«Κίτρινος πυρετός» σε κυβέρνηση και ΝΔ για τα ταξί

Γιώργος Ευγενίδης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Κίτρινος πυρετός» σε κυβέρνηση και ΝΔ για τα ταξί

Στα χαρακώματα έχει φέρει το ζήτημα των ταξί εκ νέου την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση, μιας και από τη μεριά της κυβέρνησης κάνουν λόγο για στοχευμένες ενέργειες ρύθμισης μιας άναρχης αγοράς, σε συνεννόηση με τις κοινοτικές αρχές, ενώ στη ΝΔ βλέπουν προσπάθεια χειραγώγησης επιτυχημένων πλατφορμών διαμεσολάβησης, όπως η Beat και η Taxiplon, προς όφελος συντεχνιακών συμφερόντων. Παράλληλα, στη δημόσια αντιπαράθεση, τον τόνο δίνει και ο πρόεδρος της ένωσης των ιδιοκτητών ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος, με τις συνεχείς παρεμβάσεις του, οι οποίες οξύνουν την ένταση.

Η συζήτηση, δε, δυναμιτίστηκε έντονα πριν από μερικές μέρες, όταν στην εφημερίδα Τα Νέα δημοσιεύτηκε το προσχέδιο νόμου που επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών, πλην όμως το υπουργείο έσπευσε να διαψεύσει το περιεχόμενο του δημοσιεύματος, με παράλληλες ειρωνικές αναφορές για σειρά ΜΜΕ που ακούν κριτική στους χειρισμούς του υπουργού κ. Σπίρτζη. Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας στο κανάλι Epsilon την Παρασκευή, προανήγγειλε πως θα έρθουν δύο νομοσχέδια στη Βουλή, με το ένα να αφορά σχεδόν αποκλειστικά τις εταιρείες διαμεσολάβησης.

«Πρέπει να υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που να προβλέπει ότι για αυτές τις εταιρείες θα υπάρχει έδρα στην Ελλάδα, νόμιμος εκπρόσωπος, σύστημα παρακολούθησης των συμβάσεων που έχουν, τήρηση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που δραστηριοποιούνται και με ποιους κανόνες. Ό,τι δηλαδή προβλέπεται για όλους τους Έλληνες και όλες τις εταιρείες, πλην αυτών της διαμεσολάβησης», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης. Μάλιστα, φαίνεται πως στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών, είναι και η απαλοιφή προσωπικών στοιχείων των οδηγών ταξί, όπως οι φωτογραφίες, κάτι που αποτελεί και πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών οδηγών ταξί. Μάλιστα, πριν από λίγες μέρες, ο ΣΑΤΑ είχε επιτεθεί σε αυτή τη δυνατότητα που παρέχουν οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης, παρομοιάζοντάς τες με…τις βιτρίνες, όπου κάνουν επίδειξη ιερόδουλες στο Άμστερνταμ.

Μάλιστα, από τη μεριά της κυβέρνησης τονίζουν ακόμα ότι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες έχουν ως στόχο να μπει μια τάξη σε ένα πεδίο που σκόπιμα άφησαν άναρχο οι προηγούμενες κυβερνήσεις. «Είναι διατάξεις που στοχεύουν στο να υπάρχουν κανόνες σε έναν χώρο που σκόπιμα, όπως υποστηρίζει, η ΝΔ και οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έθεσαν, για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα που δρουν με ασυδοσία, καταστρατηγούν την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, φοροδιαφεύγουν, δεν έχουν καν έδρα ή εκπρόσωπο στη χώρα μας, δεν πληρώνουν ΦΠΑ, δεν ελέγχονται για το προσωπικό που απασχολούν και την ασφάλιση του, δεν ελέγχονται για το αν πληρούν τα κριτήρια του νόμου για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

Βέβαια, κρίσιμος είναι και ο ρόλος της Κομισιόν στην υπόθεση. Όπως είπε και ο κ. Σπίρτζης, οι εκπρόσωποι της Επιτροπής εποπτεύουν τις υπό διαμόρφωση ρυθμίσεις, αν και παράγοντες της αγοράς δεν είναι σίγουροι κατά πόσο εν τέλει οι κυβερνητικές ενέργειες δεν θα συνιστούν στρέβλωση του ανταγωνισμού και άρα δεν θα οδηγήσουν σε παρέμβαση της Κομισιόν. Πάντως, προς ώρας, από τις Βρυξέλλες τηρούνται χαμηλοί τόνοι.

Η ΝΔ ενάντια στις «συντεχνίες»

Με τη σειρά της, η ΝΔ έσπευσε να πάρει καθαρή θέση, υπέρ της προστασίας της άσκησης δραστηριότητας των εταιρειών διαμεσολάβησης και μάλιστα στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. «Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κύριος Τσίπρας παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα» δήλωσε την Παρασκευή ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες. «Ο,τιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα», προσέθεσε.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο αντιπρόεδρος του κόμματος Κωστής Χατζηδάκης έσπευσε να στείλει μήνυμα κατά των συντεχνιών. «Πρόοδος με σημειωτόν δεν γίνεται. Ούτε μπορείς να προοδεύσεις κλείνοντας τα μάτια απέναντι σε κάθε μοντέλο που έχει λειτουργήσει σχεδόν σ’ όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό δεν είναι πρόοδος, είναι δογματισμός. Και άρνηση του παρόντος και του μέλλοντος», είπε σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής και προσέθεσε ότι «ο κόσμος δεν θα πάει με τις συντεχνίες. Εμείς πρέπει να υπερασπιστούμε –και να το δείχνουμε κάθε μέρα– τους πολλούς ανυπεράσπιστους Ελληνες».

Είναι σαφές, πάντως, πως η στάση της ΝΔ έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια του Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος προέρχεται από τις τάξεις του κόμματος, αλλά πλέον έχει αποστασιοποιηθεί, ενώ πριν μερικούς μήνες διοργάνωσε και διαμαρτυρία με δεκάδες ταξί έξω από τα γραφεία του κόμματος, μετά τις δηλώσεις στελεχών του κόμματος υπέρ της Uber. Βέβαια, εν προκειμένω, η Uber έχει μείνει εκτός του γαλάζιου κάδρου αναφορών, μιας και στην οδό Πειραιώς διαχωρίζουν την περίπτωσή της από την Beat, μιας και η πρώτη εχει ουσιαστικά έχει παρακάμψει κομμάτια της εθνικής νομοθεσίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider