές

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το Ευρωκοινοβούλιο θέλει να μας θυμίσει τη σημασία της Δημοκρατίας – Η νέα καμπάνια για τις Ευρωεκλογές
«Αξιοποίησε τη ψήφο σου, γιατί αλλιώς θα αποφασίσουν άλλοι για σένα». Αυτό είναι το βασικό μήνυμα της νέας καμπάνιας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις φετινές Ευρωεκλογές που παρουσιάζει προσωπικές ιστορίες από το πολυτάραχο παρελθόν της Ευρώπης.

«Αξιοποίησε τη ψήφο σου, γιατί αλλιώς θα αποφασίσουν άλλοι για σένα». Αυτό είναι το βασικό μήνυμα της νέας καμπάνιας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις φετινές Ευρωεκλογές, η οποία ξεκινά από σήμερα με ένα τετράλεπτο βίντεο που μας δείχνει προσωπικές ιστορίες ηλικιωμένων Ευρωπαίων από μια παλαιότερη πολύ διαφορετική Ευρώπη, όπως τις διηγούνται στα εγγόνια τους.

Από την 95χρονη Γαλλίδα Monique Maugas- Bauzou που έχασε τους γονείς της στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και τον 82χρονο Ολλανδό Εβραίο Samuel De Leeuw που μωρό ακόμη η οικογένεια του αναγκάστηκε να τον δώσει για να γλιτώσει το Ολοκαύτωμα, έως την Τσέχα Jarmila Krockova που η οικογένεια της κυνηγήθηκε από το καθεστώς και τον 79χρόνο Ιταλό Franco Pedercini που έζησε πολλά χρόνια της ζωής του σε άλλες χώρες της Ευρώπης ως μετανάστης, το βασικό μήνυμα της καμπάνιας είναι πως τα δημοκρατικά δικαιώματα δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα.

H 95χρονη Γαλλίδα Monique Maugas- Bauzou με τον εγγονό της

Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις και ενόψει των εκλογών του Ιουνίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει να υπενθυμίσει στους Ευρωπαίους πολίτες πως η Δημοκρατία είναι μια πολύτιμη κληρονομιά που πρέπει να προστατεύεται από όλους. Για αυτό το λόγο παρουσιάζεται μέσα από προσωπικές ιστορίες η πολυτάραχη ιστορία πολλών ευρωπαϊκών χωρών που έχουν βιώσει πολέμους και περιορισμό των ελευθεριών.

«Θέλουμε να θυμίσουμε πως η Δημοκρατία είναι μια συλλογική ευθύνη – όχι προς κάποια συγκεκριμένη πολιτική ιδέα ή για ένα συγκεκριμένο σκοπό – αλλά κυρίως προς εμάς του ίδιους», ανέφερε ο Εκπρόσωπος του Ευρωκοινοβουλίου, Jaume Duch Guillot, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής προβολής του βίντεο που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες. «Ανάμεσα στα έθνη, τις πολιτικές ευαισθησίες και τις γενεές είμαστε πολύ πιο ενωμένοι μέσω της Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας από όσο πιστεύουμε. Και αυτό είναι κάτι που μπορούμε εύκολα να το ξεχάσουμε σε καιρούς μεγάλης πόλωσης», πρόσθεσε.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση της νέας καμπάνιας στις Βρυξέλλες

«Αυτές είναι οι εκλογές που θα διαμορφώσουν την Ευρώπη για τουλάχιστον τα επόμενα πέντε χρόνια», τόνισε ακόμη ο εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σημειώνοντας πως υπάρχουν διακυβεύματα όπως η ευρωπαϊκή ασφάλεια, η κλιματική αλλαγή αλλά και το μεταναστευτικό, τη βιομηχανική πολιτικής, την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ισότητα και τις προσωπικές ελευθερίες, την ισότητα των φύλων, την προστασία των μειονοτήτων. «Όλα αυτά θα εξαρτηθούν από τις Ευρωπαϊκές Εκλογές και το πιο σημαντικό είναι πως αυτές οι εκλογές θα είναι σχετικές με τη Δημοκρατία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τίποτα δεν είναι δεδομένο

«Η βασική μας ιδέα ήταν να επικεντρωθούμε σε κάποια πολύ σημαντικά μαθήματα από το παρελθόν. Βασικά, πράγματα που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Θέλαμε όμως να μην είναι απλά μια ιστορία για το παρελθόν και για αυτό συμμετέχουν και τα εγγόνια στην ιδέα, δημιουργείται έτσι κάτι πιο προσωπικό με την ειδική σχέση που πιστεύω πως έχουν όλα τα εγγόνια με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους», σημειώνει στο insider.gr o John Kohler, creative director της δανέζικης εταιρείας που δημιούργησε την καμπάνια.

Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα του βίντεο

Ο ίδιος αναφέρει πως το πιο δυνατό μήνυμα των ιστοριών αυτών είναι η δύναμη της δημοκρατίας. «Επικεντρωνόμαστε στο τι θέλουμε να φέρουμε μαζί μας από το παρελθόν και πώς μπορούμε να κάνουμε το μέλλον μας καλύτερο. Αυτή εξάλλου είναι και η ελπίδα που έχουν οι παππούδες για τα εγγόνια τους».

«Ένα από τα πιο δυνατά σημεία για μένα είναι στο μέσο του βίντεο όταν ο Franco από την Ιταλία λέει στον εγγονό του πως δεν μπορείς να θεωρείς τη δημοκρατία δεδομένη, πρέπει πάντα να πολεμάς για αυτήν», και εκεί φαίνεται πως αυτό είναι κάτι που το πιστεύει πάρα πολύ. «Αυτό είναι που κάνει αυτή την καμπάνια μοναδική. Οι περισσότερες καμπάνιες έχουν κάποιο σενάριο, δημιουργούνται μετά από έρευνες αγοράς, αλλά αυτή η ιδέα είναι δημιουργηθεί ένα πλαίσιο που θα επιτρέψει στους ανθρώπους να πουν τις ιστορίες του, και είναι πράγματι οι δικές τους ιστορίες και οι δικές τους πεποιθήσεις», σημειώνει ακόμη ο κ. Kohler.

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις Ευρωεκλογές

Μεταξύ 6 και 9 Ιουνίου, περισσότεροι από 370 εκατομμύρια πολίτες από τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα κληθούν να ψηφίσουν στις Ευρωπαϊκές Εκλογές. Στις προηγούμενες εκλογές, το 2019, περισσότεροι από τους μισούς ψηφοφόρους (50,6%) είχαν συμμετάσχει, ενώ σύμφωνα με το πρόσφατο Ευρωβαρόμετρο το 60% των Ευρωπαίων δηλώνει ενδιαφέρον για τις εκλογές, περίπου 11 μονάδες παραπάνω από το ποσοστό που είχε καταγραφεί την άνοιξη του 2019 (τρεις μήνες πριν τις τότε Ευρωεκλογές). Ακόμη το 71% δήλωσε πως είναι πολύ πιθανό να ψηφίσει.

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους συμφωνία πως η ψήφος είναι σημαντική για να διατηρηθεί δυνατή η δημοκρατία (81%), και πως η ψήφος είναι σημαντική για να διασφαλιστεί ένα καλύτερο μέλλον για τις νεότερες γενιές (84%). Περισσότεροι από οκτώ στους 10 Ευρωπαίου θεωρούν πως η ψήφος είναι ακόμη πιο σημαντική τώρα, δεδομένης της γεωπολιτικής κατάστασης.

Δείτε εδώ live τη παρουσίαση του βίντεο για τις Ευρωεκλογές

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider